موبایل و تبلت

چگونگی توقف برخی برنامه ها در زمان جستجو در اسپات لایت گوشی آیفون

اسپات لایت سرچ Spotlight search گوشی آیفون

آیفون یک گوشی هوشمند با سیستم عاملی هوشمند است و امکانات بالایی دارد. شرکت سازنده آن، اپل بوده و همچنان نسخه های جدید با قابلیت های جدید، به بازار عرضه می کند. اسپات لایت سرچ، قابلیتی است که در نسخه های جدید این گوشی وجود دارد.

حالا که آیفون ها پیشرفته تر شده، اسپات لایت سرچ (Spotlight search) نیز کاربردی تر شده است. زمانی که شما چیزی را جستجو می کنید، اسپات لایت، محتوای تمام برنامه های (اپلیکیشن ها) آیفون شما را جستجو می کند (اگر developer، این ویژگی فعال را داشته باشد). در واقع، اسپات لایت سرچ، یک موتور جستجو دارد و نتایج را پس از جستجو در تمام قسمت های گوشی، به شما نمایش می دهد. زمانی که شما به صورت اورژانسی و سریع به چیزی در گوشی آیفون خود نیاز دارید و می خواهید فوراً آن را بیابید، اسپات لایت سرچ، یک گزینه عالی به عنوان یک میانبر می باشد. از سوی دیگر، اسپات لایت سرچ، یک جستجوگر وب بوده که با استفاده از آن به راحتی می توانید تمام صفحات وب را جستجو کنید و به هر مطلبی که نیاز داشته باشید، دسترسی پیدا کنید.

1 Spotlight search در گوشی آیفون

علاوه بر تمام ویژگی های فوق، از اسپات لایت برای تبدیل واحدهای اندازه گیری، انجام محاسبات ریاضی و اطلاع از نتایج مسابقات ورزشی هم می توان استفاده کرد.

برای ورود به اسپات لایت سرچ، در صفحه اصلی (هوم اسکرین) انگشت خود را از بالا به پایین بکشید. با این کار منوی اسپات لایت سرچ، باز می شود.

اسپات لایت سرچ علاوه بر جستجوی برنامه ها، قابلیت اجرای برنامه ها را نیز دارد. برای این منظور، ابتدا نام برنامه مورد نظر را در قسمت خواسته شده تایپ کنید (حتی اگر نام کامل برنامه را به خاطر ندارید، کلمات کلیدی آن را بنویسید) و پس از یافتن و ضربه زدن روی آن، برنامه را اجرا کنید.

استفاده از اسپات لایت سرچ ، علاوه بر فوایدی که دارد می تواند محتوای برنامه های شما را شخصی سازی کند. من “weather” را در گوشی آیفون خود جستجو می کنم، که در برنامه نوشتاری من یعنی Ulysses (محیط و نرم افزاری برای نوشتن و بهترین ادیتور متن است) یک نتیجه و در برنامه Day One سه نتیجه یافت می شود.

2 اسپات لایت سرچ

گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که شما چیزی را در اسپات لایت جستجو می کنید، اما نمی خواهید در یکی از قسمت ها مثلاً Day One، نتیجه ای نمایش داده شود. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید.

به بخش Settings و سپس Siri & Search بروید.

4 اسپات لایت سرچ

برنامه ای که می خواهید در اسپات لایت سرچ متوقف کنید را پیدا کنید (به طور مثال Day One).

6 اسپات لایت سرچ

سپس قسمت Search & Siri Suggestions را خاموش کنید (از حالت روشن به حالت خاموش، تغییر دهید). در واقع، در این بخش شما مدیریت می کنید که اسپات لایت محتوای کدام برنامه را جستجو کرده یا جستجو نکند.

8 Spotlight search در گوشی آیفون

در این صورت زمانی که شما در اسپات لایت سرچ (و Look Up)، چیزی را جستجو می کنید، در محتوای این برنامه، نتیجه ای نشان نمی دهد چون جستجو داخل برنامه متوقف شده است، اما اگر نام خودِ برنامه را سرچ کنید (Day One)، نتیجه جستجو برنامه را نمایش خواهد داد؛ چون خودِ برنامه متوقف نشده است.

همچنین یکی دیگر از قابلیت های گوشی های آیفون و آیپد، غیرفعال کردن صدای قفل می باشد. شما می توانید با مطالعه مقاله زیر این قابلیت را فراگیرید.

>>> نحوه غیرفعال کردن صدای قفل گوشی آیفون و آیپد <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا