خودرو و وسایل نقلیهکار و تجارت

چرا شرکت خودروسازی کیا جزء بهترین ها شد؟

راز و رمزهای موفقیت شرکت خودروسازی کیا

در حدود پانزده سال پیش، شرکت کیا خودروهایی عرضه می کرد که افراد دوست نداشتند هیچ زمانی از آن برای انجام کارهای خود استفاده کنند. اما جالب است بدانید که این روزها، کیا تبدیل به یک شرکت پرطرفدار و همگام با سلایق و تقاضای مشتریان شده و طی دو سال گذشته در نظرسنجی IQS، رتبه اول را دریافت کرده است. عجیب نیست؟ چه اتفاقی افتاده است؟!

برای اطلاع از راز و رمزهای موفقیت این شرکت و اقدامات آن تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

1 شرکت خودروسازی کیا

کیا در اوایل سال 2000، اصلاً عملکرد خوبی نداشت. در این سال ها، شاخص IQS یا همان مطالعه کیفیت اولیه برای خودروهای کیا، از دیدگاهJ.D. Power، در کمترین مقدار خود قرار داشت. همین موضوع سبب اعتراض و شکایت دارندگان این خودرو پس از سه ماه استفاده شد. در رتبه بندی سال 2005، کیا رتبه 30ام را به خود اختصاص داد. در حالی که چند سال قبل از آن، در جایگاه 37ام قرار گرفته بود. خودروهای کمپانی کیا مانند خودروهای هیوندای کره ای و دوو، در MSRPs، به عنوان خودروهای ارزان قیمت شناخته شده بودند.

2 شرکت خودروسازی کیا

اسکات آپهام، مدیر عامل شرکت Valient Market Research طی دهه های گذشته، شرکت های خودروسازی کره ای را دنبال کرده و نتایج پژوهش ها و مطالعات خود را برای کمک به مدیران و تولیدکنندگان آن ها، در اختیارشان قرار می دهد. مدیران کمپانی ها، می توانند از این پژوهش ها استفاده کنند تا نحوه تولید و عرضه محصولاتشان به بازار را به طور کامل فرا گیرند. وی می گوید: پس از اولین شکست هایی که شرکت هیوندای به دلیل تولید خودروهای نامناسب متقبل شد، این شرکت، چندین بیلیون دلار صرف تحقیقاتِ انجام شده کرد تا بتواند از نتایج آن ها برای افزایش کیفیت محصولاتش استفاده کند. این یک راهکارِ نوین بود که شرکت کره ای برای افزایش کیفیت محصولاتش اتخاذ کرد و سرمایه گذاری زیادی هم برای این کار انجام داد. اما رسیدن به نتیجه مطلوب و مورد نظرشان کمی زمان برد. در واقع می توان گفت آن ها راه درازی در پیش گرفتند.

همه افرادی که در شرکت کیا کار می کنند؛ چه در دفتر مرکزی ایالت جورجیا و چه در دفتر مرکزی سئول، از این موضوع آگاه بوده و به سختی در حال کار هستند تا کارشان به نتیجه مطلوب برسد.

خودروهای شرکت کیا در اواسط سال 2000 کیفیت بالایی نداشتند. مثلاً در ساختِ خودرو سدونا (Sedona)، از چدن زیادی استفاده شد و همین امر موجب شد این خودرو به گونه ای سنگین شود که وزن آن معادل وزن اتومبیل تاهو (Tahoe) شود. اما تغییرات از سال 2006، شروع شد و کمپانی کیا، Peter Schreyer را به عنوان یک طراح، از شرکت خودروسازی آلمانی آئودی (Audi) استخدام کرد. می توان گفت که این اقدام یک جهش بزرگ بود. چرا که با ورود این شخص به کمپانی کیا ماشین های تولیدی بهتر و با کیفیت تری عرضه شدند. در سال 2009، دفتر مرکزی سئول و البته تمام کمپانی کیا به طوری شگفتی آفریدند که شاخص های IQS و فروش شان بسیار افزایش یافت.

در سال 2005، سهم کمپانی کیا از بازار، حدود 1.62 درصد بود و امروزه تا 3.53 درصد نیز افزایش پیدا کرده است. این رشد و افزایش در صنعت بی سابقه بوده و تا حدی نتیجه کار Peter Schreyer و طراحی متفاوت محصولات کمپانی کیا نسبت به هیوندای بوده است.

3 شرکت خودروسازی کیا

به عقب بر می گردیم! در سال 1997، کمپانی کیا به دلایل بحران های مالی ورشکسته شد و توسط شرکت های خودروسازی دیگر، خریداری گردید. یکی از این شرکت های خودروسازی، کمپانی هیوندای بود که امروزه صاحب یک سوم سهام شرکت کیا است. به همین دلیل، برخی اتومبیل ها نام هر دو شرکت را دارند. از لحاظ پارامترهای مهندسی مشترک، شرکت هیوندای و کیا اجازه دارد از راه های مختلفی ماشین های خود را طراحی و به فروش برسانند. نه تمام محصولات کیا معادل تولیدات هیوندای است و نه بالعکس. کمپانی کیا، هیچ ورژنی از هیوندای ولستر تولید نکرده و کمپانی هیوندای نیز هیچ نسخه ای از خودرو کیاسول تولید نکرده است. به نظر می رسد به طور کلی طراحی های کمپانی کیا در مقایسه با محصولات متناظر آن در هیوندای، کمی اسپرت تر و جدیدتر هستند.


مقاله زیر را نیز برای اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

>>> راهنمای خرید و نقد و بررسی هیوندای توسان Active X سال 2018


تولیدات جدید و مدرن کمپانی کیا، هنوز هم در مقایسه با رقبا کمی ارزان تر هستند؛ البته نه همیشه. مثلاً قیمت خودرو کیا کادنزا، حدود 45000 دلار است. قیمت خودرو لکسوس مدل ES350 حدود 3000 دلار، بیشتر است در حالی که یک خودرو لکسوس با مدل پایین تر ممکن است با کیا کادنزا هم قیمت باشد. این تاکتیک های قیمت گذاری، نشان می دهد که تغییرات فراتر از کیفیت هستند.

4 شرکت خودروسازی کیا

همانند تمام کارخانه های خودروسازی، وست پوینت جایی است که نظریه ها و اهداف در مقیاس بزرگی از تولید، بهم می رسند. اینجا جایی است که هزاران چیز می تواند اشتباه باشد. اما استراتژی کیا این است که خیلی زود متوجه این اشتباهات شده و نسبت به رفع آن اقدام می کنند. آرنولد، مدیر ارشد کنترل کیفیت می گوید: اگر هزاران نیروی کار داشته باشیم اما تنها یک مو وارد مونتاژ یا هر مرحله ای از ساخت خودرو شود، همه چیز خراب می بود!

آرنولد یک فرد با سابقه در صنعت بوده که از کمپانی مرسدس در آلاباما آمده است. اگر چه در وست پوینت، 3000 کارگر استخدام شده و مشغول به کار هستند، اما به نظر می رسد آرنولد تقریباً همه آن ها را می شناسد. خط تولید این کارخانه، 24 ساعت شبانه روز و از دوشنبه تا جمعه کار می کند. زمانی که شیفت کاری عوض می شود، کارگران شیفت جدید بدون هیچ وقفه ای کار تولید را ادامه می دهند. هر یک از کارکنان این کارخانه، حدود 40 ساعت در یک مرکز آموزشیِ مربوط به همین کارخانه آموزش داده می شوند. بیش از دو سوم کارکنان نیز برای آموزش های بیشتر به کره فرستاده می شوند. در این کارخانه مانند هر کارخانه ی خودروسازی مدرن، ربات ها قطعات خودرو را جوش زده و به هم متصل می کنند. اما در سه مدل سورنتو، اپتیما و هیوندای سانتافه که محصولات این کارخانه هستند، کمی هنرِ دست انسان نیز در آن ها دخیل بوده است. در واقع می توان گفت در کمپانی کیا ، برای کنترل کیفیت، مانند هوندا، هنوز هم انسان در خودروسازی و جوش زدن اتصالات نقش دارد.

5 شرکت خودروسازی کیا

پس از تولید هر خودرو در کارخانه کمپانی کیا، در هر خودرو 4 گالن بنزین برای تست کردن آن ریخته و همه اتصالات خودرو بررسی می شود. سپس کولر و گرمکن های صندلی های جلو نیز چک می شوند. قدرت موتور و عملکرد انتقال این خودرو نیز در سرعت بالا و به کمک یک دینامومتر تست می شود. سپس برای آزمایش در جاده یا مسیر برده می شود. راننده مواردی نظیر ترمز ضد قفل، فرمان، شتاب و عملکردهای مربوط به ترمز را بررسی می کند. در نهایت خودرو را درون یک محفظه قرار داده تا نشتی لوله های آن چک گردد.

اما این سوال پیش می آید که آیا تمام کارخانه ها این کارها را برای تست خودرو انجام می دهند؟ می توان گفت خیر. در حالی که شرکت کیا برخلاف شرکت هایی مانند هوندا تمام موارد ذکر شده را برای همه ماشین های خود انجام و بازبینی می کند.

امروزه کیا می داند برای تولیدات بعدی خود چه راهکارهایی اعمال کند. سورنتو از نمونه ماشین های شرکت کیا است که هم به خوبی ساخته شده و هم از دقت و کیفیت کافی برخوردار است.

6 شرکت خودروسازی کیا

در پایان نیز با مطالعه مقاله زیر بدانید که…

>>> آیا خودروهای چینی شانس حضور در بازار اروپا و آمریکا را خواهند داشت؟

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا