موبایل و تبلت

اقدامات لازم بعد از خیس شدن موبایل

روش هایی برای نجات گوشی خیس شده

قطعاً اغلب کاربران موبایل افتادن گوشی تلفن همراه در آب و خیس شدن آن را تجربه کرده اند. اگر شما نیز این تجربه را داشته اید حتماً آنقدر هول شده اید که یک لحظه گوشی را از دست رفته تصور کرده و تمام امیدتان را از آن گوشی بردیده اید. اما نه. اگر چه ممکن است این اتفاق کمی ناراحت کننده باشد که آیا این گوشی دیگر کارایی قبل را خواهد داشت یا نه. اما اگر سریع دست بجنبانید و به دادش برسید هیچ اتفاقی نمی افتد. پس بعد از آب تنی گوشیتان خونسردی خود را حفظ کرده و با دستورالعمل های ما گوشی خیس شده خود را نجات دهید.

2 نجات موبایل خیس شده

این را هم یادآور شویم که هرگز به امید گارانتی، گوشی خیس شده را به حال خود رها نکنید. زیرا اولاً گارانتی شامل چنین آسیبی به گوشی نمی شود. دوماً هر چه زمان را تلف کنید آب بیشتر به درون گوشی نفوذ کرده و آسیب بیشتری به گوشی وارد می کند که گاهی واقعاً غیر قابل جبران است. این نکته را به این دلیل مطرح کردیم که اغلب مردم سریعترین اقدام را مراجعه به گارانتی یا فروشگاه های تعمیرات موبایل می دانند که بسیار اشتباه است. این گزینه ها را فراموش کرده و اگر بقای گوشی برایتان مهم است سریع مراحل زیر را انجام دهید.

۱- باتری را در بیاورید.

فوراً باید برق گوشی خیس شده را با جدا کردن باتری قطع کنید. اگر سعی کنید که گوشی خیس شده را روشن نگه دارید تا ببینید آیا کار می کند یا نه و مثلاً به خود امید دهید که هیچ اتفاقی نیوفتاده و گوشی کاملاً سالم است فقط به مدار آن آسیب زده اید و باعت از بین رفتن تدریجی گوشی شده اید. پس هرگز بعد از خیس شدن گوشی، اصرار بر روشن نگه داشتن آن نداشته باشید. بعد از درآوردن باتری، سریعاً سیم کارت را نیز جدا کنید. اگر گوشی بسیار آسیب دیده باشد و دیگر به درد نخورد حداقل سیم کارت و اطلاعات درونش مثل مخاطبین را نجات داده اید.

۲- گوشی را خشک کنید.

گوشی را با سرعت هر چه تمام تر خشک کنید. اجازه ندهید گوشی خود به خود و به طور طبیعی خشک شود؛ زیرا احتمال زنگ زدگی و آسیب قطعات درونی آن افزایش می یابد. به جای این کار یا درون آن فوت کرده و یا آب را بمکید تا خارج شود. اما هرگز از سشوار استفاده نکنید. حرارت آن ممکن است سیم پیچی و کلاً قطعات و اتصالات داخلی را گرم کرده و از بین ببرد. به جای این کار از یک قوطی هوای فشرده یا یک بلوور یا فوت کن جاروبرقی با شدت کم استفاده کنید. این را هم به یاد داشته باشید که بهترین را برای خشک کردن گوشی خیس شده، استفاده از هوا است تا بتوان آب را از همان جاهایی که وارد شده، خارج کرد.

۳- از یک خشک کننده یا نم گیر استفاده کنید.

از یک خشک کن هم برای گرفتن رطوبت گوشی می توان استفاده کرد. راحت ترین و در دسترس ترین خشک کن در چنین مواقعی، برنج است. به مدت یک شبانه روز باید گوشی و باتری جدا شده را در ظرفی از برنج دفن کنید. اگر نگرانید که ذره ها و یا گرد برنج به درون گوشی نفوذ کند، به جای برنج می توانید پودر یا ژل سیلیکا را از داروخانه ها خریداری کرده و گوشی را در آن دفن کنید. سیلیکا همان چیزی که اغلب در لباس ها و کفش های نو به عنوان نم گیر دیده می شود. اما به یاد داشته باشید در چنین شرایطی عملکرد سریع بسیار مهم تر از دغدغه ی گرد برنج و این چیزها می باشد. بنابراین اگر ژل سیلیکا در دسترس ندارید پس زمان را از دست ندهید و از همان برنج استفاده کنید و اصلاً خرده ها و گرد آن برایتان مهم نباشد.

نکته ای که به دلیل اهمیت بالا مجدداً یادآور می شویم، استفاده نکردن از گرما است. بدین معنا که هیچ منبع گرمایی مانند سشوار، مایکروویو یا وسایلی مشابه را در چنین مواقعی به کار نبرید؛ و گوشی را به مدت طولانی در مقابل تابش مستقیم خورشید قرار ندهید. درست است که گرما به طور حتم می تواند رطوبت را از بین ببرد اما در مقابل، اجزای درونی گوشی را نیز گرم کرده و موجب ذوب شدن و آسیب دیدگی قطعات درونی می شود. اگر گوشی درون دستشویی افتاده و می خواهید آن را ضدعفونی کنید، هرگز از الکل در اجزای درونی موبایل استفاده نکنید. الکل حلال بوده و چسب های ضعیف و شکننده ای که در قطعات درونی گوشی استفاده شده است را حل کرده و از بین می برد. در صورت نیاز فقط قسمت بیرونی گوشی را آن هم با مقدار بسیار کمی از الکل که به درونش نفوذ نکند، پاک کنید.

در پایان اینکه شاید برایتان عجیب باشد که بدانید اگر موبایلتان درون آب نمک افتاد قبل از خشک شدن باید حتماً در زیر شیر آب گرفته شود و تمام آب نمک را بشویید و سپس آن را خشک کنید. زیرا هنگامی که آب نمک تبخیر شود نمک های باقی مانده به درون بافت گوشی نفوذ کرده و به تدریج آن را از بین می برد. فقط مطمئن شوید، قبل از این که موبایل آب نمکی را زیر آب بگیرید، باتری را جدا کنید.

» اگر شما نیز چنین اتفاقی را تجربه کرده اید، می توانید در قسمت نظرات، تجربیات خود را با دیگران در میان بگذارید.

در پایان توصیه می کنیم مقالات زیر را نیز مطالعه نمایید.

>>> نوع گوشی شما چه چیز هایی درباره شخصیتتان می گوید؟ <<<

>>> آموزش ساخت استند یا پایه نگهدارنده موبایل و تبلت <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
popularmechanics




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا