سلامت

روش های درمان خانگی و طبیعی خارش، سوختگی و بثورات زیر سینه یا پستان

سوختگی، خارش و بثورات زیر سینه یا پستان مشکلی بسیار شایع در اکثر خانم ها می باشد. مخصوصاً در فصل های تابستان و فصل های آلرژی زا که اغلب اجتناب ناپذیر است. خارش ناشی از این مشکل، باعث خجالت در مکان های عمومی می شود. به همین دلیل یافتن راه حلی که بتوان با آن مقابله کرد، برای خانم ها بسیار مهم است. راه حل های طبیعی و خانگی بهترین گزینه ها برای کنار آمدن با این مشکل است.

این مشکل ممکن است در اثر عواملی مثل عفونت باکتریایی، آلرژی و حساسیت به موادی خاص، اختلالات خود ایمنی و سرطان رخ دهد. در صورتی که فکر می کنید مشکلتان ناشی از بیماری های خاص بوده و بثورات، عفونت های میکروبی یا آلرژی ها مسبب آن نیست، حتماً به پزشک مراجعه کرده و از درمان های خانگی خودداری کنید. در غیر این صورت درمان های شگفت انگیز زیر را امتحان کنید.

درمان خانگی و طبیعی خارش‌ زیر سینه

1 درمان خانگی خارش زیر سینه

1- جوش شیرین

قلیایی بودن جوش شیرین، PH پوست را افزایش داده و باعث کاهش خارش ناشی از بثورات زیر سینه ها می شود. همچنین می تواند به حذف پوسته های پوست کمک کند.

نحوه استفاده: مقداری آب را روی جوش شیرین چکانده تا خمیری به دست آید. خمیر را 20 تا 30 دقیقه روی محل بمالید و بعد با آب بشویید.

2- روغن نارگیل

عملکرد ضد التهابی و ضد درد روغن نارگیل، به از بین بردن بثورات زیر سینه کمک می کند. فعالیت ضد ميكروبی روغن نارگيل در برابر باکتری كانديدا می تواند به درمان عفونت های مخمری كه باعث بروز خارش می شوند، کمک کند.

نحوه استفاده: یک تا دو بار در روز، روغن نارگیل را کف دستتان ریخته و روی محل بمالید. سپس اجازه دهید تا خشک شود.

3- اسانس روغنی درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. این خواص می تواند به از بین بردن میکروب های عفونی و کاهش تورم و خارش کمک کند تا از بثورات زیر پستان خلاص شوید.

نحوه استفاده: 2 تا 3 قطره روغن درخت چای را با 2 تا 3 قاشق چای خوری روغن حامل (نارگیل یا زیتون) مخلوط کرده و روی محل بمالید. اجازه دهید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

روزی یکبار می توانید از این روش استفاده کنید.

4- سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد میکروبی بوده که در برابر میکروب های مختلف، از جمله کاندیدا، عملکرد موثری دارد. از این رو، اگر بثورات زیر سینه، نتیجه یک عفونت مخمری باشد، سرکه سیب در درمان آن بسیار موثر است.

نحوه استفاده: 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در ½ پیمانه آب مخلوط کنید. توپ پنبه ای را به آن آغشته کرده و روی محل بزنید و اجازه دهید خشک شود. سپس محل را با آب بشویید.

5- وازلین

وازلین دارای خواص مرطوب کنندگی بوده که می تواند بثورات زیر سینه را تسکین دهد. همچنین مرطوب کردن پوست به کاهش خارش و التهاب کمک می کند.

نحوه استفاده: 1 یا 2 بار در روز یا هر زمان که لازم بود، وازلین را روی محل زده و اجازه دهید یک شب بماند.

6- کمپرس سرد

کمپرس آب سرد باعث بی حس شدن محل آسیب دیده و در نتیجه کاهش خارش ناشی از بثورات می شود.

نحوه استفاده: کمپرس سرد را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی محل نگه داشته و بردارید. دو بار این کار را تکرار کنید. هر زمان که بخواهید، می توانید از این روش استفاده کنید.

7- سیر

سیر خواص بسیار زیادی از جمله خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی برای پوست داشته که می تواند به درمان عفونت های پوستی که باعث سوختگی و بثورات زیر سینه ها می شوند، کمک کند.

نحوه استفاده: دو حبه سیر را رنده یا کاملاً له کرده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید. سپس آن را از صافی رد کرده و روغن را روی محل بمالید و اجازه دهید یک شب بماند. صبح روز بعد آن را بشویید. هر زمان که دوست داشتید، می توانید از این روش استفاده کنید.

8- آلوورا

عملکرد و فعالیت ضد التهابی عصاره های آلوورا می تواند برای درمان خارش و التهاب همراه با بثورات زیر پستان استفاده شود.

نحوه استفاده: ژل آلوورای تازه را با چنگالی هم زده و روی محل آسیب دیده بمالید. اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روی محل بماند و سپس با آب بشویید. 1 تا 2 بار در روز می توانید از این روش استفاده کنید.

9- برگ درخت چریش

برگ چریش توانایی کاهش التهاب و مبارزه با عفونت ها را دارد. همچنین می تواند به کاهش بثورات پستان و جلوگیری از عود آن کمک کند.

نحوه استفاده: یک مشت برگ چریش را با مقداری آب در میکسر ریخته تا خمیر غلیظی به دست آید. خمیر را 20 تا 30 دقیقه روی محل آسیب دیده بزنید و سپس با آب بشویید. روزی یکبار می توانید از این درمان استفاده کنید.

همچنین می توانید از برگ درخت چریش ماسک صورت بسازید یا از آن برای درمان شوره سر استفاده کنید. 

10- جو پرک

جو پرک دارای خواص ضدالتهابی و آنتی اكسيدانی بوده كه می تواند در درمان سوختگی و بثورات زير سينه و تسکین خارش آن استفاده شود.

نحوه استفاده: یک پیمانه جو پرک آسیاب شده را در داخل وان حمام مخلوط کرده و 20 تا 30 دقیقه در آن بخوابید. روزی یکبار می توانید از این روش استفاده کنید.

11- زردچوبه

جزء فعال و اصلی زردچوبه کورکومین است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بوده و می تواند به درمان بثورات زیر سینه ها کمک کند.

نحوه استفاده: چند قطره آب را روی پودر زردچوبه ریخته تا خمیر غلیظی به دست آید. خمیر را 15 تا 20 دقیقه روی محل بزنید و سپس با آب بشویید. روزی یکبار یا یک روز در میان می توانید از این روش استفاده کنید.

جلوگیری از خارش و سوختگی زیر سینه

– محل را هر روز با یک صابون آنتی باکتریال بشویید.

– از مرطوب کننده های بدون عطر استفاده کنید.

– به هیچ وجه محل را نخارانید.

– لباس های نرمی بپوشید که عرق نکرده و خراشیدگی و تحریک را به وجود نیاورد.

– به محض عرق کردن، لباس های خود را عوض کنید.

– تا جایی که ممکن است از سوتین استفاده نکنید و در صورت استفاده نیز حتماً سوتین های نخی ببندید.

– روی محل لوسیون کالامین بزنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا