سلامت

روش های طبیعی و خانگی افزایش ضخامت آندومتر یا دیواره رحم

دیواره رحم که آن را آندومتر نیز می نامند، بخشی از رحم است که اگر سالم بوده و ضخامت مناسبی داشته باشد به زنان کمک می کند دوره های قاعدگی منظمی داشته و باردار شوند. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که دیواره رحم نازکی دارید و ضخامت آن از حد طبیعی و مناسب کمتر است، ممکن است برای باردار شدن دچار مشکل شوید. با این حال خوشبختانه جای نگرانی نیست، چرا که با کمی تغییر در سبک زندگی و همکاری با پزشک می توان این مسئله را حل کرد. با ما در فن تریکس همراه باشید تا راه حل های طبیعی و خانگی جهت افزایش دیواره رحم را در اختیارتان بگذاریم تا با بهره گیری از آن ها در کنار راه حل های پزشکی مشکلتان را هرچه سریعتر و موثرتر حل کنید.

روش های افزایش ضخامت دیواره رحم

1- روزانه ورزش کنید.

ورزش باعث افزایش جریان خون در بدن و در نتیجه در رحم می شود. وجود یک جریان خون خوب و عالی در رحم به بهبود و هرچه بهتر شدن دیواره رحم کمک می کند. بنابراین هر روز حداقل 30 دقیقه از وقت خود را به ورزش هایی مثل شنا، دو، دوچرخه سواری، یوگا یا پیاده روی اختصاص دهید.

– اگر شغلتان ایجاب می کند مدت بسیار زیادی را بنشینید سعی کنید حتماً هر دو ساعت یک بار بلند شوید و دو دقیقه قدم بزنید.

2- هرشب حداقل 7 ساعت بخوابید.

استراحت خوب و کامل باعث می شود هورمون ها تعادل خود را حفظ کنند و سطح آن ها همیشه پایدار باشد.

استروژن و دیگر هورمون ها در خواب تعادل پیدا می کنند. بنابراین سعی کنید الگوی خواب سالمی داشته باشید تا مطمئن شوید که در طول شبانه روز 7 تا 9 ساعت می خوابید.

– هر روز در ساعت مشخصی بخوابید و بیدار شوید. سعی کنید حتماً بین ساعت 10 تا 11 شب بخوابید.

– از چرت زدن در طول روز خودداری کنید.

– رختخوابتان حتماً باید فقط جای خواب باشد نه محل تماشای تلوزیون، کتاب خواندن و یا کارهایی مانند این ها.

– یک روال آرام بخش شبانه مثل دوش آب گرم یا ماساژ بدن داشته باشید.

– در اتاقی تاریک و خنک بخوابید.

3- استرس را از خودتان دور کنید.

استرس می تواند روی بدن ازجمله روی رحم تاثیرات منفی داشته باشد که یکی از آن ها برهم زدن تعادل هورمونی است. بنابراین با اختصاص دادن زمان هایی برای ریلکس کردن و به آرامش رسیدن استرستان را مدیریت کنید. یوگا، مدیتیشن، انجام پروژه هایی خلاقانه مثل نویسندگی و نقاشی، آروماتراپی یا هر چیزی که باعث از بین بردن استرس یا آرامشتان می شود را حتماً در برنامه روزانه تان قرار دهید.

1 روش های افزایش ضخامت دیواره رحم

4- رژیم غذایی داشته باشید که شانس باروری را افزایش می دهند.

رژیم غذایی می تواند روی باروری تاثیر بگذارد. رژیم غذایی را هدف قرار دهید که سرشار از سبزیجات، میوه ها و غلات کامل، کم چرب و کم کربوهیدرات باشد. همچنین بهتر است پروتئین مورد نیاز خود را به جای گوشت بیشتر از سبزیجات و لوبیا بگیرید. از مصرف غذاهای چرب و فرآوری شده نیز جداً خودداری کنید.

5- مکمل های گیاهی مصرف کنید.

اگرچه این مکمل ها و داروهای گیاهی از نظر علمی در افزایش ضخامت رحم تاثیری ندارند، اما مصرف برخی گیاهان خاص می توانند گردش خون را در بدن افزایش داده و جریان خون در رحم را نیز بهبود بخشند. همچنین ممکن است میزان استروژن بدن را نیز افزایش دهد.

– مکمل ها را حتماً از داروخانه های مطمئن تهیه کنید. همچنین بهتر است قبل از مصرف با پزشک نیز مشورت کنید. مکمل ها و داروهای گیاهی کاملاً طبیعی هستند و مشکلی به وجود نمی آورند اما ممکن است با دیگر داروها یا بیماری تداخل ایجاد کرده و واکنش نشان دهند.

از جمله گیاهان و مکمل ها برای افزایش استروژن و گردش خون عبارت اند از:

– یام وحشی
– کوهوش سیاه
– آنژلیک چینی
– شیرین بیان
– شبدر قرمز
– برگ تمشک قرمز

2 روش های افزایش ضخامت دیواره رحم

6- طب سوزنی را امتحان کنید.

طب سوزنی با بهبود جریان خون رحم به تنظیم سلامت قاعدگی کمک می کند. در طب سوزنی سوزن ها در نقاط خاصی از بدن زده می شوند تا به بهبود گردش خون، تنظیم هورمون ها و ارتقای سلامت بدن کمک کنند.

3 روش های افزایش ضخامت دیواره رحم

7- از انجام فعالیت هایی که باعث کاهش گردش و فشار خون در بدن می شود بپرهیزید.

درست همان قدر که سعی می کنید با انجام کارهایی گردش خون را در بدنتان افزایش دهید باید سعی کنید از انجام کارهایی که باعث کاهش گردش خون در بدن و رحم می شوند نیز خودداری کنید.

برخی از متداول ترین این کارها عبارت اند از:

– سیگار کشیدن
– نوشیدن کافئین
– مصرف داروهای ضد احتقان: داروهایی که مربوط به آلرژی و سینوس هستند حاوی فنیل آفرین یا دیگر مواد “تنگ کننده عروقی” هستند که توصیه نمی شود.

مقالات پیشنهادی فن تریکس…

>>> چگونگی اندازه گیری رحم در زمان بارداری <<<

>>> آمادگی های لازم قبل از عمل برداشتن رحم <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیرا

سلام. چندین بار با این مشکل و طولانی شدن پریود به پرشک مراجعه کردم ولی یکی از یکی بیسواد تر واقعا موندم چکار کنم با اینکه توی اینترنت دقیقا مشکل و روش درمان رو گفته ولی پزشکای من همش اظهار بی اطلاعی میکنن حتی یکیش تو اولین ویزیت تست اچ… بیشتر بخوانید.

غزاله

لوبیا سبز باعث ضخیم شدن آندومتر متر میشود؟

دکمه بازگشت به بالا