خانه و کاشانه

چگونگی نصب، مراقبت و نگهداری از سینک های زیر صفحه ای و تو کار

سینک های زیر صفحه ای یا تو کار از جمله ابزارهای نو و مدرنی می باشند که امروزه تقریباً در تمامی آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. از آن جایی که این وسیله بسیار زیبا و جالب توجه بوده و از همه مهمتر به راحتی می توان آشغال ها و آب و کثیفی ها را از روی کابینت پاک کرد، نظر بسیاری از خانم ها را به خود جلب کرده است. مخصوصاً این که با نوع سینک ها، شاهد درزها و چسب هایی که در اطراف سینک های رو کار وجود داشته و از نظر زیبایی و پاکیزگی جلوه ی بدی ایجاد می کنند، نیستیم. پس مسلم است که می تواند طرفداران بسیاری داشته باشد.

اما با همه ی این تفاسیر یکی از بزرگترین نقطه ضعف های سینک های زیر صفحه ای این است که آب می تواند بین سینک و صفحه ی کابینت وارد شده و در انجا بماند. این امر مسلما باعث بو گرفتن و ایجاد کپک خواهد شد. مخصوصاً برای آن دسته از رو کابینت هایی که مانند ام دی اف (MDF) ضد آب نیستند و تماس آب با آن ها موجب پوسیدگیشان می شود. داشتن مهارتهای کافی در این زمینه و نصب، مراقبت و نگهداری مناسب و اصولی از این نوع سینک ها می تواند تا حد زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری کرده و آن ها را از بین ببرد.

ابتدا توصیه می کنیم که برای مراقبت از سینک های زیر صفحه ای منزلتان و جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی، قبل از هر چیزی به نحوه ی نصب آن در منزلتان توجه کرده و آن را به بهترین شکل ممکن نصب کنید.


همچنین می توانید عمر ظروف چوبی خود را با مطالعه زیر افزایش دهید.

>>> چگونگی افزایش عمر ظروف چوبی <<<


روش های نصب سینک های زیر صفحه ای

معمولاً سینک های زیر صفحه ای به سه شکل زیر نصب می شوند:

1- در این روش لبه های صفحه ی کابینت، لبه و قاب سینک ظرفشویی را پوشش نمی دهد.

یعنی لبه های صفحه ی کابینت دقیقاً منطبق بر لبه ها و قاب سینک نبوده و از هم فاصله دارند. این نوع نصب به دلیل دقت بسیار کم نصب کننده صورت گرفته و در معرض دید بودن حاشیه ی سینک و پوشش نیافتن آن توسط رو کابینتی، فضایی را ایجاد می کند که نه تنها نمی توان کابینت را به راحتی پاک کرده و آشغال و مواد غذایی را مستقیماً درون ظرفشویی ریخت، بلکه آشغال ها در این فضای ایجاد شده گیر می کنند. این نوع نصب بدترین حالت نصب سینک بوده که بیشترین مشکل را به وجود می آورند.

2- حالت دوم زمانی است که لبه های صفحه ی کابینت همچون کلاهکی روی قاب سینک کشیده شده و لبه ها و قاب سینک را پوشش می دهد.

این سینک به راحتی نصب شده و هیچ گونه فضای خالی و درزی را ندارد. اما لبه های صفحه ی کابینت در معرض آب بوده و باعث پوسته پوسته شدن، پوسیدن و از بین رفتن می شوند. به علاوه قارچ و کپک در زیر لبه های کابینت ایجاد شده و به دلیل این که هیچگاه دیده نمی شود، مشکلات بزرگی را به وجود می آورند.

3- حالت سوم بهترین و اصولی ترین روش نصب سینک های زیر صفحه ای است. همانطور که در تصویر زیر می بینید لبه های رو کابینتی دقیقاً منطبق بر لبه ها و قاب سینک بوده و لبه ها کاملاً هم ترازند.

این روش نصب مستلزم دقت و مهارت در هنگام نصب است. تمیز کردن، مراقبت و نگهداری از آن بسیار آسان بوده و اگر به درستی نگهداری و مراقبت شود، هیچ گاه مشکلی برای آن پیش نمی آید.

1 نصب و مراقبت از سینک تو کار

قبل از این که نصب سینک صورت گیرد باید سرتاسر قسمتی که قرار است سینک جاسازی شود را با الکل تمیز و ضدعفونی کنید. همچنین توجه داشته باشید که قبل از این که سینک در زیر کابینت قرار گیرد و جاسازی شود حتماً به آن چسب سیلیکونی بزنید. بعد از جاسازی اصولی سینک نیز تمام فضاهای خالی و کوچکترین حفره ها و فاصله ها را کاملاً با چسب سیلیکونی پر کنید. با این کار از ایجاد هرگونه کپک و رسیدن آب به صفحه ی کابینت و پوسیده شدن آن جلوگیری می کنید.

در صورتی که سینک از قبل به روش حالت دوم نصب شده و قسمتی از صفحه ی کابینت در معرض آب قرار دارد، اگر جنس صفحه ی کابینت به گونه ای است که آب در آن نفوذ کرده و به مرور زمان باعث پوسیدگی و کپک در صفحه ی کابینت می گردد، می توانید کانتر یا صفحه ی کابینت را تعویض کرده و یا از انواع کانترهای سنگی یا بوچربلاک استفاده کنید.

2 نصب و مراقبت از سینک تو کار

تمیز کردن و نگهداری از سینک های زیر صفحه ای

سینک های زیر صفحه ای را برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی باید مرتباً تمیز کنید. مخصوصاً چسب سیلیکونی بین کانتر و سینک باید همیشه تمیز و خشک شود. به علاوه همیشه چسب را چک کرده و به محض این که شکاف، ترک و یا کپکی در آن دیدید سریعاً چسب را تعویض کنید. فقط یادتان باشد که باید اجازه دهید چسب جدید، کاملاً خشک شود.

همچنین راه های ساده ای برای بروز کردن آشپزخانه بدون بازسازی و تعمیرات وجود دارد که با مراجعه به لینک زیر می توانید از این راهکارها بهره ببرید.

>>> روش های نوسازی آشپزخانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا