زیباییسلامت

چگونه خراب و فاسد بودن کرم ضد آفتاب را تشخیص دهیم؟

روش های تشخیص خراب بودن کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم های ضد آفتاب خراب و فاسد شده که تاریخ انقضای آن گذشته است، باعث آفتاب سوختگی، جوش و آکنه ی صورت می شود. بنابراین اولین اقدام جهت استفاده از کرم ضد آفتاب، چک کردن تاریخ انقضای آن است تا بدانید کرمی که استفاده می کنید تاثیری دارد یا نه.

1 تشخیص خراب بودن کرم ضد آفتاب

حتی اگر کرم ضد آفتاب باز نشده و کاملاً هم بسته بندی شده باشد، بعد از سه سال تاریخ انقضای آن تمام شده و خراب می شود. استفاده از این کرم خطر ابتلا به بیماری های پوستی را بسیار افزایش می دهد. جالب است بدانید که گرما و نور خورشید می تواند تاثیر کرم ضد آفتابی که حتی تاریخ انقضای آن هم تمام نشده باشد را نیز کاهش دهد. به همین دلیل توصیه می شود اگر تاریخ انقضای کرم هم نگذشته، بعد از یک سال آن را دور بیندازید.

رامان مادان متخصص پوست در بیمارستان هانتینگتون می گوید: نباید از کرم های تاریخ گذشته استفاده کرد، زیرا دیگر تاثیری ندارند یا تاثیرشان بسیار کم است. بنابراین کمتر از پوست محافظت کرده و آفتاب سوختگی اتفاق می افتد. در نتیجه خطر و ریسک سرطان پوست و آسیب های ناشی از نور خورشید و رادیکال های آزاد را افزایش می دهد.

اما این تنها چیز نگران کننده در مورد کرم های ضد آفتاب تاریخ گذشته نیست. قوطی های کرمی که قدیمی شده و هزاران بار باز و بسته شده اند نیز حاوی باکتری های بسیار بیشتری است که می تواند منجر به جوش و آکنه ی پوست شود.

خوشبختانه یک راه آسان برای تشخیص مفید و موثر نبودن برخی کرم های ضد آفتاب وجود دارد:

اول از همه اینکه کرم هایی را تهیه کنید که حتماً تاریخ تولید و انقضا روی آن ها ثبت شده باشد و آن ها را فقط تا تاریخ انقضا مصرف کنید. معمولاً حداقل تاریخ انقضای هر کرم ضد آفتاب سه سال می باشد.

دوم تغییر رنگ و غلظت کرم ضد آفتاب است که نشانه ی بارزی از فاسد بودن و خراب شدن کرم است. با این حال تنها قاعده ی خوب برای زمان دور انداختن کرم های ضد آفتاب، بعد از گذشت یک سال از تاریخ باز شدن آن می باشد.

دکتر آرل می گوید کرم های ضد آفتاب شیمیایی بر اصل جذب و از هم پاشیدن اشعه ی UV کار کرده و می توانند در این فرآیند تغییرات شیمیایی بکنند. قرار گرفتن هر چیزی در معرض نور خورشید و گرما فرمول را در سطح ملکولی آن ماده تغییر می دهد. قطعاً نمونه ی آن را در اجسام مختلف دیده اید.

در مورد کرم هم همین طور است. کرم کهنه و تاریخ گذشته ممکن است اثراتی داشته باشد، اما SPF آن مانند یک کرم نو و تازه، قوی نیست. دقیقاً فلسفه ی هر دو ساعت یکبار کرم ضد آفتاب زدن نیز همین است. زیرا کرم بعد از مدتی اثر شیمیایی خود را از دست می دهد. کرم های ضد آفتابی که از دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی که موانعی فیزیکی هستند استفاده می کنند، ماندگارترند و تاثیر بیشتری دارند. اما واقعیت این است که این مواد در کرم های تاریخ گذشته وجود ندارند.

پس با پوستتان مهربان باشید. سعی کنید اغلب در سایه بمانید و از کلاه آفتابی و کرم های ضدآفتابی که از تاثیر آن ها مطمئن هستید استفاده کنید.

همچنین می توانید با مراجعه به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس با مزایا و معایب کرم مرطوب کننده رنگی آشنا شده و نحوه ساخت کرم سنجد وحشی برای درمان پوست چرب را فرا گیرید.

>>> مزایا و معایب کرم مرطوب کننده رنگی <<<

>>> نحوه ساخت کرم سنجد وحشی برای درمان پوست چرب <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
goodhousekeeping




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا