خانه و کاشانه

چگونه سینک های مسی را تمیز کنیم؟

سینک مسی جلوه خاصی به محیط آشپزخانه و یا حمام می بخشد. اگر می خواهید سینک شما همواره صیقلی و براق باشد و لکه های سبز موصوم به پتینه (خوردگی جزئی سطوح مسی که معمولاً به رنگ سبز است) روی آن ظاهر نشود، باید نکاتی را برای نگهداری سینک مسی رعایت کنید. همه ی سینک های مسی باید با آب گرم، مایع ظرفشویی و یک اسفنج نرم شسته شوند. بعد از شستشو یا استفاده از سینک مسی، باید آن را خشک کرده تا رسوبات معدنی و لکه های سبز رنگ روی آن ظاهر نشوند. برای براق و صیقلی ماندن سینک مسی باید هر شش هفته یک بار آن را واکس بزنید.

استفاده از آب و مایع ظرفشویی برای شستشوی منظم

1- برای پاک کردن سینک از یک مایع ظرفشویی ملایم و یک اسفنج نرم استفاده کنید.

مایع ظرفشویی، آب گرم و یک اسفنج نرم تنها چیزهایی هستند که برای شستشوی منظم سینک نیاز دارید. این شستشوی منظم برای همه ی سینک ها یکسان است.

دقت کنید که نباید از برس های زبر و یا سیم ظرفشویی برای این کار استفاده کنید.

1 تمیز کردن سینک های مسی

2- کل سینک را با اسفنج آغشته به مایع ظرفشویی بشویید.

شیر آب را باز کرده و سطح سینک را خیس کنید. سپس چند قطره مایع ظرفشویی روی اسفنج خیس ریخته و دور تا دور سینک را از بالا تا پایین به دقت بشویید.

سینک را باید به شکل روزانه بشویید تا در بهترین شرایط خود بماند.

2 تمیز کردن سینک های مسی

3- سینک را آبکشی کرده و سپس آن را خشک کنید.

بعد از شستشوی سینک آن را به خوبی آبکشی کرده تا هیچ کفی روی آن باقی نماند. سپس آن را با یک دستمال نرم خشک کرده تا هیچگونه رسوب و لکه ای روی آن ایجاد نشود.

3 تمیز کردن سینک های مسی

4- برای لکه های سرسخت از جوش شیرین استفاده کنید.

برای از بین بردن لکه های سرسخت، مقداری جوش شیرین را روی یک دستمال مرطوب ریخته و در حالی که روی لکه ها آب می ریزید، دستمال را روی آن ها کشیده تا پاک شوند.

اگر سطح سینک مسی شما براق و صیقلی است، می توانید در کنار جوش شیرین، از سرکه نیز برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید. در غیر اینصورت از سرکه استفاده نکنید.

4 تمیز کردن سینک های مسی

حفظ ظاهر براق و صیقلی

1- سینک خود را هر 4 تا 6 هفته یک بار به وسیله ی یک پاک کننده ی مخصوص ظروف مسی تمیز کنید.

پاک کننده را روی دستمال ریخته و روی کل سطح مسی بکشید تا تمیز و براق شود. سپس آن را آبکشی نمایید و به خوبی خشک کرده تا لکه ای روی آن ایجاد نشود. دستورالعمل های روی پاک کننده را نیز خوانده تا روش استفاده ی بهتر از آن را یاد بگیرید.

مس یک فلز فعال است و به همین دلیل، ظروف مسی با گذشت زمان دچار خوردگی شده و زنگار سبز رنگی روی سطح آن ها تشکیل می شود که به آن پتینه می گویند. مواد پاک کننده ی ظروف مسی می توانند فرآیند زنگ زدگی مس را کند تر کرده تا سینک شما ظاهر براق خود را حفظ کند.

5 تمیز کردن سینک های مسی

2- یک واکس یا محافظ مس روی سینک زده تا درخشان باقی بماند.

بعد از شستن و خشک کردن سینک می توانید سینک را واکس زده تا براق بماند. بسته به نوع واکس، باید آن را اسپری کرده و یا با دستمال روی سینک بکشید. برای واکس زدن سینک بهتر است از یک دستمال میکروفایبر استفاده کنید.

حدوداً هر شش هفته یکبار یا زمانی که حس کردید درخشندگی سینک از بین رفته باید آن را دوباره واکس بزنید.

علاوه بر واکس های مخصوص سطوح مسی، می توانید از واکس موم نخل نیز برای حفظ درخشندگی آن استفاده کنید.

6 تمیز کردن سینکهای‌مسی

3- حین شستن ظروف از یک توری استفاده کنید.

برای حفظ درخشندگی و عدم ایجاد خراش روی سطح سینک مسی باید از تماس و برخورد ظروف و هر وسیله ی دیگری با سطح سینک جلوگیری کنید. برای این کار می توانید حین شستن ظروف، یک توری روی سینک قرار داده تا از تماس احتمالی ظروف با سطح سینک جلوگیری شود.

7 تمیز کردن سینکهای‌مسی

نکاتی برای مراقبت از سینک های مسی

1- از مواد شیمیایی قوی و یا برس های زبر استفاده نکنید.

 برای سینک و اطراف آن از وایتکس، پاک کننده های آمونیاکی، پاک کننده های آهک و زنگ آهن استفاده نکنید.

همچنین برای پاک کردن سطح سینک دستمال های زبر را به کار نبرید.

2- از رها کردن باقی مانده ی غذا، مواد اسیدی و یا خمیر دندان، روی سینک اجتناب کنید.

غذاها و مایعات اسیدی برای همه ی سطوح مسی مضر هستند. اجازه ندهید موادی مثل سس گوجه فرنگی و یا آبلیمو روی سطح سینک باقی مانده و سریعاً آن ها را با آب بشویید.

– خمیر دندان نیز می تواند رنگ سطوح مسی را از بین ببرد، بنابراین بعد از مسواک زدن به خوبی باقی مانده ی خمیر دندان را از روی سینک پاک کنید.

8 تمیز کردن سینکهای‌مسی

3- اجازه ندهید قابلمه ها برای مدت زمان زیادی درون سینک باقی بمانند.

اگر می خواهید سینک مسی تان از بین نرود، تا حد امکان ظروف پخت و پز را از آن دور کنید. این ظروف ممکن است در بردارنده ی مواد اسیدی باشند و رنگ سطوح مسی را از بین ببرند.

همچنین ظروفی که در سینک مسی قرار می دهید، با جابجا شدن خود می توانند روی سطح سینک خراش ایجاد کنند.

4- بعد از هرگونه استفاده ای، حتماً سینک را خشک کرده تا از ایجاد رسوب و لکه روی آن جلوگیری شود.

اگر آب محل زندگی شما سخت است (حاوی مقادیر زیادی منیزیم و کلسیم)، خشک کردن سینک بعد از هر بار استفاده بسیار مهم است. رسوبات این مواد معدنی چه روی سینک های براق و چه روی سینک های پتینه دار ناخوشایند است.

دقیق ترین راه برای تشخیص سختی آب خانه، پرسش از اداره ی آب و فاضلاب منطقه است. همچنین می توانید دستگاه مخصوص اندازه گیری سختی آب را خریداری کنید. افزون بر این، باید بدانید که صابون در آبی که سخت باشد به خوبی کف نخواهد کرد. بنابراین می توانید به کمک این موضوع نیز سختی نسبی آب خانه را تشخیص دهید.

همچنین در پایان برا اطلاع از “نحوه شستن و تمیز کردن سینک های مشکی” می توانید به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه سینک های مشکی را شسته و تمیز کنیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا