سلامت

چگونه از رابط سینه یا نیپل شیلد استفاده کنیم؟

محافظ یا رابط سینه از جنس لاستیک نرم، لاتکس یا سیلیکون ساخته شده است که بر روی نوک سینه و پستان مادر قرار می گیرد تا در صورت بریدگی نوک سینه، مانند محافظی بین دهان نوزاد و نوک پستان مادر عمل کند. یا اگر نوک سینه تو رفتگی هایی دارد و نوزاد نمی تواند شیر بمکد، این وسیله مکیدن را برای او تسهیل می کند. اگر به تازگی مادر شده اید و قصد استفاده از این وسیله را دارید بهتر است این مقاله را مطالعه کنید، تا بدانید چه زمانی و چگونه باید آن را بکار بگیرید و از نحوه ی نگهداری و تمیز کردن آن مطلع شوید.


یکی دیگر از وسایلی که در دوران شیردهی از آن استفاده می شود پدهای سینه می باشد که برا حل مشکل ترشح شیر از سینه به کار می رود. شما می توانید با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس با نحوه استفاده از این پد های سینه آشنا شوید.

>>> نحوه استفاده از پد سینه در دوران شیردهی <<<


چه زمانی باید از محافظ سینه استفاده کرد؟

1- زمانی که نوزاد در مکیدن نوک سینه مشکل دارد.

محافظ سینه در درجه ی اول برای نوزادانی طراحی شده است که نمی توانند به هر دلیلی سینه ی مادر را در دهان گذاشته و تغذیه کنند و توانایی مک زدن سینه ی مادر را ندارند. حال یا سینه بریدگی دارد یا تو رفته است و یا آنقدر تخت است که در دهان کودک قرار نمی گیرد. در این مواقع باید از این وسیله استفاده کرد.

2- اگر بیماری یا عفونت پوستی دارید از محافظ استفاده کنید.

در صورتی که بیماری پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس داشته باشید، این وسیله از انتفال بیماری به کودک محافظت می کند. همچنین اگر در اطراف نوک سینه التهاب و خارش وجود داشته باشد نیز به راحتی می توان با این وسیله از تحریک پوست محافظت کرد.

3- هرگز زمانی که کودک با شیر خوردن مشکلی ندارد از این وسیله استفاده نکنید.

این کار ممکن است باعث شود که کودک نوک محافظ را به عنوان پستان بشناسد و دیگر از نوک پستان خودتان تغذیه نکند. در صورت مشکل داشتن سینه نیز توصیه می شود 14 تا 31 روز از محافظ استفاده شود تا مشکل برطرف گردد.

نحوه ی انتخاب و استفاده از محافظ سینه

1- محافظی با شکل و اندازه ی مناسب انتخاب کنید.

در انتخاب این وسیله دقت کرده و نکاتی را در نظر بگیرید. زیرا کارایی این رابط آنقدر مهم است که اگر وجود نداشته باشد، نوزاد قادر به تغذیه از طریق سینه شما نخواهد بود.

• از آنجایی که سایز سینه ها متفاوت است این محصول نیز در سایزهای مختلفی طراحی شده است. محافظ سینه تقریباً گران قیمت بوده و به دلیل بهداشتی بودن آن قابل تعویض هم نیست. پس در انتخاب سایز مناسب نهایت دقت را داشته باشید. سایز و شکل محافظ باید به گونه ای باشد که کاملاً بر روی هاله ی قهوه ای رنگ سینه چسبیده شود و گویی بخشی از آن باشد.

1 نحوه استفاده از رابط سینه

2- مطمئن شوید که نوک طراحی شده بر روی محافظ بسیار بلند نباشد.

نوک محافظ سینه فقط باید کمی بزرگتر از نوک سینه ی مادر باشد. در صورتی که کوچک تر باشد، اصلاً بر روی سینه نصب نمی شود و اگر بزرگ تر باشد کودک نمی تواند از آن تغذیه کند. زیرا با نوک سینه بسیار فاصله دارد و ممکن است شیری از آن بیرون نیاید و کودک را آزار می دهد. پس به اندازه و سایز نوک محافظ هم دقت کنید.

2 نحوه استفاده از رابط سینه

3- مطمئن شوید که پستان شما نسبت به چنین مواد لاتکسی حساسیت ندارد.

به دلیل اینکه این محافظ ها از لاستیک، لاتکس نرم و سیلیکون ساخته می شوند، باید قبل از خرید اطمینان یابید که نسبت به این مواد حساسیت ندارید. اگر به طور کلی پوست حساسی دارید بهتر است نوع مرغوب این محصول را انتخاب کنید که احتمال حساسیت آن کمتر است.

3 نحوه استفاده از رابط سینه

4- برای تست سالم بودن محافظ چند قطره شیر درون آن بریزید.

چند قطره شیر را درون محافظ بریزید تا اطمینان یابید که سوراخ محافظ باز است یا خیر. البته بیشتر محافظ ها سربسته بوده و خودتان باید براساس سن کودک و میزان شیری که باید از سینه خارج شود، نوک آن را سوراخ کنید.

4 نحوه استفاده از رابط سینه

5- نوک محافظ را در مقابل نوک سینه ی خود قرار داده و قسمتی از محافظ که باید روی هاله قهوه ای سینه باشد را به سمت بیرون بکشید.

نوک سینه را درون نوک محافظ بگذارید و محافظ را روی سینه نصب کنید.

5 نحوه استفاده از رابط سینه

نحوه شیر دهی به کودک با محافظ سینه

1- محافظ را به دهان کودک نزدیک کنید تا کودک دهانش را باز کرده و خودش آن را در دهان بگذارد.

باید اجازه دهید کودک محافظ را به عنوان سینه ی واقعی شناخته و خود آن را بپذیرد. هرگز مستقیماً آن را در دهان کودک فرو نکنید.

6 نحوه استفاده از رابط سینه

2- مطمئن شوید که کودک مک می زند.

ممکن است جنس سینه برای کودک نا آشنا باشد؛ در نتیجه با آن رابطه برقرار نکرده و به آن مک نمی زند. از طرفی ممکن است علت شیر نخوردن آن درست قرار نگرفتن سینه در دهان کودک باشد. در صورت وقوع چنین مشکلی سریع باید از آن باخبر شده و آن را حل کنید. زیرا ممکن است کودک بترسد و دیگر هیچگاه از محافظ شیر نخورد.

7 نحوه استفاده از رابط سینه

3- در نظر داشته باشید که شیر خوردن کودک از طریق محافظ، طولانی تر از شیر خوردن از سینه به صورت مستقیم است.

زیرا کودک باید با فشار بیشتری شیر را بیرون بکشد و جنس محافظ نیز نسبت به سینه سفت تر است.

شستشوی محافظ و رابط سینه

1- شستشو و نگهداری مناسب این وسیله بسیار مهم است.

بلافاصله بعد از استفاده ی محافظ باید ابتدا آن را با آب سرد آبکشی کنید، سپس با آب ولرم و صابون به خوبی بشویید و مجدداً با آب سرد آب بکشید.

• توجه داشته باشید که صابون را مستقیماً روی محافظ نریزید. زیرا صابون حالت چسبندگی داشته که بعد از شستشو و آبکشی روی سطح لاتکس باقی می ماند و وارد بدن کودک می شود. به جای ریختن مستقیم صابون روی محافظ، ظرفی را با آب ولرم و صابون پر کرده و محافظ را در آن بیندازید و آبکشی کنید.

8 نحوه استفاده از رابط سینه

2- بعد از شستشوی محافظ، با پارچه ی تمیز آن را کامل خشک کنید و سپس در ظرف در بسته ی بدون جریان هوا قرار دهید.

این کار باعث می شود محافظ سینه از باکتری ها و ویروس های معلقِ هوا در امان باشد و در زمان استفاده ی مجدد از آن نیاز به تمیز کردن نداشته باشد.

9 نحوه استفاده از رابط سینه

3- در صورت بیمار بودن خود یا کودک، محافظ را استریل کنید.

محافط سینه را به مدت سه دقیقه در آب جوش بیندازید تا هرگونه ویروس و باکتری ناشی از بیماری از بین برود.

یکی دیگر از مشکلات در زمان شیردهی به نوزادان انسداد مجاری شیر در پستان است. برای اطلاع از علائم آن و همچنین نحوه درمان انسداد مجاری شیر به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید و مقاله مورد نظر را مطالعه نمایید.

>>> درمان انسداد مجاری شیر <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا