خانه و کاشانه

چگونه صفحه های گرانیتی کابینت را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

تمیز کردن صفحه کابینت های گرانیتی

بهترین راه تمیز کردن صفحه کابینت های گرانیتی چیست؟ بعضی ها می گویند باید از شوینده های قوی و وایتکس استفاده کنید. بعضی ها هم می گویند هرگز نباید از این مواد برای شستن گرانیت استفاده کرد. بعضی ها نیز می گویند باید از شوینده های مخصوص گرانیت استفاده کرد. اما آیا واقعاً لازم است؟

1 ضدعفونی صفحات گرانیتی

بعد از انجام تحقیقاتی در مورد سنگ گرانیت و نحوه ی مراقبت از آن، به این نتیجه رسیدیم که برای تمیز کردن و برق انداختن سنگ گرانیت اصلاً نیازی به استفاده از موادی خاص و تمیز کننده های مخصوص نیست.

فقط باید در هنگام انجام این کار نکاتی را حتماً در نظر داشته باشید:

1- مطمئن شوید که سنگتان پوشش سیلیکونی دارد یا نه

از آنجایی که سنگ های طبیعی منافذ زیادی داشته و باید درزگیری شوند. به همین دلیل یک ماده ی پوشاننده ی سیلیکونی که مایعی شفاف است را روی سنگ ریخته و بعد پاک می کنند. اگر سنگ این پوشش سیلیکونی را نداشته باشد، معمولاً نصب کنندگان زمانی که سنگ را نصب می کنند این کار را انجام می دهند. این پوشش سیلیکونی درزها و شکاف های سنگ را پر می کند و از نفوذ مواد غذایی، چربی و چیزهایی که اسیدی بوده و باعث ایجاد لکه می شود جلوگیری می کند. برای اینکه بدانید سنگ گرانیتی آشپزخانه تان از این پوشش برخوردار است یا نه، چند قطره آب روی سطح سنگ بریزید. اگر قطره از هم وا نرفت و جذب سنگ نشد و به همان شکل روی سنگ باقی ماند یعنی سنگ از پوشش سیلیکونی خوبی برخوردار است. اما اگر قطره وا رفته و پخش شد و در سنگ نفوذ کرد یعنی یا سنگ پوشش سیلیکونی نداشته یا این پوشش به مرور زمان از بین رفته است که مجدداً باید پوشش سیلیکونی روی سنگ ریخته شود.

2- از پاک کننده های قوی و سایشی استفاده نکنید.

از آمونیاک، وایتکس، شوینده های اسیدی، سرکه، آبلیمو و شوینده های آهکی به هیچ وجه برای تمیز کردن سنگ گرانیت استفاده نکنید. استفاده ی مکرر از این نوع شوینده های شیمیایی، به مرور زمان باعث ضعیف شدن و از بین رفتن لایه ی سیلیکونی روی سنگ گرانیت می شود.

3- با سنگ گرانیت با ملایمت رفتار کنید.

با آب ولرم، مایع ظرفشویی ملایم و یک دستمال نرم یا میکروفایبر، روزانه صفحه ی روی کابینت گرانیتی را به آرامی و با ملایمت تمیز کنید.

برای ضدعفونی کردن سنگ چه باید کرد؟

یک سنگ گرانیتی که به صورتی مرغوب و خوب پوشش دهی شده و رویه ی سیلیکونی آن با کیفیت باشد، از ورود باکتری و میکروب به سنگ ممانعت می کند. در نتیجه آب ولرم و صابون برای ضدعفونی کردن روزانه کافیست. با این حال اگر باز هم ضدعفونی کردن سنگ را لازم می دانید می توانید به نسبت نصف نصف آب و الکل ایزوپروپیل 91% را مخلوط کرده و روی سنگ اسپری کنید. اجازه دهید محلول 3 تا 5 دقیقه روی سنگ بماند و سپس آن را با آب شسته و با دستمال خشک کنید. مجدداً تکرار می کنیم که به هیچ وجه از پاک کننده های مبتنی بر آمونیاک و سفید کننده ها استفاده نکنید.

اما آیا از پاک کننده های مخصوص گرانیت هم می توان استفاده کرد؟

قطعاً این محصولات به گونه ای طراحی شده اند که مخصوص گرانیت بوده و استفاده از آن ها ضرری برای سنگ ندارند. بنابراین اگر دوست داشته باشید می توانید از این نوع محصولات هم استفاده کنید. اما واقعاً استفاده از آن ها لزومی ندارد؛ زیرا روشی که در اینجا گفته شد نیز همان گونه عمل خواهد کرد که یک پاک کننده ی مخصوص گرانیت عمل می کند.

برای اطلاع بیشتر در رابطه با تمیز کردن کابینت ها مقالات زیر را دروب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> اصول تمیز کردن سطوح اپوکسی کابینت <<<

>>> نحوه تمیز کردن کابینت آشپزخانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا