آموزش های ویدئوییپوشاکخانه و کاشانه

چگونه لکه روغن را از روی انواع چرم پاک کنیم؟

لکه روغن بد قلق تر از همه لکه ها می باشد. ریختن یک لکه کثیف روغن روی ژاکت، کیف یا مبلمان مورد علاقه فرد غیر قابل تحمل به نظر می رسد. اما روش های کاربردی زیادی جهت تمیز کاری با زمان بندی و مواد مناسب وجود دارند. شما می توانید با یک روش خانگی لکه روغن را از چرم های خود پاک کرده و به حالت درخشان اولیه برگردانید.

روش سریع رفع لکه روغن

1- مواد لازم را فراهم کنید.

اگر مقداری کره روی چکمه هایتان یا مقداری چربی روی مبل چرمیتان ریخته شده بهتر است به سرعت دست به کار شوید و سریعاً آن را با یک دستمال میکروفایبر و مقداری پودر تالک پاک کنید.

2- روغن را تا جایی که ممکن است با پارچه تمیز کنید.

به آرامی روی لکه ی روغن بکشید، سعی کنید با بیشترین سرعت ممکن مقدار زیادی از آن را تا جایی که ممکن است جذب کنید، مشکلی که در تمیز کردن چرم وجود دارد این است که چرم تمایل به جذب مایعات به خصوص روغن را دارد، که تمیز کردن آن را به محض اینکه روغن جذب چرم شد سخت می کند. از مالش یا خراشیدن چرم خودداری کنید. این کار به بافت چرم آسیب می زند و باعث می شود که لکه ها بدتر شوند. پس به آرامی لکه را با دستمال میکروفایبر پاک کنید.

3- بافت چرم را پیدا کنید.

چرم هم مانند چوب دارای بافت های جهت دار است. اگر از هر نوع پاک کننده ای استفاده می کنید چنانچه آن را در امتداد خواب چرم در سرتاسر آن به کار ببرید موفق تر خواهید بود. اگر در پیدا کردن بافت چرم مشکل داشتید، سعی کنید که از بیرون لکه را به طرف مرکز آن بکشید. با این روش شما می توانید در حداقل زمان لکه را کوچک کرده و از بین ببرید.

4- پودر تالک را روی چرم پخش کنید.

از پودر معمولی بچه برای خیس کردن لکه روغن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که به نحوه ی کاربرد و استفاده از پودرتان توجه کنید. این روش بدون اینکه چرمتان آسیبی ببیند به خوبی جواب می دهد، زیرا پودر خاصیت جذب بیشتری نسبت به چرم دارد. اجازه دهید که پودر یک شب یا حداقل چند ساعت روی چرم بماند تا کار خودش را انجام بدهد.

5- با استفاده از پارچه پودر تالک را به آرامی پاک کنید.

استفاده از مواد شوینده ی مایع

1- مواد لازم را فراهم کنید.

یکی از روش های بسیار مؤثر برای تمیز کردن روغن از روی اقلام کوچک استفاده از صابون و آب مقطر برای ایجاد کف صابون و پاک کردن است. شما نیاز به یک جفت پارچه ی میکروفایبر، صابون و آب دارید. پیشنهاد می شود از یک بطری اسپری برای راحتی کارتان استفاده کنید.

2- مواد شوینده را به کار بگیرید.

پارچه را به مواد شوینده ی مایع آغشته کنید. نواحی کثیف را با پارچه بپوشانید. با بافت چرم با ملایمت برخورد کنید.

3- چرم را با آب مقطر آغشته کنید.

از انگشتان تمیز خود برای پاک کردن لکه با آب مقطر استفاده کنید تا زمانی که یک کف صابون ایجاد شود.

4- با یک پارچه تمیز محل مورد نظر را خشک کنید.

قبل از اینکه شروع به تمیز کردن آن قسمت کنید اجازه دهید لکه کاملاً خشک شود. در واقع می توان گفت تا قبل از خشک شدن کامل لکه از هیچ روش کاربردی برای تمیز کردن استفاده نکنید.

استفاده از راه های پاک کنندگی خانگی

1- برای به کار بردن یک راه حل پاک کنندگی ساده و تأثیرگذار خانگی، شما فقط به یک سری مواد اولیه نیاز دارید.

3/8 فنجان آب مقطر
1/8 فنجان نمک دریایی
1/2 قاشق چای خوری آرد سفید
1 قاشق غذاخوری جوش شیرین

2- مواد لازم را در یک کاسه به طور کامل مخلوط کنید.

از یک قاشق یا چنگال استفاده کنید و آب مقطر، نمک، آرد و جوش شیرین را مخلوط کرده و آن را به یک خمیر تبدیل کنید. این بسیار تأثیرگذار و مهم است که روغن را از روی چرم بدون اینکه آسیبی به بافت آن بزنید پاک کنید.

3- قبل از انجام این روش یک آزمایش حساسیت انجام دهید.

یک نقطه ای که کمتر قابل رؤیت است برای انجام آزمایش انتخاب کنید. اگر چرم شما رنگی است، هر نوع پاک کننده ای می تواند رنگ را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین یک قطعه به درد نخور را برای انجام آزمایش انتخاب کنید.

4- پارچه را به مخلوط خمیری آغشته کرده و به محل آزمایش بزنید.

محل را به آرامی مالش داده و اجازه دهید که پاک کننده کار خودش را انجام دهد.

5- با یک پارچه ی دیگر آن ناحیه را به آرامی پاک کنید.

آرام باشید و قبل از تمیز کردن مجدد، آن ناحیه را خشک کنید. اگر به محل مورد نظر آسیبی وارد نشد و یا تغییر رنگ پیدا نکرد می توانید از این روش برای لکه مورد نظر خود استفاده کنید. ممکن است از چندین کاربرد برای پاک کردن کامل لکه یا کاهش آن استفاده شود، اما اجازه دهید قبل از اینکه دوباره تمیز کنید چرم بازسازی و تازه شود.

6- در واقع می توان گفت: راه حل های پاک کنندگی بسیاری با درجه پاک کنندگی بالا وجود دارد.

اگر نمی توانید لکه ی مورد نظر را همانطور که به دلخواهتان است پاک کنید از دستورالعمل های مختلف استفاده کنید. برای تمیز کردن از همان روش های اساسی استفاده کنید، اما می توانید ترکیبات مختلفی از محصولات طبیعی در دسترس را هم به کار بگیرید.

برخی از آنها که موفقیت آمیز بوده اند عبارتند از:

مقادیر مساوی آب و سرکه
مقادیر مساوی آب لیمو و کرم تار تار

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا