موبایل و تبلت

10 قابلیت آیفون برای ارسال پیام کوتاه

10 قابلیت آیفون برای ارسال پیام کوتاه

گوشی های آیفون با قیمت های بالا که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است دارای قابلیت های بی شماری است. آی مسیج با ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردش می تواند در نوشتن پیام کوتاه و تمام موارد مربوط به آن به شما کمک کند.

1- هشدارهای (alerts) مربوط به گروپ تکست (group text) را بی صدا کنید.

قابلیت بی صدا کردن گروپ تکست که یک اپلیکیشن برای ارسال گروهی پیام است از ویژگی های مطلوب آی مسیج (iMessage) می باشد. زمانی که شما وارد یک گروپ تکست می شوید، می توانید به عنوان عضوی از آن گروه، هشدارها را بی صدا کنید. برای این کار در لیست پیام ها، روی قسمت چپ هر مخاطب ضربه زده، گزینه Hide Alert که به رنگ ارغوانی است را پیدا کرده و روی آن بزنید. یک آیکون هلالی شکل در سمت چپ آن ظاهر می شود که نشان دهنده ی بی صدا شدن هشدار ها می باشد. (اگر می خواهید به حالت اول برگردید، روی Show Alerts کلیک کنید.)


همچنین می توانید برای اطلاع از نحوه ارسال گیف GIF در آی مسیج آیفون به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> نحوه ارسال GIF در آی مسیج آیفون <<<


1 قابلیت آیفون

2- به هر گروه، یک نام بدهید.

اگر شما در چند اپلیکیشن ارسال گروهی پیام یا گروپ تکست، مکالمه و گفتگو می کنید، تعداد گروه ها ممکن است کار را برای شما سخت کند. برچسب ها می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. شما می توانید با نامگذاری هر گروه، سریعاً صفحه گفتگوی مربوط به آن گروه را باز کنید. برای این منظور، صفحه گفتگو را باز کرده و روی آیکون “i” در بالای صفحه و سمت راست، ضربه بزنید. سپس در قسمت Enter a Group Name، یک نام برای گروه انتخاب کنید. اکنون با استفاده از این نام به راحتی می توانید صفحه گفتگوی مربوط به آن را باز کنید. بدون اینکه نیاز باشد صفحات گفتگوی مربوط به تک تک گروه ها را باز کنید.

3- تکرار هشدار پیام های متنی را غیرفعال کنید.

به دلیل اینکه تکرار هشدار پیام های متنی در گوشی های آیفون به صورت یک پیش فرض تعریف شده است، زمانی که پیام متنی به شما می رسد، گوشیتان هر دو دقیقه یک بار با ویبره یا با صدا به شما هشدار می دهد. برای جلوگیری از تکرار دوباره هشدارها، به قسمت تنظیمات رفته و مسیر Settings > Notifications > Messages > Repeat Alerts را دنبال کرده و سپس گزینه Never را انتخاب کنید. با این کار هشدار پیام دیگر تکرار نخواهد شد.

2 قابلیت آیفون

4- برای هر شخص یا مخاطبی، آهنگی خاص تنظیم کنید.

برای مثال ممکن است یکی از دوستانتان پیام هایی برای شما بفرستد که بیشتر در مورد مسابقات فوتبال است. اما شاید واقعاً این موضوع برای شما مهم یا جالب نباشد. پس می توانید دیرتر یا بعداً به پیام او پاسخ دهید. اما از کجا بدانید که چه کسی به شما پیام کوتاه داده است؟! ممکن است پیام از طرف همسرتان بوده و لازم باشد سریعاً به پیام او پاسخ دهید. در این شرایط برای راحتی کار خود می توانید برای هر شخصی، آهنگ خاصی را تعیین و تنظیم کنید. به این منظور در گوشی خود Contacts را باز کنید. گزینه Edit را انتخاب و روی قسمت Text Tone کلیک کنید. سپس با استفاده از گزینه Default آهنگ را تغییر دهید. با استفاده از Default شما می توانید حتی حالت ویبره را نیز تغییر دهید.

5- برخی مخاطبان خود را می توانید بلاک یا مسدود کنید.

ممکن است شخصی پیام هایی برای شما بفرستد که باعث آزار و اذیت شما شود. در این حالت به راحتی می توانید شماره آن را مسدود کنید. برای این کار، از بالای صفحه گفتگو و گوشه سمت راست، آیکون “i” را باز کنید، شماره یا نام مورد نظر را وارد کرده و روی Block this Caller بزنید. در آخر برای تأیید، روی Block Contact ضربه بزنید. اگر در آینده نظر شما برگشت و تمایل داشتید با آن شخص دوباره ارتباط داشته باشید می توانید با بازکردن آیکون “i” و کلیک روی Unblock this Caller، این کار را انجام دهید.

3 قابلیت آیفون

6- با استفاده از نوتیفیکیشن ها اعلان ها را پاسخ دهید.

برای پاسخ دادن به هر پیامی، لازم نیست صفحه مربوط به پیام ها را باز کنید. شما می توانید مستقیماً با استفاده از یک ناتیفیکیشن متنی، به هر پیام کوتاه پاسخ دهید.

با کلیک روی ناتیفیکیشن (با استفاده از لمس سه بعدی (3D Touch)) می توانید پاسخ پیام متنی دریافتی را ارسال کنید.

7- پیش نمایش پیام ها را مخفی کنید.

معمولاً ناتیفیکیشن های متنی پیش نمایشی از پیام ها را روی صفحه و قفل صفحه، نشان می دهند. شما می توانید پیش نمایش پیام ها را هم از روی قفل صفحه و هم به طور کامل خاموش کنید. برای این کار مسیر Settings > Notifications > Messages را دنبال کرده و Show Previews را باز کنید. سپس صفحه ی باز شده، When Unlocked را برای وقتی که می خواهید پیش نمایش پیام ها فقط روی قفل صفحه ظاهر نشوند و Never را برای حالتی که می خواهید پیش نمایش ها کاملاً خاموش گردند، انتخاب کنید. هشدارها می توانند در حالت فعال خود باقی بمانند، زیرا زمانی که هشداری مبنی بر دریافت پیام متنی ظاهر می شود، بدون هیچ گونه پیش نمایش متنی، فقط نام فرستنده نمایش داده می شود. البته این در صورتی است که Show Previews را غیرفعال کرده باشید.

4 قابلیت های آیفون برای ارسال پیام کوتاه

8- از آیکون میانبر (shortcut) اپلیکیشن ها استفاده کنید.

برای بازکردن سریع صفحه پیام، شما می توانید با لمس سه بعدی (3D Touch) آیکون مربوط به پیام ها (Messages app)، یک پیام جدید بنویسید یا به سه نفر از افرادی که آخرین پیام ها مربوط به آنهاست، پاسخ دهید.

9- پاسخ سریع بفرستید.

از قابلیت لمس سه بعدی، برای پاسخ سریع هم می توانید استفاده کنید. از لیست پیام ها، پیامی را لمس (سه بعدی) کرده تا پیش نمایشی از آن باز شود. سپس انگشت خود را بالا و پایین بکشید تا سه باکسی (کادر ایجاد پیام کوتاه) که می خواهید به آنها پاسخ دهید، ظاهر شوند. اگر چنین اتفاقی نیفتاد، به قسمت Custom رفته، پیام را باز کرده و متن را تایپ کنید.

5 قابلیت های آیفون برای ارسال پیام کوتاه

10- بدون کپی و پیست کردن (copy and pasting)، پیام را فوروارد (ارسال) کنید.

شاید شما بخواهید یک متن از یک پیام را کپی کرده و برای شخص دیگری بفرستید. که غالباً در این صورت هایلایت کردن متن کامل پیام در آیفون، برای کپی کردن کار سختی است. آی مسیج برای فوروارد کردن پیام ها دارای یک قابلیت جدید می باشد. روی باکس پیام کلیک کرده و نگه دارید. سپس در منویی که در زیر ظاهر می شود، More را باز کرده و روی arrow در گوشه پایینی سمت راست، کلیک کنید. حال پیام متنی، وارد یک باکس جدید پیام می شود و شما می توانید آن را برای هر کسی که می خواهید، بفرستید. این روش، آسان تر از کپی و پیست است.

در پایان با مطالعه مقاله زیر می توانید با بهترین اپلیکیشن عکاسی و ویرایش عکس در آیفون آشنا شوید.

>>> بهترین اپلیکیشن عکاسی و ویرایش عکس در آیفون <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا