خانه و کاشانه

چگونه سطوح و صفحه کابینت از جنس اپوکسی را تمیز کنیم؟

ترفند های تمیز کردن سطوح اپوکسی

سطوح اپوکسی ، به خصوص صفحه کابینت هایی از این جنس، ضد باکتری بوده و برای استفاده منظم و روزانه، به صورت مقاوم ساخته شده اند. تا زمانی که مواد و روش های مناسبی برای مراقبت از این سطوح داشته باشید، تمیز کردن اپوکسی بسیارساده و موثر است. با مراقبت، نگهداری و نظافت روتین و روزانه، سطوح اپوکسی تا سال ها عمر خواهند کرد.

1 اصول تمیز کردن سطوح اپوکسی

1- همیشه هر چیزی که روی سطح اپوکسی ریخته می شود را بلافاصله و بدون فوت وقت تمیز کنید.

همیشه روی صفحه ی کابینت حوله ی کاغذی داشته باشید تا مواد غذایی یا هر چیزی مانند آن را بلافاصله پس از ریخته شدن پاک کنید. برای جلوگیری از باقی ماندن لکه ی مواد غذایی روی سطح، مقداری جوش شیرین یا پاک کننده ی ملایم را روی صفحه کابینت زده و سپس آن را تمیز کنید.

– اگر از جوش شیرین استفاده می کنید، 2 قاشق غذاخوری آب را در ½ فنجان جوش شیرین مخلوط کرده تا خمیری به دست آید. خمیر را روی لکه زده، 5 دقیقه صبر کنید و سپس آن را پاک کنید.

– صفحات اپوکسی به راحتی لک برمی دارند. به همین دلیل پاک کردن مواد بلافاصله پس از ریخته شدن، از این امر جلوگیری کرده و عمر آن ها را افزایش می دهد.

2- برای تمیز کردن و مراقبت معمول و روزانه، از شیشه پاک کن یا مایع ظرفشویی استفاده کنید.

فقط دقت داشته باشید که اگر از شیشه پاک کن استفاده می کنید، حتماً Streak-Free باشد. (فرمولاسیونی که اثر، خط یا لکه باقی نمی گذارد) و مایع ظرفشویی نیز دارای pH متعادلی باشد.

چند قطره شوینده را روی دستمال ریخته و سپس سطح را برای حفظ درخشندگی طبیعی خود با دستمال پاک کنید.

3- برای درخشش و براقی صفحه اپوکسی، از روغن مینرال استفاده کنید.

به اندازه ی یک سکه، روغن روی دستمال بزنید. سپس دستمال را با حرکات دورانی روی تمام سطح اپوکسی کشیده تا کل سطح را پوشش داده و درخشندگی آن افزایش یابد.

– روی دستمال روغن زیادی نریزید، زیرا باعث کدر شدن صفحه کابینت شده و مجبور خواهید بود روغن اضافه را با دستمال دیگری پاک کنید.

– حداکثر یکبار در هفته از روغن استفاده کنید. زیرا باعث کدر شدن صفحه می شود.

4- برای از بین بردن لکه های سخت از استون لاک پاک کن استفاده کنید.

استون لاک پاک کن می تواند لکه های سخت و سمج مثل قهوه، زردچوبه و مانند آن ها که به سادگی از بین نمی روند را از بین ببرد. برای این کار دستمالی را در استون خیسانده و به صورت حرکات دورانی روی لکه بکشید. اگر لکه همچنان باقی بود و به راحتی از بین نمی رفت، سعی کنید فشار بیشتری اعمال کنید.

– اگر از پدهای لاک پاک کن استفاده می کنید، حتماً برچسب محصول را چک کرده که حاوی استون باشد.

– لاک پاک کن باعث می شود که رنگ دستمالی که استفاده می کنید برود. بنابراین برای جلوگیری از انتقال رنگ پارچه به صفحه ی کابینت حتماً از دستمال سفید و بدون رنگ استفاده کنید.

– هرگز از وایتکس برای از بین بردن لکه های روی سطح اپوکسی استفاده نکنید. خود وایتکس باعث ایجاد لک روی سطوح اپوکسی می شود.

5- مواد چسبیده و لکه های برجسته را با استون یا مایع ظرفشویی از بین ببرید.

مقداری مایع ظرفشویی را روی دستمال ریخته و با حرکات دایره ای روی محل مورد نظر بکشید. اگر همچنان کثیفی مقاومت می کرد، روی اسفنجی استون بریزید و با فشاری ملایم روی محل بکشید.

– برای از بین بردن این لکه ها هرگز از اسکاج، سیم ظرفشویی و پدهای خشنی مانند آن استفاده نکنید. زیرا صفحه اپوکسی تیره و مات می شود.

در پایان با مطالعه مقالات “نحوه تمیز و براق کردن وسایل مشکی خانه” و “تمیز و براق کردن سطوح نیکلی” در وب سایت فن تریکس ترفند های خانه داری بیشتری را فراگیرید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا