سلامت

معرفی روغن های معطر مناسب برای درمان و تسکین آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی های تابستانی تا بوده و هست برای همه با نگرانی هایی همراه می باشد. مخصوصاً افرادی که پوست روشن و حساسی داشته و بیشتر از دیگران مستعد آفتاب سوختگی می باشند. اما نگران نباشید! فن تریکس در کنار شماست تا هنگامی که لکه های سوختگی روی پوستتان آزارتان می دهد، با روغن های معطر یا اسانس های روغنی مناسب آفتاب سوختگی، لکه ها را تسکین دهید.


برای اطلاع از نحوه درمان خانگی آفتاب سوختگی پوست سر به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> درمان خانگی آفتاب سوختگی پوست سر <<<


قبل از هر چیزی اجازه دهید بدانیم که:

روغن های معطر قادرند چه نوع آفتاب سوختگی هایی را درمان کنند؟

در حالت کلی دو نوع آفتاب سوختگی وجود دارد: ملایم و شدید. سوختگی های ملایم در دسته ی سوختگی درجه ی اول قرار گرفته که می توان برای درمان آن ها از لوسیون های تسکین دهنده و روغن های معطر استفاده کرد. اما اگر سوختگی متوسط یا شدید باشد، دیگر نمی توان تنها به روغن ها بسنده کرده و حتماً درمان های پزشکی لازم است. در این موارد روغن های مناسب می توانند در کنار داروها مورد استفاده قرار گیرند.

1 انواع اسانس روغنی برای درمان سوختگی

اما روغن های معطر مناسب برای درمان و تسکین آفتاب سوختگی:

1- روغن اسط‌وخودوس‌

2 انواع اسانس روغنی برای درمان سوختگی

خواص آرام بخش و تسکین دهنده و البته شفابخش روغن اسطوخودوس بر هیچ کسی پنهان نیست. شاید به همین دلیل است که در بیشتر خانه ها جایگاه همیشگی دارد. فقط کافیست چند قطره از آن را به وان حمام یا لوسیون خود اضافه کرده و برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کنید.

همچنین این روغن دارای خواص ضد التهابی است که در تسکین درد فوری عمل می کند. اسپری آن روی بالش باعث آرامش روان و بهبود خواب می شود. به همین دلیل توصیه می شود روغن اسطوخودوس را همیشه به همراه داشته باشید.

2- روغن درخت چای

3 انواع اسانس روغنی برای درمان سوختگی

روغن درخت چای روغن مناسب و خارق العاده ای است که برای رهایی از هر چیزی به کار می آید. اسکار ناشی از آکنه و التهاب را کاهش داده و پوست را درمان می کند. همچنین از جمله روغن هایی است که در میان مردم ارزش بسیار والایی دارد. روغن درخت چای از پوسته پوسته و کنده شدن پوست آفتاب سوخته جلوگیری کرده و فرآیند بهبود آفتاب سوختگی را تسریع می بخشد. بسیاری از کرم ها و لوسیون های ضد آفتاب بر پایه ی روغن درخت چای ساخته می شوند.

همچنین از روغن درخت چای برای درمان خارش پوست استفاده می کنند.

3- اسانس روغنی نعنا

4 انواع اسانس روغنی برای درمان سوختگی

روغن نعنا حاوی مانتول یا جوهر نعنا بوده که خاصیت خنک کنندگی دارد. به همین دلیل به طور گسترده ای در محصولات مراقبت از پوست و مو مانند شامپو سر و بدن، لوسیون بدن، کرم دست و یا در بسیاری از آدامس ها استفاده می شود. اگر آفتاب سوختگی خفیف باشد، مقداری از روغن نعنا را در روغنی حامل مثل روغن نارگیل مخلوط کرده و آن را روی ناحیه ی سوخته شده بزنید. سپس اجازه دهید به مدت یک شب بماند. صبح روز بعد تفاوت چشمگیر آن را خواهید دید. اگر از میگرن ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب رنج می برید، روغن نعنا می تواند به تسکین دردتان کمک کند.

4- روغن گل شمعدانی

5 انواع اسانس روغنی برای درمان سوختگی

این روغن دارای خواص ترمیمی است؛ این موضوع به این معنا می باشد که غیر از درمان آفتاب سوختگی سلامت پوست و تمدد اعصاب را نیز بهبود می بخشد. همچنین ضد باکتری بوده و برای درمان بیماری های دیگر پوست مانند اگزما، درماتیت و مسائل ناشی از پیری نیز مناسب است.

5- اسانس بابونه6 انواع اسانس روغنی برای درمان سوختگی

این روغن معطر نیز خاصیت آرام بخشی داشته و استرس را از بین می برد. چند قطره از این اسانس را با ژل آلوورا مخلوط کرده و به مدت یک شب روی محل آفتاب سوختگی بمالید. سوزش ناشی از سوختگی را تسکین داده و به شما کمک می کند راحت بخوابید.

بهترین روش استفاده از اسانس روغنی برای درمان سوختگی:

1- 2 یا 3 قطره از روغن معطر را با 1 تا 2 قاشق چایخوری روغن حامل مانند روغن بادام، روغن جوجوبا و یا ترکیبی از آن ها با ژل آلوورا، مخلوط کنید. سپس به مدت یک شب و یا تا زمان خشک شدن روغن، آن را روی محل سوختگی بمالید.

2- اضافه کردن چند قطره روغن معطر به همراه مقداری نمک اپسوم به وان حمام و خوابیدن در آن تا زمانی که سوختگی تسکین یابد.


با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس می توانید نحوه استفاده از نمک حمام را فراگیرید.

>>> نحوه استفاده از نمک حمام <<<


به یاد داشته باشید که این درمان ها برای سوختگی های خفیف تا متوسط است. بنابراین اگر سوختگی تاول زده یا زخم شده است حتماً به پزشک مراجعه کرده و از راه حل های گفته استفاده نکنید.

بد نیست مقالات “درمان تاول ناشی از سوختگی” و “درمان سوختگی های ناشی از عملکرد کیسه هوای ماشین” را نیز در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا