سلامت

چگونه سوزش و درد گلو بعد از استفراغ را از بین برده و درمان کنیم؟

استفراغ از جمله بیماری های بسیار ناخوشایندی است که علاوه بر ایجاد ناراحتی، گاهی باعث گلو درد یا سوزش در گلو نیز می شود. راه حل هایی وجود دارد که به کمک آن ها می توان این حس ناخوشایند را سریع و موثر از بین برد. در ادامه با ما در فن تریکس همراه باشید تا با این راه حل های خانگی و طبیعی آشنا شوید.


همچنین می توانید با مطالعه مقالات “درمان خانگی گلو درد با سرکه سیب” و “تسکین گلو درد و سرماخوردگی با دهانشویه” در وب سایت فن تریکس گلو درد خود را تسکین و درمان کنید.


روش های از بین بردن سوزش گلو بعد از استفراغ

1- آب یا دیگر نوشیدنی های شفاف و رقیق مانند آب سیب بنوشید.

نوشیدن آب بعد از استفراغ نه تنها می تواند حس ناخوشایند گلو را کاهش دهد، بلکه به جلوگیری از کم آب شدن بدن ناشی از استفراغ نیز کمک می کند. همچنین اسید معده ای که هنگام استفراغ گلو را پوشش داده و موجب سوزش گلو می شود را نیز شسته و از بین می برد. فقط دقت داشته باشید که اگر هنوز حالت تهوع دارید، آب را بسیار آهسته (جرعه جرعه) و در حجم کم بنوشید. زیرا خوردن سریع آب و پر کردن معده با آب ممکن است دوباره موجب استفراغ شود.

2- اگر آب، شربت و یا آبمیوه به از بین بردن حس ناخوشایند گلو کمک نکرد، چای گرم را امتحان کنید.

اگر چای را آهسته و جرعه جرعه بنوشید، گرمای آن باعث تسکین گلویتان می شود. دقت داشته باشید که چای داغ نباشد. چای داغ باعث بدتر شدن گلو درد می شود.

– استفاده از عسل در چای می تواند به تسکین گلو درد کمک کند. فقط دقت داشته باشید که عسل را به کودکان زیر یک سال ندهید.

3- آب نمک گرم غرغره کنید.

آب نمک نیز می تواند با کاهش تورم و علائم، گلو درد ناشی از استفراغ را کاهش دهد. فقط حواستان باشد آب نمک را حین غرغره قورت ندهید، زیرا باعث بدتر شدن حالت تهوع می شود.

1 درمان خانگی گلو درد ناشی از استفراغ

4- خوراکی های نرم بخورید.

اگر گلویتان به خاطر استفراغ درد می کند یا می سوزد ولی گرسنه هستید، غذاهای نرم هم معده تان را پر کرده و هم ناراحتی گلو را از بین می برند. غذاهایی که بلع آسانی داشته و نرم باشند، گلوی تحریک شده توسط اسید معده را آزار نداده و حتی می توانند به تسکین آن کمک کنند.

– ژله، موز، بستنی آلاسکا و امثال آن ها گزینه های خوبی هستند، فقط اگر حالت تهوع دارید در حجم بسیار کم بخورید، زیرا خوردن مقدار زیاد آن ها موجب استفراغ می شود.

– ممکن است به خوردن ماست و بستنی نیز وسوسه شوید، اما تا زمانی که حالت تهوع و استفراغ به طور کامل تمام نشده باشد، خوردن لبنیات ممنوع است.

5- از شیرین بیان استفاده کنید.

ریشه ی شیرین بیان را در آب جوشانده و محلول به دست آمده را در گلو غرغره کنید تا درد را تسکین دهد.

2 درمان خانگی گلو درد ناشی از استفراغ

6- اگر پودر نارون لغزنده یا نارون قرمز هم در دسترستان بود، می توانید آن را با آب داغ مخلوط کرده و بنوشید.

فقط دقت داشته باشید که زنان باردار و شیرده نباید از این پودر استفاده کنند.

3 درمان خانگی گلو درد ناشی از استفراغ

در پایان توصیه می کنیم در صورتی که از بیماری خاصی رنج می برید و از دارو استفاده می کنید، قبل از مصرف هرگونه داروی گیاهی با پزشک مشورت کنید تا گیاه با داروهایتان تداخل ایجاد نکرده و برای بیماری تان مضر نباشد.

مقالات پیشنهادی فن تریکس…

>>> روش های جلوگیری از سندرم استفراغ دوره ای <<<

>>> علت حالت تهوع با دیدن چیزهای چندش آور <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا