تغذیه

چگونه فاسد شدن پنیر آبی را تشخیص دهیم؟

پنیر رگه آبی (یا پنیر آبی) حاوی قارچ خوراکی آبی رنگی است که طعم و بوی تندی به آن داده و شاید مورد علاقه ی بعضی ها نباشد. اما خوردن آن هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد. با این وجود، پنیر رگه آبی نیز مثل همه ی پنیر های دیگر ممکن است خراب شده و کپک بزند. پس تشخیص این موضوع به خصوص برای این نوع پنیر بسیار مهم است. با فن تریکس همراه باشد تا در این زمینه اطلاعات جامعی بدست آورید.

بررسی پنیر

1- پنیر را بو کنید.

بهترین راه برای فهمیدن اینکه پنیر آبی فاسد شده است یا نه، بو کردن آن می باشد. پنیر آبی تازه، رایحه ای قوی داشته که با فاسد شدن به مرور تغییر می کند. یک بار پنیر را به خوبی بو کنید، اگر بویی شبیه به آمونیاک داشت، احتمالاً خراب و فاسد شده باشد.

بهتر است زمانی که یک پنیر آبی می خرید، آن را بو کرده تا بفهمید که پنیر آبی سالم چه بویی دارد. به این صورت زمانی که خراب و فاسد می شود بهتر می توانید آن را تشخیص دهید.

2- به رنگ پنیر دقت کنید.

پنیر آبیِ تازه به طور عادی کپک داشته که معمولاً به رنگ آبی و یا سبز می باشد. خود پنیر نیز می تواند به رنگ های سفید، قهوه ای روشن و یا زرد روشن باشد. اگر مشاهده کردید که پنیر به رنگ های صورتی، قهوه ای تیره و یا سبز درآمده است، احتمالاً فاسد شده است.

درست مانند بوی پنیر، باید رنگ و ظاهر آن را در ابتدای خرید به خاطر بسپارید، تا زمانی که فاسد شد و تغییر رنگ داد، راحت تر متوجه آن شوید.

علاوه بر رنگ پنیر به سطح آن نیز دقت کنید. اگر سطح پنیر حالتی لزج و پرزدار پیدا کرده است آن را دور بیندازید.

1 بررسی تاریخ انقضای پنیرآبی

3- طعم پنیر را بچشید.

اگر پنیر شما همچنان همان بو و رنگ را دارد، می توانید با چشیدن طعم آن تشخیص دهید که خراب شده است یا نه. پنیر تازه بوی قوی و تیزی دارد، اما پنیری که خیلی مانده باشد و فاسد شود مزه ی خاص زننده ای پیدا می کند. اگر تکه ای از پنیر آبی را خورده و متوجه شدید بیش از حد تند و زننده است باید آن را دور بیندازید.

معمولاً خوردن تکه ی کوچکی از پنیر آبی فاسد شده باعث بیماری شما نخواهد شد، بنابراین خوردن آن خطری ندارد.

بررسی تاریخ انقضای پنیر

1- اگر پنیر برای دو روز خارج از یخچال ماند، حتماً آن را دور بیندازید.

پنیر آبی همیشه باید در یخچال نگهداری شود، در غیر اینصورت خیلی زود خراب خواهد شد. اگر فراموش کردید پنیر را داخل یخچال گذاشته و حدود دو روز یا بیشتر بیرون از یخچال ماند، بهتر است آن را دور بیندازید.

2 بررسی تاریخ انقضای پنیر رگه آبی

2- پنیر آبی را بعد از حدود سه تا چهار هفته نگهداری در یخچال باید دور بیندازید.

تاریخ انقضای پنیر را چک کنید. در بیشتر مواقع پنیر آبی یک تا دو هفته بعد از این تاریخ قابل استفاده است. اگر پنیر را در فریزر نگهداری کرده باشید، سه تا چهار هفته بعد نیز ماندگاری خواهد داشت.

برای ماندگاریِ بیشتر پنیر آبی در یخچال، نباید دمای یخچال از حدود 4 درجه ی سانتیگراد بالا تر رود.

3 بررسی تاریخ انقضای پنیر رگه آبی

3- پنیر های منجمد شده را بعد از شش ماه دور بیندازید.

اگر پنیر آبی در دمای زیر صفر درجه سانتیگراد نگهداری شود، می توان برای مدت زمان زیادی آن را نگهداری کرد. بنابراین می توانید پنیر هایی را که قرار نیست ظرف یک ماه مصرف کنید، داخل فریزر گذاشته تا منجمد شوند و از خطر فاسد شدن مصون بمانند. با این وجود بهتر است بیشتر از شش ماه فریز نشوند، چرا که دیگر طعم و بوی تازه ی اولیه را نخواهند داشت.

4 بررسی تاریخ انقضای پنیر رگه آبی

نگهداری پنیر رگه آبی

1- پنیر را برای منجمد کردن تکه تکه کنید.

اگر می خواهید پنیر آبی را داخل فریزر نگهداری کنید، باید آن را تکه تکه کرده تا برای هر بار استفاده لازم نباشد کل پنیر را از فریزر خارج کنید. اگر پنیرتان خرد شده است، آن را برای منجمد کردن به چند قسمت کوچک تقسیم کنید.

همچنین می توانید پنیری که باز کرده و یا مصرف کرده اید را منجمد کنید.

5 بررسی تاریخ انقضای پنیر رگه آبی

2- پنیر آبی را در پوشش دولایه قرار دهید.

برای نگهداری پنیر، چه در یخچال و چه در فریزر، نیاز است که آن را به خوبی بسته بندی کنید تا تازه بماند و طعم و بوی آن از بین نرود. ابتدا آن را درون یک کاغذ پوستی پیچانده، سپس آن را داخل یک پلاستیک یا فویل قرار دهید تا خشک نشود.

اگر قصد دارید پنیر آبی را فریز کنید، آن را در دو لایه پلاستیک فریزر قرار داده تا از برفک زدن آن جلوگیری کنید.

اگر نگران این هستید که پنیرتان طعم و بوی غذاهای دیگر درون یخچال را بگیرد، بعد از اینکه آن را درون پلاستیک یا فویل پیچاندید، آن را داخل یک ظرف دربسته بگذارید.

6 بررسی تاریخ انقضای پنیرآبی

3- پنیر آبی را در پایین ترین قفسه یخچال نگهداری کنید.

هر چه پنیر در دمای پایین تری نگهداری شود تازه تر خواهد ماند. از آنجایی که سرد ترین قسمت یخچال پایین ترین قفسه ی آن است، بهتر است که پنیر را در این قفسه نگهداری کنید. همچنین اگر یخچال شما کشویی در قسمت پایینی خود دارد بهتر است پنیر را در کشو قرار داده تا هر بار که درِ یخچال را باز می کنید دمای پنیر ها تغییر نکند و ثابت بماند.

در پایان می توانید با مطالعه مقاله زیر با نحوه تهیه پنیر خامه ای گیاهی و حاوی سبزیجات آشنا شوید.

>>> نحوه تهیه پنیر خامه ای گیاهی و حاوی سبزیجات <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا