زیباییسلامت

چگونه درد ناشی از پیرسینگ را درمان کنیم؟

پیرسینگ یا همان سوراخ کردن محل هایی از بدن مثل گوش، ناف، بینی و زبان برای قرار دادن شیئی زینتی و ایجاد زیبایی است که امروزه بسیار پر طرفدار شده و به طبع بسیاری از افراد به دنبال مراقبت های بعد از آن بوده و یا درد و عفونت آن را نمی توانند تحمل کنند و به دنبال راه چاره می گردند. شما هم اگر جزء این افراد هستید و به تازگی پیرسینگ انجام داده و نقطه ای از بدن خود را سوراخ کرده اید با ما همراه باشید.

این درد، خونریزی و تورم باید تا یک هفته بهبود یابد با این حال در طول این مدت از نوشیدنی های سرد که در کاهش درد بسیار مؤثر هستند غافل نشوید؛ اما به یاد داشته باشید که عوامل ابتلا به عفونت را نیز نباید نادیده گرفت. عفونت باعث تأخیر در روند بهبودی زخم شده و درد را دو برابر می کند. با فن تریکس همراه باشید تا بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

تسکین درد

1- یخ

سرد کردن ناحیه مورد نظر یکی از ساده ترین راه ها برای درمان درد ناشی از پیرسینگ می باشد؛ این روش برای چند روز اول بسیار مؤثر است؛ زیرا در عین حال که درد را کاهش می دهد باعث کاهش تورم و التهاب نیز می شود. پس در طول روز و خصوصا در ساعت های پایانی که درد بیشتر حس می شود کمپرس یخ اولین راهکار است. فقط به یاد داشته باشید که یخ را در یک پارچه ی کاملاً تمیز گذاشته و سپس کمتر از 20 دقیقه روی محل بگذارید تا ازعفونت جلوگیری شود.

1 درمان درد ناشی از پیرسینگ

2- چای کیسه ای بابونه

چای بابونه برای تسکین درد بسیار مؤثر است ولی از آنجایی که نمی توان روی زخم مستقیماً چای بابونه ریخت، چای های کیسه ای آن را که با نام دمنوش گیاهی چای بابونه در بازار به فروش می رسد، خریداری کرده و روی محل مورد نظر بگذارید. البته نه بلافاصله بعد از خارج کردن آن از آب جوش. باید اجازه دهید کیسه کمی خنک شود.

2 درمان درد ناشی از پیرسینگ

3- خوردن غذاهای سرد

اگر زبان خود را سوراخ کرده اید، خوردن و آشامیدن مواد سرد مانند: بستنی، آب سرد، ماست یخ زده و چیزهایی از این نظیر به تسکین درد بسیار کمک خواهد کرد.

گفتنی است که خوردن بعضی از مواد باعث ایجاد خارش و سوزش شده و نتیجه ی عکس می دهد. پس به محض تجربه ی چنین چیزی فوراً از خوردن آن مواد خودداری کنید.

3 درمان درد ناشی از پیرسینگ


با مراجعه به لینک های زیر در وب سایت فن تریکس با نحوه پیرسینگ زبان در خانه و مراقبت از پیرسینگ زبان هنگام خوردن غذا آشنا شوید.

>>> آموزش پیرسینگ زبان در خانه <<<

>>> مراقبت از پیرسینگ زبان هنگام خوردن غذا <<<


4- قرص مسکن بخورید.

اگر تمام راه حل ها را امتحان کردید اما نتیجه ای نگرفتید با خوردن یک قرص مسکن ساده مثل ایبوپروفن یا استامینوفن خود را از درد و ورم خلاص کنید.

التیام زخم

1- تمامی توصیه های مراقبتی را عملی کنید.

مطمئناً بعد از سوراخ کردن محل مورد نظر، دکتر توصیه هایی را به شما خواهد کرد که پیروی از دستورات پزشک گامی مؤثر در بهبود زود هنگام و کاهش درد خواهد بود. تمیز کردن محل یکی از مهم ترین آن ها است که در جلوگیری از ایجاد عفونت نقش اساسی دارد. تمامی پیرسینگ ها حداقل به یکبار شستشو در روز نیاز دارند بعضی هم بیشتر (بسته به توصیه ی پزشک) پس حتماً برای هربار شستشوی محل مورد نظر دستهای خود را با آب و صابون شسته و ضدعفونی کنید. معمولاً شستشوی محل با آب نمک ولرم انجام می شود که بعد باید با پارچه ی نخی تمیز آن را خشک کرد.

2- محل را دستکاری نکنید.

مطمئناً ناخودآگاه محل مورد نظر را دستکاری می کنید، اما سعی کنید این کار را انجام ندهید. زیرا باعث به وجود آمدن خارش و التهاب شده و درد را افزایش می دهد. همچنین ممکن است دستان شما آلوده باشد و باعث به وجود آمدن عفونت و افزایش درد شود.

4 درمان درد ناشی از پیرسینگ

3- پیرسینگ را از سوراخ خارج نکنید.

یادتان باشد که تا بهبودی کامل محل سوراخ شده، به هیچ وجه گوشواره ی اولیه یا هر شیء زینتی دیگر را از سوراخ خارج نکنید؛ چرا که باعث کاهش روند بهبودی می شود و ممکن است بعداً برای جا انداختن مجدد شیء، دچار مشکل شده و درد زیادی را تحمل کنید.

5 درمان درد ناشی از پیرسینگ

4- از هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه) برای بهبود عفونت استفاده نکنید.

اگر فکر می کنید زخم عفونی شده است قبل از هر عملی به پزشک مراجعه کنید و از اعمال هیدروژن پراکسید روی زخم جداً خودداری کنید. زیرا این ماده سلول های بهبود دهنده ی زخم را می کشد و باعث ایجاد خشکی در محل زخم می شود.

جلوگیری از درد ناشی از عفونت

1- قبل از دست زدن به محل، دستان خود را با آب و صابون بشویید.

یکی از مهم ترین دلایل ایجاد درد غیر قابل تحمل، عفونت می باشد و یکی از مهم ترین عوامل ایجاد عفونت در این محل، تماس دست آلوده به محل زخم است. پس حتماً قبل از اینکه به هر دلیلی به پیرسینگ دست بزنید دستان خود را با آب و صابون ضدعفونی کنید.

2- محلول آب و نمک

آب نمک، هم روند بهبودی را افزایش می دهد و هم از ایجاد عفونت جلوگیری می کند. پس یک گوش پاک کن برداشته و آن را در آب نمک زده و چند ثانیه روی محل مورد نظر قرار داده و بردارید سعی کنید هر بار 5 تا 6 دقیقه این عمل را تکرار کنید. این کار باید روزی دو بار و به مدت یک ماه تا بهبودی کامل زخم، به طول انجامد.

6 درمان درد ناشی از پیرسینگ

3- شنا نکنید.

شنا تا قبل از بهبودی کامل پیرسینگ بدترین کار ممکن است؛ زیرا کلر و آلودگی های موجود در آب استخر باعث ایجاد التهاب و عفونت می شوند.

4- سعی کنید هیچ شیء خارجی با پیرسینگ تماس پیدا نکند.

در طول مدت درمان از برخورد هرگونه اشیاء خارجی به پیرسینگ خودداری کنید. مثلاً اگر گوشتان را سوراخ کرده اید کلاه نپوشید یا روسری خود را محکم نکنید تا با گوش تماس پیدا نکند. همچنین مواظب برخورد موهای بلند خود با گوش ها باشید. ذکر این نکته هم بسیار حائز اهمیت است که باکتری های موجود روی بالش هم باعث ایجاد عفونت می شوند پس در طول این مدت از خوابیدن به پهلو خودداری کنید. اگر نافتان را سوراخ کرده اید حتماً در مورد مراقبت های آن با پزشک مشورت کنید. ممکن است لازم باشد از گاز استریل و پانسمان استفاده شود یا برای مدتی از خانه خارج نشوید، شاید لازم باشد لباسی های نیم تنه بپوشید.

7 درمان درد ناشی از پیرسینگ

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا