جوانان

چگونه به پسر مورد علاقه خود پیشنهاد ازدواج دهیم؟

ممکن است برای دختران، خواستگاری از یک پسر کار سخت و خجالت آوری باشد. اما خوشبختانه دختران نیز می توانند گام هایی را برداشته و این کار را به بهترین شکل انجام دهند.

قبل از اینکه بخواهید از یک پسر که ممکن است همکلاسی، همکار، همسایه، دوست یا فامیل و آشنایتان باشد خواستگاری کنید، از او درباره ی ازدواج ایده آلش سؤال کرده و مناسب ترین زمان را برای پیشنهاد ازدواج انتخاب کنید، مثل سالگرد آشناییتان و یا روز تولدش. به این فکر کنید که آیا او حلقه نامزدی، دوست دارد یا نه. اگر اینطور نیست یک هدیه ی خوب مثل یک ساعت یا گیتار برای او بخرید. برنامه های خواستگاری خود را با افراد زیادی در میان نگذارید زیرا ممکن است او به این قضیه پی ببرد.

برای اطلاع از نکات بیشتر در رابطه با اینکه “چگونه از یک پسر بخواهید با شما ازدواج کند”، در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی شرایط موجود

1- مطمئن شوید که او برای ازدواج آماده است.

با اینکه نمی خواهید این سورپرایز را خراب کنید اما قبل از اینکه از او خواستگاری کنید، مطمئن شوید که او اصلاً به ازدواج فکر می کند یا نه؟ به شکل غیرمستقیم بحث را به مقوله ی خواستگاری و ازدواج بکشانید و با یکدیگر راجع به آن صحبت کنید تا ببینید آیا خواستگاری کردن واقعاً ایده ی خوبی می باشد یا خیر.

ممکن است بخواهید مستقیماً به موضوع اشاره کنید. برای مثال می توانید بگویید: “به نظرت آیا ما می توانیم با هم ازدواج کنیم؟”

همچنین با یکی از دوستان نزدیک پسر صحبت کنید تا ببینید که آیا تا به حال درباره ی ازدواج با شما صحبتی به میان آورده است یا خیر.

1 پیشنهاد ازدواج دادن دختر به پسر

2- یک جای خاص برای خواستگاری انتخاب کنید.

درباره ی جای مناسبی که هر دوی شما دوست دارید در آنجا خواستگاری انجام شود فکر کنید و مکانی را انتخاب کرده که برای هر دو خاص و الهام بخش باشد. برای این کار باید روحیات طرف مقابل را به خوبی شناخته باشید.

باید بدانید که آیا او از یک خواستگاری خصوصی خوشش می آید یا یک خواستگاری غیرخصوصی؟ اگر یک خواستگاری خصوصی را ترجیح می دهد به انتخاب یک مکان مناسب بدون حضور افراد مزاحم فکر کنید.

اما اگر با یک خواستگاری علنی مشکلی ندارد، جایی را انتخاب کنید که مورد علاقه ی هر دوی شما باشد. می توانید مکانی را انتخاب کنید که برای اولین بار همدیگر را در آنجا ملاقات کرده اید. اگر او به خواستگاری جلوی دوستان و اعضای خانواده فکر می کند، می توانید در یک مهمانی شام به او پیشنهاد ازدواج بدهید.

3- روز مناسبی برای این کار انتخاب کنید.

حواستان به بعضی تاریخ های خاص باشد. می توانید روزی را انتخاب کنید که برای هر دوی شما مهم باشد. مثل روز تولد. همچنین می تواند روزی باشد که با توجه به برنامه های آینده آن را مناسب می دانید. برای مثال وقتی که بخواهید تا قبل از تاریخ خاصی جشن نامزدی تان را گرفته باشید.

4- برای خرید یا عدم خرید حلقه تصمیم گیری کنید.

معمولاً بسیاری از خواستگاری های مدرن بدون حلقه انجام می شوند. اما اگر فکر می کنید او حلقه ی نامزدی دوست دارد، یک حلقه ی زیبا و با سایز مناسب برای او بخرید.

اگر نمی خواهید حلقه بخرید، مشکلی نیست، چرا که بسیاری از مردم هدایای دیگری را برای خواستگاری در نظر می گیرند. می توانید از زیورآلات دیگر مثل ساعت به عنوان هدیه استفاده کنید و یا حتی یک شاخه گل برای لحظه ی خواستگاری به او بدهید. اگر می توانید هدیه ای خاص و الهام بخش مخصوص او انتخاب کنید بسیار ارزشمند خواهد بود. برای مثال می توانید ساز موسیقی که همیشه دلش می خواست را برایش بخرید.

2 پیشنهاد ازدواج دادن دختر به پسر

کنار آمدن با موانع احتمالی

1- رسم و رسوم خانوادگی و اعتقادات طرف مقابلتان را در نظر بگیرید.

عرف جامعه این است که پسر از دختر خواستگاری کند. بعضی از افراد فکر می کنند که تنها مرد می تواند زمانی که آماده است از زن خواستگاری کند و زن باید تا این زمان صبر کند؛ و شکستن این آداب و رسوم کار پسندیده ای نیست. اگر شما یک دختر هستید و قصد خواستگاری از یک پسر را دارید، بدانید که کمی سنت ها را زیر پا گذاشته اید. باید ببینید که طرف مقابل چقدر به این سنت ها پایبند می باشد و عکس العملش در برابر اینکه شما پا پیش بگذارید چه خواهد بود.

اگر خانواده ی پسر و خودش روی چنین سنت هایی تعصب دارند، نظرش را درباره ی خواستگاری دختر از پسر بپرسید تا عکس العمل او را ببینید.

2- به راه های فائق آمدن بر آداب و رسوم فکر کنید.

خواستگاری راه و رسم خاص خودش را دارد. عرف در همه جای دنیا این است که پسر با یک حلقه از دختر خواستگاری کند. اگر شما یک دختر هستید و پیشنهاد ازدواج می دهید، کار شما خیلی با آداب و رسوم سازگاری ندارد.

شاید یکی از محاسن خواستگاری غیر سنتی این باشد که انتظارات کمتری وجود دارد. این را به عنوان یک نکته ی مثبت در نظر بگیرید. شما رویه ی خاص خود را پیش گرفته اید و می توانید به شکلی که خودتان می خواهید خواستگاری کنید.

3- ممکن است بیش از حد نگران و مضطرب باشید.

خیلی از افراد قبل از خواستگاری دچار استرس می شوند. به خصوص شمایی که یک آداب و رسوم کهنه را نادیده می گیرید، طبیعی است که استرس و نگرانی تان بیشتر باشد. بنابراین ترس و دلهره یک موضوع عادی می باشد. دلیل این انتخابتان را به خود یادآوری کنید تا آرامش بیشتری داشته باشید.

اگر اعتقادات خانواده ها دلیل نگرانی شماست، به این فکر کنید که شما دو نفر چقدر بعد از این کار از زندگی در کنار هم خوشحال خواهید بود. این شما هستید که تصمیم گرفته اید باقی روزهای عمرتان را در کنار هم بگذرانید و زمانی که هر دوی شما راضی و خوشحال هستید دیگر جای نگرانی نیست.

جملاتی که قرار است بگویید را چندین بار با خود تکرار کرده و هنگام گفتن آن ها آرامش خودتان را حفظ کنید و نفس عمیق بکشید.

3 پیشنهاد ازدواج دادن دختر به پسر

4- خودتان را برای هر واکنشی آماده کنید.

هر خواستگاری نتایج مختلفی می تواند داشته باشد. با این وجود در یک خواستگاری غیر سنتی بازه ی گسترده تری از واکنش ها در انتظار شماست. افراد زیادی ممکن است از اینکه شما از یک پسر خواستگاری می کنید شوکه شوند. افراد دیگری ممکن است حتی شما را برای شکستن سنت ها تحسین کنند. زمانی که خبر نامزدی تان را به دیگران می دهید خود را برای انواع بازخوردها آماده کنید.

قطعاً حرف های مردم درباره یک خواستگاری سنت شکن بیشتر از حرف هایشان درباره یک خواستگاری معمولی است.

می توانید برای افرادی که ممکن است حرف های آزار دهنده ای بزنند، جواب هایی آماده کنید. با این کار اعتماد به نفس شما بیشتر می شود و آرامش بیشتری خواهید داشت. در هر حال به خاطر داشته باشید که قرار نیست به هر کسی توضیحی بدهید. می توانید نظرات توهین آمیز را نشنیده بگیرید و یا جواب کوتاهی به آن ها بدهید.

4 پیشنهاد ازدواج دادن دختر به پسر

با اعتماد به نفس خواستگاری کنید.

1- حلقه یا هدیه تان را به او تقدیم کنید.

اگر برای خواستگاری حلقه یا هدیه ای آماده کرده اید راه مناسبی برای تقدیم آن به دوست پسرتان در نظر بگیرید.

می توانید حلقه را در جیبتان پنهان کنید و زمانی که آماده اید جعبه را از جیبتان درآورید. می توانید جعبه انگشتر را خودتان به صورت خلاقانه بسازید.


برای اطلاع بیشتر از نحوه ساخت جا انگشتری به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه ساخت جا انگشتری زیبا <<<


اگر در رستوران یا کافه هستید می توانید از گارسون بخواهید حلقه را همراه با نوشیدنی یا سینی غذا روی میز بیاورد. برای هر موقعیتی می توانید روش های خلاقانه ای پیدا کنید.

5 پیشنهاد ازدواج دادن دختر به پسر

2- سؤالتان را بپرسید.

می توانید خیلی ساده کارتان را جلو ببرید. به چشمان او نگاه کنید و به او بگویید چقدر برای شما ارزشمند است و چقدر او را دوست دارید و سپس درخواست خود را مطرح کنید و بگویید “با من ازدواج می کنی؟”.

بعضی از افراد ترجیح می دهند درخواست خود را در یک نامه مطرح کنند. شما نیز می توانید یک نامه ی عاشقانه ی مختصر بنویسید و درانتهای آن بنویسید: “با من ازدواج میکنی؟؟”.

3- جواب منفی احتمالی را با وقار تمام بپذیرید.

گاهی مواقع اوضاع طبق برنامه پیش نمی روند. اگر جواب رد شنیدید آرام باشید و بیشتر درباره این موضوع با یکدیگر صحبت کنید و این را به منزله ی پایان دوستی تان برداشت نکنید. این جواب رد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بعضی دلایل می تواند مربوط به فراهم نبودن شرایط لازم مثل مشکلات مالی باشد.

می توانید دقایقی با خودتان تنها باشید اما حتماً پس از آن کمی با هم گفتگو کنید.

توجه داشته باشید که شما هرگز نمی خواهید که تنها برای خوشحال کردن خود جواب مثبت را بشنوید. پس اگر او نیاز به فکر کردن دارد اجازه دهید نظر خود را بعد از اینکه فکرهایش را کرد به شما اعلام کند.

6 پیشنهاد ازدواج دادن دختر به پسر

مخفی نگه داشتن موضوع

1- فقط تعدادی ازدوستان نزدیکتان را در جریان قرار دهید.

وجود دوستانی که از تصمیم شما مطلع باشند می تواند مفید باشد. به خصوص اگر می خواهید در زمان و مکان خاصی طرف مقابلتان را سورپرایز کنید. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که برای سورپرایز کردن باید حیله گر و زیرک باشید. در هر صورت این موضوع را با گروه نزدیکی از دوستانتان در میان بگذارید که می توانند این راز را نزد خود نگه دارند.

2- حواس او را پرت کنید.

در روزهایی که خود را برای خواستگاری آماده می کنید نباید رفتار مشکوکی از شما سر بزند چرا که پسرها به زودی متوجه چنین موضوعاتی خواهند شد.

3- بهانه هایی برای رفتار مشکوک خود داشته باشید.

ممکن است به رفتار های شما شک کند. پس آماده باشید که با داستان های دیگر ذهن او را از موضوع منحرف کرده و شک او را برطرف کنید.

7 پیشنهاد ازدواج دادن دختر به پسر

4- سعی کنید روز خواستگاری را خیلی عقب نیاندازید.

هر چه زمان بیشتری در حال آماده سازی روز خواستگاری باشید، بیشتر رفتار های مشکوکی خواهید داشت. برای یک یا دو هفته ی آینده برنامه ریزی کنید چرا که هر چه این زمان طولانی تر شود ممکن است استرس شما هم بیشتر شده و داشتن استرس اصلاً خوب نیست چرا که خواستگاری باید یک اتفاق شاد و هیجان انگیز برای جشن نامزدی تان باشد.

8 پیشنهاد ازدواج دادن دختر به پسر

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
reza

اتفاقا دختر ها پیشنهاد بهند بهتره الان هر کی به من پیشنهاد بده قبول میکنم

کاربر ناشناس

عالیه همیشه که نباید پسرا پیشنهاد ازدواج بدن…دخترا هم حق دارند…

تلما

پیش به سوی خاستگاری ….😂

دکمه بازگشت به بالا