خودرو و وسایل نقلیهراهنمای خرید

آیا خودروهای چینی شانس حضور در بازار اروپا و آمریکا را خواهند داشت؟

خودروهای چینی در بازار اروپا و آمریکا

صنعت خودروسازی چین در مقایسه با یک دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته نظر جهانیان را به خود جلب کند. اما آیا با پیشرفت صورت گرفته، محصولات چینی استانداردهای لازم را دارا هستند.

شرکت های چینی هر روز پیشرفت بزرگی در بخش صنعت اتومبیل سازی داشته و برندهای متعددی را در این کشور ثبت نموده اند. برندهای مطرح خودروسازی جهان نیز برای حضور در بازار چین مدل های منحصر به فردی تولید کرده و با سرمایه گذاری های هنگفت سعی در افزایش فروش تولیدات خود دارند.

از آنجایی که بازار چین برای تمامی خودروسازان بازار خوبی به حساب می آید، شرکت های چینی نیز فرصت را مغتنم شمرده و از بازار رو به رشد چین، بهره می‌ برند. در چند سال گذشته شرکت های چینی محصولات قابل توجهی را روانه بازار کرده که توانسته مورد توجه همگان قرار گیرند.

یک دهه قبل تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که تا 10 سال آینده خودروسازان چینی به بازارهای جهانی وارد خواهند شد. امروزه محصولات چینی بخش بزرگی از فروش جهانی به جز در اروپا و آمریکا را در بر می گیرند.

هر ساله در نمایشگاه اتومبیل پکن بهترین کارشناسان صنعت دست به کار شده و اتومبیل هایی که قرار است به بازار اروپا وارد شوند را بررسی می کنند. امسال نیز همچون سال های گذشته این روال ادامه یافت. بیشتر این خودروها کراس اوور و شاسی بلند محسوب شده و در پیست 2.5 کیلومتری کایزه پکن که بیشتر جهت تست به آن مراجعه می کنند، مورد آزمایش قرار گرفتند.

در این مطلب قصد داریم تا مشخصات فنی و ظاهری برخی از خودروهای چینی را مورد نقد و بررسی قرار داده و ببینیم که آیا شانس حضور در بازار های جهانی را دارند یا خیر. پس با فن تریکس همراه باشید تا برخی از خودروهای کراس آور و شاسی بلند چینی را به شما معرفی کنیم.

کوروس 5

4 تست خودرو های چینی برای بازار اروپا و آمریکا

پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری خطی توربوشارژ
قدرت 154 اسب بخار
گشتاور 230 نیوتون متری
گیربکس شش سرعته اتوماتیک با سیستم حرکتی دو چرخ جلو محرک
وزن 1.6 تن
قیمت مدل پایه 22 هزار دلار
قیمت مدل رده بالا 30 هزار دلار

عمدتاً اتومبیل هایی که قیمت بیشتری دارند، عملکرد بهتری را در مقایسه با خودروهای ارزان تر به نمایش می گذارند. کوروس 5 نیز یک شاسی بلند کامپکت و دو چرخ جلو محرک است که احتمال ورود آن در بازار ایالات متحده کم نیست. با قیمت 30 هزار دلاری که این مدل داشته باید آن را خودرویی پریمیویم و لوکس چینی دانست. با پیشران 1.6 لیتری و توربوشارژ 154 اسب بخاری و گیربکس شش سرعته اتوماتیک می توان انتظارات بسیاری از آن داشت. بنابراین عملکردی که در کوروس 5 می توان مشاهده کرد در برخی مدل های چینی کمتر قابل مشاهده است. البته برای گیربکس آن نمی توان امتیاز زیادی قائل شد؛ زیرا تعویض دنده آن برخلاف هم رده های خود با سرعت کمتری انجام می گیرد.

در سخت ترین تست ها کوروس 5 توانست به لطف سیستم تعلیق اسپرت، خودی نشان داده و عملکرد خوبی داشته باشد. به نظر می رسد طراحان کوروس 5 الگوبرداری فاحشی از نسل قبلی فولکس واگن تیگوان داشته که با مشاهده کابین داخلی می توان به این موضوع رسید. رانندگی با کوروس 5 نسبت به دیگر خودروهای چینی بهتر بوده و شرکت سازنده در طراحی آن سعی کرده تا تلفیقی از مدل هایی چون پورشه کاین، رنجروور ایوک و چندی از خودروهای دیگر را داشته باشد.

اگر مسئولان کوروس برنامه ای برای عرضه کوروس 5 در بازارهای اروپا و آمریکا دارند بایستی نسخه باز طراحی شده این خودرو را عرضه کنند؛ زیرا با طراحی الگوبرداری شده از محصولات اروپایی کوروس 5 بی شک موفق نخواهد بود.

چانگان EADO

9 تست خودرو های چینی برای بازار اروپا و آمریکا

پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری خطی
قدرت 126 اسب بخار
گشتاور 170 نیوتون متری
گیربکس شش سرعته اتوماتیک با سیستم حرکتی دو چرخ جلو محرک
وزن 1.3 تن
قیمت مدل پایه 11800 دلار
قیمت مدل رده بالا 16600 دلار

این محصول چانگان یک سدان کامپکت بوده که با طراحی روز همراه است و بایستی آن را یکی از سریعترین سدان های کامپکت به شمار آورد. اگر چه در لیست ما بیشتر خودروها، شاسی بلند هستند؛ اما EADO با قابلیت های بزرگ خود توانسته نظر همگان را جلب کرده و در فهرست برترین ها باشد. این سدان اگر چه سیستم تعلیق نرمی داشته اما نباید انتظار بسیاری از آن داشت. اگر بخواهیم یک رقیب قابل توجه ژاپنی برای آن مثال بزنیم بی شک کرولا نمونه خوبی بوده که قطعاً بهتر از چانگان محسوب می شود. سدان کامپکت چانگان اگر چه سرعت مطلوبی دارد اما فرمانی کند شامل حال آن شده است.

از لحاظ طراحی ظاهری اگر چه این خودرو دارای طراحی جدیدی است اما باز هم شاهد بهره گیری از طراحی سایر برندها در این خودرو هستیم. چانگان سعی کرده از طراحی محصولات لکسوس در EADO بهره گیرد. کابین داخلی دقت و کیفیت خاصی را نشان نداده و شاهد صفحه نمایشی با سیستم سرگرمی مخصوص چانگان و عدم وجود کلیدهای تنظیماتی در کنار آن هستیم. طراحی کابین آن نیز ساده و معمولی به نظر می رسد. اگر چه این کمپانی از تریم چرمی بهره گرفته اما چرم باکیفیتی به شمار نمی رود و ساده می باشد. موفقیت این محصول چانگان در بازارهای اروپایی و آمریکایی با وجود قیمت کمتر تضمین شده نیست زیرا رقبای سرسختی دارد.

جیلی Boyue

14 تست خودرو های چینی برای بازار اروپا و آمریکا

پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری خطی توربوشارژ
قدرت 181 اسب بخار
گشتاور 285 نیوتون متری
گیربکس شش سرعته اتوماتیک با سیستم حرکتی دو چرخ جلو محرک
وزن 1.7 تن
قیمت مدل پایه 15500 دلار
قیمت مدل رده بالا 25100 دلار

اگر چه کراس اوور Boyue جیلی قیمتی به مراتب کمتر از کوروس 5 داشته اما براساس بررسی صورت گرفته تجربه سواری بهتری ارائه می دهد. جیلی یکی از برندهای مطرح خودروسازی چین بوده که حتی در زیر مجموعه خود کمپانی های بزرگ اروپایی چون ولوو، لوتوس و چندی دیگر را در بر گرفته است. بنابراین Boyue محصولی برگرفته از زیر مجموعه های این برند چینی است. مهندسان متخصص ولوو و لوتوس با به اشتراک گذاشتن دانش خود با مهندسان جیلی موجب شدند تا تولیدات جیلی طی مدت زمان کوتاهی پیشرفت چشمگیری داشته باشد. البته باید گفت که طراحی Boyue برگرفته از خودروهای هیوندا و کیا می باشد.


با مراجعه به لینک زیر دلیل و راز و رمز موفقیت شرکت خودروسازی کیا را بدانید.

>>> دلیل و راز و رمز موفقیت شرکت خودروسازی کیا <<<


متاسفانه طراحی خودرو مورد بحث، چینی نبوده و تلفیقی از چند طراحی غیر چینی می باشد که مشکلی اساسی محسوب می شود. تریم کابین داخلی رنگ جالبی نداشته و ممکن است موجب ناراحتی سرنشینان شود اما نسبت به سایر خودروهای چینی بهتر است. با وجود رقبای سرسخت در بازار ایالات متحده، موفقیت جیلی Boyue تقریباً کم است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک اگر چه کمی کند است اما توربوشارژ آن قدرت خوبی را به پیشرانه منتقل می کند. گذشته از آن سیستم تعلیق و فرمان قابل قبولی داشته و سواری این کراس اور را نسبتاً هیجان انگیز می نماید.

وولینگ هنگ گوآنگ S3

19 تست خودرو های چینی برای بازار اروپا و آمریکا

پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری خطی
قدرت 110 اسب بخار
گشتاور 146 نیوتون متری
گیربکس شش سرعته دستی با سیستم حرکتی دو چرخ جلو محرک
وزن 1.5 تن
قیمت مدل پایه 8900 دلار
قیمت مدل رده بالا 12850 دلار

وولینگ هنگ گوآنگ S3 اگر چه شاسی بلند بزرگی محسوب می شود اما از پیشرانه بسیار ضعیفی بهره می برد. این مدل با سه ردیف صندلی تنها پیشرانه ای 110 اسب بخاری دارد و در کنار گیربکس دستی بسیار مقرون به صرفه است. زیرا تنها با قیمت 9000 دلار می توان آن را خریداری کرد. بی شک چنین مدلی در بازار آمریکا موفق نخواهد شد، البته با توجه به قیمت مقرون به صرفه و ابعاد بزرگ شاید افراد تمایلی برای خرید آن داشته باشند. با وجود رقبای قدرتمند و سرسخت بعید است این مدل حرفی برای گفتن داشته باشد.

این خودرو باکیفیت نیست و هنگامی که درون کابین قرار می گیرید می توانید کیفیت بسیار کم پلاستیک به کار گرفته شده را حس کنید. با توجه به قیمت بسیار پایین نباید ایرادی به مشخصات وولینگ هنگ گوآنگ S3 گرفت. با قیمت مورد اشاره تنها می توان هاچ بک های کوچکی خریداری کرد و بی شک خریداری یک شاسی بلند بزرگ تنها با قیمت 9000 دلار حقیقتاً مضحک است.

به هر حال پیشرانه 110 اسب بخاری صرفاً برای حمل و نقل اتومبیل به کار گرفته شده و نباید انتظار قدرت بالایی داشته باشید. یکی از نکات جالب توجه این مدل سر و صدای پیشرانه هنگام تعویض دنده است و این نیز یک نکته منفی می باشد.

سایک مکسوس دی 90

24 تست خودرو های چینی برای بازار اروپا و آمریکا

پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری خطی توربوشارژ
قدرت 221 اسب بخار
گشتاور 360 نیوتون متری
گیربکس شش سرعته دستی با سیستم حرکتی چهار چرخ محرک
قیمت مدل پایه 24600 دلار
قیمت مدل رده بالا 41800 دلار

همانطور که شاهد مشخصات سایک مکسوس دی 90 هستید این مدل یکی از گران قیمت ترین و بهترین شاسی بلندهای لیست مورد بحث است. خودرویی که نظر هر فردی را به خود جلب می کند و محصولی قابل توجه است. دی 90 دارای سیستم حرکتی 4 چرخ محرک است و با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ می تواند قدرتی 221 اسب بخاری داشته باشد.

طراحی سایک مکسوس دی 90 دست کمی از خودروهای اروپایی و آمریکایی نداشته و با شرایطی که مکسوس برای این مدل در نظر گرفته می توان انتظار موفقیت آن را در بازار امریکا و اروپا داشت. با صندلی های باکیفیت، فناوری های روز و تریم چرمی افراد تصور حضور در یک آئودی را خواهند داشت. البته این تشبیه بوده و نباید آن را همانند یک آئودی دانست. زیرا فاصله بسیاری بین این خودرو و یک اتومبیل از آئودیست. سایک مکسوس دی 90 با سیستم محرکه چهار چرخ محرک توان بالایی خواهد داشت و نسبت به سایر مدل های لیست محصولی ارزشمندتر محسوب می شود.

جیلی ایکس 1

29 تست خودرو های چینی برای بازار اروپا و آمریکا

پیشرانه چهار سیلندر 1.3 لیتری خطی
قدرت 87 اسب بخار
گشتاور 120 نیوتون متری
گیربکس چهار سرعته اتوماتیک با سیستم حرکتی چرخ جلو محرک
قیمت مدل پایه 6300 دلار
قیمت مدل رده بالا 9100 دلار

یکی از ارزان ترین خودروهای لیست ما، جیلی ایکس 1 نام دارد. خودرو هاچ بکی که با قیمت 6 هزار دلاری و پیشرانه 87 اسب بخاری می تواند گزینه مناسبی برای مسافت های شهری باشد. این مدل را نمی توان رقیبی برای مدل های فوق دانست. زیرا از یک سو سبک متفاوتی داشته و از سوی دیگر دارای ویژگی های کمتر و محدودی است که آن را تنها برای مسافت شهری مناسب می نماید. یکی از نکته های جالب این خودرو فروش آن به عنوان یک کراس اوور است. اگر چه دارای طراحی هاچ بک بوده، اما جیلی آن را به عنوان مینی کراس اوور در بازار چین به فروش می رساند. محصولی که قرار است به بازار اروپا نیز راه پیدا کند.

شاید متریال و تریم باکیفیتی را در داخل کابین این خودرو شاهد نباشید، اما عملکرد رانندگی هیجان انگیز همان چیزی است که باید انتظارش را داشته باشید.

یکی از مشکلات اصلی اتومبیل های چینی طراحی نامفهوم آنهاست و همین امر این نوع خودروها را بی معنا می نماید. اگر چه ممکن است ایکس 1 در اروپا بتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد اما در آمریکا سرنوشت نامشخصی دارد.

بهتر است مقاله زیر را نیز مطالعه نمایید.

>>> نقد و بررسی تخصصی خودروی جگوار F-Type Sport 400 2018 <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
motor1




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا