موبایل و تبلت

7 مشکل بزرگ آیفون ایکس یا آیفون 10 را چگونه برطرف کنیم؟

با وجود همه ی مشکلاتی که در محصولات آیفون دیده شده و گاهی ممکن است موجب آزار و خشم کاربرانش شود، اما هنوز هم طرفداران زیادی داشته و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.


برای اطلاع از نحوه استفاده از قابلیت Animoji در آیفون 10 به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه استفاده از قابلیت Animoji در آیفون 10 <<<


یکی از مشکلات آیفون 10 که بسیاری از کاربران آیفون گفته اند این است که بعد از یک هفته استفاده از آخرین مدل گوشی اپل متوجه شده اند Face ID یا همان سیستم احراز هویت با تأخیر و وقفه کار می کند.

نگران نباشید فن تریکس به تفصیل این مشکل و مشکلاتی از این قبیل می پردازد.

تاخیر در عملکرد سیستم Face ID

در واقع هنگام استفاده از آیفون ممکن است انتظار شما برای عملکرد این سیستم کمی بیشتر از حد معمول باشد. زمانی که برای روشن شدن صفحه ی گوشی به آیفون ضربه زده یا دستتان را روی آن می کشید و یا دکمه ی سمت راست را فشار می دهید، قفل کوچکی بالای صفحه ی نمایش ظاهر می شود که بعد از یک یا دو ثانیه شناسایی چهره قفل آن باز می شود و اجازه کار کردن با گوشی را به فرد می دهد.

اما اصلاً لازم نیست که چند ثانیه ای صبر کنید تا قفل را دیده و بازگشایی شود. Face ID باید خیلی سریع تر از این دست به کار شده و قفل را باز کند. یعنی هم زمان با روشن شدن صفحه نمایش باید قفل آن هم باز شده و امکان کار کردن با گوشی به شما داده شود. این تأخیر جزء یکی از بزرگ ترین مشکل های گوشی آیفون ایکس از طرف کاربران شناخته شده و زمانی برطرف می شود که استفاده از Face ID کنار گذاشته شود.

زمانی که آیفون روی میز است Face ID کار نمی کند.

مشکل دیگر Face ID این است که اگر آیفون ایکس یا همان آیفون 10 بر روی سطح میز یا کف زمین قرار داشته باشد، قادر به شناسایی چهره ی شما نبوده و نمی تواند قفل را باز کند. در این مواقع یا باید در مقابل صفحه ی نمایش خم شوید تا شاید Face ID چهره ی شما را بشناسد؛ یا باید آن را با دستان خود جلوی صورت بگیرید تا چهرتان تشخیص داده شود. همچنین می توانید دست خود را روی آن کشیده و منتظر شوید تا با وارد کردن رمز عبور قفل آن باز شود.

برای حل این مشکل، اگر جزء افرادی هستید که بیشترین زمان خود را پشت میز سپری می کنید و باید آیفونتان همیشه بر روی میز باشد، با یک تیر دو نشان زده و یک پایه ی شارژ اپل خریداری کنید. پایه را جلوی صورت خود گذاشته و گوشی را روی آن قرار دهید تا Face ID به راحتی بتواند صورتتان را دیده و قفل را بازگشایی کند.

1 هفت مورد از مشکلات آیفون iPhone

نوتیفیکیشن ها به صورت پیش فرض hidden می باشند.

از دیگر مشکلات آیفون ایکس همراه با مشکل Face ID این است که، تا زمانی چهره شما شناسایی نشود نمی توانید اطلاعیه یا نوتیفیکیشن ها را در یک نگاه ببینید.

البته این یک ویژگی امنیتی است که به صورت پیش فرض در گوشی تعریف شده می باشد. بعضی از کاربران معتقدند که این یک ویژگی بوده و به صورت هوشمندانه در گوشی طراحی شده است در حالی که بعضی هم آن را واقعاً آزار دهنده می دانند.

خوشبختانه غیر فعال کردن این ویژگی بسیار آسان است. برای این کار ابتدا این مسیر را دنیال کرده:

Settings > Notifications > Show Previews و سپس Always را انتخاب کنید. فقط به یاد داشته باشید که این نوتیفیکیشن ها حتی در صورت قفل بودن گوشی هم نمایش داده می شود.

نداشتن دکمه ی Home

حذف دکمه ی هوم (HOME) از گوشی های آیفون ایکس موجب اعتراض بسیاری از کاربران شده است. اما این یک مسئله و مشکل تلقی نمی شود. زیرا iOS به جای آن، ویژگی AssistiveTouch را قرار داده است و با این ویژگی دکمه ای را همراه کرده که مانند دکمه ی هوم در هرجایی از گوشی وجود دارد و شما می توانید آن را در هرجایی که می خواهید درگ کنید. می توانید آن را به بالای صفحه، گوشه، پایین و یا حتی در جای دکمه ی هومی که قبلاً وجود داشت قرار دهید.

ویژگی بسیار عالی این دکمه این است که می توانید بسته به نوع ضربه ای که به آن می زنید، عملکردهای مختلفی را از آن دریافت کنید. یعنی یک ضربه، دو ضربه، فشار دادن دکمه برای چند ثانیه و حتی تاچ 3D عملکرد های مختلفی را ارائه می دهد. یکی از این عملکردها بالا آمدن سریع منویی است که می توان با آن سریعاً به گزینه هایی مانند Control Center، SOS و اسکرین شات دسترسی یافت.

برای فعال کردن این دکمه مسیر Settings > General > Accessibility > AssistiveTouch را دنبال کرده و سپس آن را فعال کنید.

نبود جک هدفون

نبود جک آیفون فقط مشکل آیفون ایکس نبوده و مشکل آیفون 6 و 7 و 8 هم می باشد. اما نگران نباشید زیرا با یک راه حل می توانید در این گوشی ها از هدفون استفاده کنید. اپل، دانگلی را طراحی کرده است که می توانید آن را به پورت میکرو USB وصل کرده و هدفون را به آن بزنید و استفاده کنید. از آنجایی که آیفون ایکس به صورت وایرلس شارژ می شود، استفاده از این هدفون ها باعث شارژ باتری آیفون نمی شود.

2 هفت مورد از مشکلات آیفون iPhone

نمی توان با روش های قدیمی با آیفون کار کرد.

می خواهید اسکرین شات بگیرید؟ گوشی را ریست کنید؟ اپلیکیشنی را ببندید؟ به Siri دسترسی یابید؟

اکنون در آیفون ایکس نمی توان با همان روش ها این کارها را انجام داد.

برای کار کردن با آیفون ایکس، باید هر آنچه را که قبلاً درباره ی کار کردن با گوشی های آیفون آموخته بودید را فراموش کنید. چرا که دیگر دکمه ی هومی وجود ندارد و عملکردها پیشرفته تر شده و محل قرارگیری آن ها در گوشی نیز تغییر کرده است.

برای مثال:

خاموش کردن گوشی: برای خاموش کردن، یکی از دکمه های صدا به همراه دکمه ی باز و بسته کردن گوشی را فشار داده و برای دو ثانیه نگه دارید. با این کار آیفون شما ویبره زده و منوی قدیمی روی صفحه ظاهر می شود که گزینه ای به نام “Slide to power off” دارد. با زدن این گزینه گوشی شما خاموش می شود.

ریست کردن گوشی: برای ریست کردن، دکمه افزایش صدا را بزنید و بعد از آن فوراً دکمه ی کاهش صدا را فشار دهید. بعد از این کار سریعاً دکمه ی باز و بسته کردن صفحه را زده و آنقدر دکمه را نگه دارید تا لوگوی اپل نمایش داده شده و گوشی سریعاً ریست شود. فقط به یاد داشته باشید فشار دادن دکمه ها باید سریع انجام شود.

اسکرین شات گرفتن: برای گرفتن عکسِ صفحه، دکمه ی افزایش صدا و خاموش و روشن شدن صفحه را به صورت همزمان زده و بردارید.

دسترسی به Siri: برای دسترسی به Siri، دکمه ی خاموش و روشن شدن صفحه را فشار داده و 2 ثانیه نگه دارید.

بستن اپلیکیشن ها: برای بستن اپلیکیشن ها، انگشتتان را از پایین گوشی به سمت بالا روی صفحه کشیده و به مدت 2 ثانیه نگه دارید. با این کار تمام اپلیکیشن های باز نمایش داده می شود. سپس آن ها را به چپ و راست اسکرول کنید تا اپلیکیشنی که می خواهید ببندید را بیابید. روی اپلیکیشن مورد نظر ضربه زده و یک تا دو ثانیه نگه دارید؛ آیکونی قرمز رنگ با راه راه های سفید نمایش داده می شود که با زدن بر روی آن اپلیکیشن مورد نظر بسته می شود. (برای بستن دیگر اپلیکیشن ها نیز همین کار را تکرار کنید).

انگشت شست به صفحه نمی رسد.

زمانی که گوشی را در کف دست می گذارید انگشت شست به صفحه نمی رسد. این مشکل از زمانی به وجود آمد که اپل سایز گوشی را افزایش داد. اما برای رفع این مشکل چاره ای اندیشید. از جمله اینکه با دوبار ضربه زدن روی دکمه هوم تمام برنامه های گوشی به پایین صفحه و انگشت شست شما کشیده می شود و با لمس کردن به آن ها دسترسی خواهید داشت. البته گوشی آیفون ایکس دکمه ی هوم ندارد و در اینجا منظور همان دکمه ی جایگزین است که در بالا به آن اشاره شد.

همچنین برای حل این مشکل بندهایی نیز طراحی شده است که به گارد گوشی وصل می شوند که می توانید با استفاده از آن، گوشی را به راحتی در دست خود گرفته و نگه دارید.

3 هفت مورد از مشکلات آیفون iPhone

با مطالعه مقالات زیر از وب سایت فن تریکس با 10 ترفند دوربین آیفون و 10 قابلیت گوشی آیفون برای ارسال پیام کوتاه آشنا شوید.

>>> 10 ترفند دوربین آیفون برای عکاسی حرفه ای تر <<<

>>> 10 قابلیت گوشی آیفون برای ارسال پیام کوتاه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا