سلامت

چگونه با بیماری لوپوس کنار آمده و آن را در خانه درمان کنیم؟

لوپوس یک بیماری خود ایمنی است که در آن بدن به بافت های طبیعی حمله می کند. این اتفاق زمانی می افتد که بدن آنتی بادی علیه خود تولید می کند. به طور کلی دو نوع بیماری لوپوس وجود دارد. لوپوس اریتماتوز سیستمیک (erythematosus (SLE و لوپوس اريتماتوز ديسكوييد (DLE .(DLE همان طور که از نامش پیداست یک بیماری سیستمیک می باشد که بر بسیاری از قسمت های مختلف بدن تاثیر می گذارد. نوع DLE از جدیت کمتری برخوردار بوده و ابتدا پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر چه DLE برای سلامت کلی بدن خطرناک نیست، اما یک بیماری مزمن پوست است. علائم لوپوس شامل خستگی، درد مفاصل، سفتی و تورم، بثورات پروانه، ضایعات پوستی، زخم دهان، درد قفسه سینه، اختلال حافظه و ضعف در تنفس است. یادگیری چگونگی مقابله با این علائم می تواند کمک کند که در طول مدت ابتلا به لوپوس، راحت تر با آن کنار بیایید.

در مواجه با لوپوس از استراتژی خود مراقبتی استفاده کنید.

یعنی:

1- به اندازه ی کافی بخوابید.

یکی از علائم شناخته شده ی لوپوس خستگی است. فرد مبتلا به این بیماری برای مقابله با علائم آن و انجام کارهای روزانه اش نیاز به استراحت کافی دارد. سعی کنید سر ساعتی مشخص خوابیده و بیدار شوید و حتماً 8 ساعت خواب مفید داشته باشید. چرت زدن در طول روز نیز می تواند به کاهش خستگی کمک کند.

2- کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

بسیاری از سوختگی های ناشی از لوپوس، در اثر نور آفتاب به وجود می آید. بنابراین استفاده از عینک آفتابی و چتر بسیار مهم و حیاتی است تا شما را از نور مستقیم خورشید در امان نگه دارد. استفاده از ضد آفتاب حتی در روزهای ابری با درصد محافظت 55 برای شما ضروری است.

– قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید را کاهش دهید تا تفاوت بزرگی را در شدت و میزان تکرار لوپوس احساس کنید.

1 درمان خانگی بیماری لوپوس

3- مدیتیشن کنید.

استرس می تواند منجر به بروز لوپوس شود. بنابراین می تواند به عنوان یک روش برای آرامش ذهن و بدن استفاده شود. مدیتیشن اغلب برای افراد مبتلا به بیماری و برای آرامش فیزیکی و توازن روانی استفاده می شود. برخی شواهد نیز نشان می دهد که مدیتیشن می تواند به بهبود کیفیت زندگی بیماران لوپوس کمک کند. مدیتیشن روزانه ی ذهن، یک راه ساده و موثر است که اگر آن را جدی بگیرید می تواند طول دوره ی بیماریتان را کم کند.

2 درمان خانگی بیماری لوپوس

4- ورزش هایی منظم با شدت متوسط انجام دهید.

ورزش از هر نظر برای سلامتی جسم مفید است. موجب کنترل استرس شده و اغلب در کنترل لوپوس بسیار تاثیر دارد. هر روز 30 دقیقه شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش های متوسط ایروبیک انجام دهید که در کنترل لوپوس و راحت کنار آمدن با علائم آن تاثیر دارد.

5- از تماس با افراد دارای بیماری های عفونی خودداری کنید.

افراد لوپوسی بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به عفونت های ویروسی هستند. بهترین راه برای جلوگیری از این امر، خودداری از حضور در اجتماعات مردمی است. به خصوص از افرادی که می دانید بیمار هستند، دوری کنید.

6- فعالیت هایی را برای افزایش آرامش انجام دهید.

لوپوس ممکن است بیماری بسیار دردناکی باشد. اما راه های زیادی برای کنار آمدن با درد و رسیدن به آرامش وجود دارد.

تکنیک های زیر از جمله ی این راه هاست:

– ماساژ: ماساژ از آن جایی که بسیار آرامش بخش است، می تواند به تسکین دردهای مفاصل و دردهای سیستمیک کمک کند.

– گرما درمانی: گرما یکی دیگر از تکنیک های تسکین درد و رسیدن به آرامش در لوپوس است. دوش آب گرم در رهایی و تسکین دردهای سیستمیک موثر است.

همچنین گذاشتن حوله ی گرم یا کمپرس گرم روی مناطق آسیب دیده ناشی از لوپوس و افزایش گردش خون در این مناطق، درد را از بین می برد. فقط مطمئن شوید که کمپرس یا حوله ی گرم، پوست را نسوزاند.

3 درمان خانگی بیماری لوپوس

تغییری کوچک در رژیم غذایی نیز می تواند در کنار آمدن و کاهش رنج لوپوس بسیار موثر باشد.

پس:

1- تخم کتان را به رژیم غذاییتان اضافه کنید.

تخم کتان ماده ای است که التهاب را کاهش می دهد. همچنین برخی شواهد نشان می دهد که تخم کتان به عملکرد کلیه در افراد مبتلا به لوپوس نیز کمک می کند. کلیه ها بیشتر از هر عضو دیگری تحت تاثیر بیماری لوپوس قرار می گیرند. تخم کتان را به صورت روغن نیز می توانید در غذاهایتان استفاده کنید.

4 درمان خانگی بیماری لوپوس

2- رژیم ضد التهابی داشته باشید.

خوردن غذاهایی که به کاهش التهاب کمک می کند، در مورد شما بسیار مهم است. مصرف میوه ها، سبزیجات، پروتئین ها و سایر غذاهایی که باعث التهاب نشده و از التهاب جلوگیری می کنند را جدی بگیرید و از خوردن موادی که باعث التهاب می شوند، جداً خودداری کنید. سبزیجاتی مثل فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی و سیب زمینی سفید، شامل ماده ای به نام سولانیل است که باعث التهاب و درد می شود.

5 درمان خانگی بیماری لوپوس

3- گیاه گون مصرف کنید.

گون گیاهی است که می تواند باعث کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن شود و برای افراد مبتلا به لوپوس که از فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن رنج می برند، بسیار مفید است. ریشه ی گون را برای چند دقیقه در آب جوشانده و دم نوش آن را میل کنید. البته قبل از مصرف این دم نوش حتما با پزشک خود مشورت کنید.

6 درمان خانگی بیماری لوپوس

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
صمیر

درانتهای متن نوشتید دمنوش ریشه گون واسه لوپوس و بیماری خودایمنی مفیده اما با کمی تحقیق متوجه شدم اتفاقا کاملا برعکس به شدت مضرر و باعث تشدید بیماری‌های خودایمنی و بخصوص لوپوس میشه و اکیدا ممنوع شده مصرفش.

دکمه بازگشت به بالا