ورزش

همیشه در مورد تایم ورزش برای لاغری اشتباه می‌کردید!

شما تایم ورزش کردنتان را روی چه ساعتی تنظیم می ‌کنید؟

بسیاری از افراد تلاش می کنند تا صبح ‌ها زود تر بیدار شده و قبل از طلوع آفتاب ورزش کنند. برخی هم وقت خالی پس از ناهار را برای ورزش کردن انتخاب می کنند و ترجیح می ‌دهند در همین فرصت کوتاهی که دارند، تکرار و ست‌ های ورزشیشان را به اتمام برسانند. اما تایم ورزش ‌کردن تا چه حد در لاغری تأثیر داشته که حتماً باید در زمان مشخصی ورزش کرد؟ در این مطلب همه جوانب را بررسی کرده و می ‌گوییم که تایم ورزش تا چه حد مهم است و آیا برای چربی‌ سوزیِ بیشتر و لاغری باید در تایم مشخصی ورزش کنیم؟

ورزش در هر زمان از روز چه فوایدی دارد؟

1 بهترین تایم ورزش برای لاغری

ورزش صبحگاهی: همه ما می دانیم که ورزش صبحگاهی معجزه می‌ کند. تحقیقات مختلفی این گفته را تأیید کرده و نشان می دهد که اگر صبح‌ ها زحمت بیدار شدن را به جان بخرید و ورزش صبحگاهی داشته باشید، انرژی و شادیتان در طول روز چند برابر شده، عملکرد مغزتان بالا رفته و بهره‌ وریِ بیشتری خواهید داشت.

ورزش عصرگاهی: اگر از سرکار خسته به خانه برمی گردید، ولی به جای خواب ترجیح می ‌دهید که اول ورزش کنید، شک نکنید که این انتخاب پاداش میلیاردی ‌برای شما خواهد داشت. زیرا بعد از هر بار اسکوات زدن، استرس ترافیک و جروبحث با رئیستان را به کلی از یاد خواهید برد.

و اگر بخواهید هنگام ظهر ورزش کنید، دمای بدن بالاتر بوده و گرم ‌تر بودنِ عضلات باعث می ‌شود با انعطاف ‌پذیریِ بیشتری ورزش کنید. این موضوع احتمال آسیب دیدن در طول ورزش را به حداقل خواهد رساند.

بهترین تایم ورزش برای لاغری چه زمانی است؟

تحقیقی در مجله چاقی و اضافه وزن منتشر شد، که تایم ورزش‌ را برای افرادی‌ که به دنبال کاهش وزن بودند، بررسی می کرد. نتیجه جالبی به ‌دست آمد که نشان می داد، افرادی‌ که کاهش وزن موفقی داشته اند، رژیم غذایی و ورزش را باهم رعایت ‌کرده اند؛ اما ساعت ورزش‌ کردن آن‌ها متفاوت بوده است، به طوری که برخی صبح و برخی بعدازظهر ورزش می ‌کردند.

ولی با این وجود همه این افراد وزن کم کرده و لاغر مانده بودند. محققان پس از این بررسی دریافتند که ساعت ورزش چندان مهم نیست. بلکه اصل ماجرا، داشتن پشتکار و انجام ورزش منظم در ساعتی مشخص است.

2 بهترین تایم ورزش برای لاغری

این نتایج چندان هم عجیب نیست. گاهی اوقات به قدری درگیر ساعت ورزش می‌ شویم که ثابت‌ قدم ‌بودن در ورزش را فراموش می‌ کنیم.

همه ما به زحمت از خواب بیدار می ‌شویم، ولی باز هم اصرار داریم که صبح‌ ها ورزش کنیم.

بهتر است بدانید که بهترین ساعت ورزش، همان ساعتی است که بتوانید در آن ثابت‌ قدم بوده و پشتکار داشته باشید و جلسات تمرینیتان را پشت‌ گوش نیندازید.

حال که متوجه شده اید ساعت ورزش برای لاغری چندان اهمیتی ندارد و مهم ورزش ‌کردن است. اگر تصمیم گرفته اید که شب بعد از اتمام ساعت کاریتان در منزل ورزش کنید، می ‌توانید با کمک مربیان ورزشی برنامه ورزشی خانگی خود را از همین فردا شب شروع کنید.

بهترین تایم ورزش برای بدنسازان چه زمانی است؟

تا اینجا متوجه شدیم که ساعت ورزش ‌کردن برای لاغرشدن و لاغر ماندن اهمیت چندانی ندارد. اما با این حال بهترین ساعت برای کاهش وزن و لاغری را به شما خواهیم گفت.

3 بهترین تایم ورزش برای لاغری

طبق آخرین مطالعات، بهترین ساعت ورزش برای بهره‌ وری از تمام خواص آن، همان صبح است که شما خواب هستید!

و با کمی ارفاق بهترین تایم ورزش همان ساعتی است که از خواب بیدار شده‌ اید. اگر مشکل زمان نداشته و فقط نیاز به انگیزه دارید، لباس و کفش ورزشی تان را کنار تخت خود گذاشته و اول صبح کلیپ های انگیزشی ورزشی ببینید تا حسابی انگیزه بگیرید.

اگر به ورزش بدنسازی علاقه ‌مند باشید، پیدا کردن بهترین تایم ورزش برای عضله‌ سازی خیلی مهم است.

این دو نکته را پشت‌ گوش نیندازید:

1- اعتیاد به ورزش خوب است.

عادت برایتان دقیقاً مانند اعتیاد عمل می ‌کند. کافی است چند روز مدام با یک برنامه ورزشی اصولی، ورزش کرده تا معتاد ورزش و پیشرفتتان شوید. اینجاست که برای ورزش‌ کردن خوابتان را تنظیم کرده و صبح‌ ها زود تر از رختخواب بیرون می ‌آیید.

2- غذا هم مثل وقت طلاست.

اگر جزو آن دسته از ورزشکارانی هستید که وقت برای شما بسیار اهمیت دارد، برای یافتن پاسخ سوالاتتان و افزایش اطلاعات خود در مورد کار و زندگی حتماً به سراغ فن تریکس بروید.

حال که برای بدنتان ارزش قائل شده و ورزش می‌ کنید، از شما می خواهیم که فقط روی ساعت ورزش‌ کردن حساس نشوید، بلکه اهمیت تغذیه در کنار ورزش را نیز در نظر بگیرید.

حتماً شنیده ‌اید که داشتن تناسب اندام و استایل ورزشکاری از آشپزخانه شروع می ‌شود. بله کاملاً درست است. چون ابتدا باید به تغذیه خود اهمیت داده، سپس برنامه ورزشیتان را در اولویت قرار دهید.

انتخاب اینکه برای ناهار همبرگر بخورید یا خورشت قرمه ‌سبزی، می ‌تواند به سادگی آب خوردن همه چیز را تغییر دهد. برای انتخاب غذا نباید گول کالری ‌سوزیتان را بخورید و چون ورزش کرده‌ اید، خود را مجاز به خوردن غذاهای پر کالری‌ بدانید. این کار باعث افزایش وزنتان می‌ شود.

نتیجه ‌گیری

در این مطلب به بررسی و پیدا کردن بهترین تایم ورزش برای لاغری و کاهش وزن پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که تایم ورزش‌ آنقدرها هم مهم نیست. مهم تر از تایم ورزش، ثابت‌ قدم‌ بودن شما برای ورزش‌ کردن است.

برای افزایش انرژی و درمان تضمینی افسردگی، صبح‌ها را برای ورزش انتخاب کنید. اگر هم می‌ خواهید تمرینات قدرتی و بدنسازی انجام دهید، ظهرها بهترین زمان است چراکه عضلاتتان گرم شده و آماده دمبل ‌زدن می شوید.
اگر تصمیم گرفته اید که ورزش کنید، لطفاً تنبلی را برای همیشه فراموش کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا