آموزش های ویدئوییخانه و کاشانهگردشگریورزش

چگونه فلاسک هیپ Hip یا قمقمه جیبی را تمیز کنیم؟

فلاسک های مدل هیپ، قمقمه هایی هستند که برای جیب طراحی شده و به قمقمه های جیبی معروف اند. به همین دلیل حدالامکان از حجم آن ها کاسته شده و به صورت تخت طراحی شده است؛ تا راحت تر و شکیل تر روی کمر یا داخل جیب قرار گیرند. اما متاسفانه همین طراحی خاص باعث شده تمیز کردن قسمت داخلی آن کمی دشوار باشد و مانند ظروف و فلاسک های معمولی نتوان آن را جرم زدایی کرد. اما جای نگرانی نیست.

روش های مختلفی برای این کار وجود داشته که با استفاده از آن ها می توان نتایج عالی به دست آورد. با فن تریکس همراه باشید تا نحوه ی انجام این کار را فراگیرید.

نحوه تمیز کردن قسمت داخلی فلاسک هیپ

1- هرگز اجازه ندهید مایعاتی که داخل فلاسک می ریزید، بیش از 1 تا 2 روز در آن بماند؛ به خصوص اگر نوشیدنی های الکلی است. 

حتی اگر نمی توانید داخل فلاسک را به صورت کامل (به روشی که در ادامه گفته می شود) تمیز کنید، حدالامکان محتویات آن را سریع تر خالی کرده و تنها با آب خالی آب بکشید. این کار باعث جلوگیری از جرم گرفتن قسمت داخلی فلاسک شده و فرآیند شستشو و تمیز کردن را راحت تر می کند.

2- ¾ فلاسک را با محلول آب و صابون پر کرده و ¼ فضا را برای حرکت محلول در آن باقی بگذارید.

برای ساخت محلول تنها از 2 تا 3 قطره صابون استفاده کرده تا داخل فلاسک با کف پر نشود. وگرنه تمیز کردن و از بین بردن کف ها واقعاَ دردسر ساز است.

– به جای آب و صابون، از محلول آب جوش و سرکه هم می توانید استفاده کنید.

– به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن داخل فلاسک هیپ ، هرگز از وایتکس استفاده نکنید؛ زیرا به آن آسیب می زند.

3- درب فلاسک را محکم بسته تا محلول بیرون نریزد. سپس آن را 20 تا 30 ثانیه تکان دهید.

4- اگر داخل فلاسک جرم گرفته و برای تمیز کردن آن، انجام مراحل بالا کفایت نمی کند، باید از یک فرچه ی بطری شوی استفاده کنید. مانند آنچه در تصویر می بینید.

اجازه دهید کمی آب و صابون در فلاسک مانده و سپس داخل آن را فرچه بکشید. فرچه باید نرم باشد تا باعث خراش و آسیب فلاسک نشود. فرچه های مخصوص شستشوی شیشه شیر کودکان برای این کار عالی هستند.

3 تمیز و ضدعفونی کردن فلاسک هیپ

5- بطری را چند باری با آب گرم آبکشی کرده تا همه ی صابون ها و کف آن از بین برود.

6- در پایان باید اجازه دهید داخل فلاسک کاملاً خشک شده تا بو نگیرد.

فلاسک را با درب باز، به مدت یک شب روی حوله ای تمیز بگذارید. همچنین می توانید حوله ی کاغذی را داخل فلاسک فرو کنید تا رطوبت را جمع کرده و آن را خشک کند.

چگونگی ضدعفونی کردن یا از بین بردن بوی داخل فلاسک‌:

1- از آب جوش استفاده کنید.

آب جوش قادر است داخل فلاسک را به طور کامل ضدعفونی کرده و استریل کند. فقط هنگام ریختن و تکان دادن آب جوش در فلاسک، یادتان باشد از دستگیره استفاده کنید تا نسوزید.

2- برای از بین بردن بوی بد فلاسک، از آب و سرکه استفاده کنید. زیرا محلول تمیز کننده ی عالی بوده و بو را به طور موثری از بین می برد.

برای ساخت این محلول، به نسبت مساوی آب و سرکه را داخل فلاسک مخلوط کرده و خوب تکان دهید. اگر بو از بین نرفت یا فلاسک بوی بسیار بد و قوی داشت، مقدار سرکه را افزایش دهید.

3- اگر فرچه ی بطری شوی در دسترستان نبوده و لازم است داخل فلاسک را به صورت سایشی تمیز کنید، از نمک، برنج یا جوش شیرین استفاده کنید.

هر کدام از این موارد که در دسترستان است را انتخاب کرده و با آب مخلوط کنید. سپس محلول را داخل فلاسک ریخته و خوب تکان دهید. محلول مانند یک ساینده عمل کرده و داخل فلاسک را کاملاً تمیز می کند. بهتر است نسبت آب به مواد ¾ به ¼ باشد.

اصول تمیز کردن رویه ی بیرونی فلاسک

1- اگر رویه از جنس نقره یا مس است، باید از محلول های پولیش مخصوص این فلزات که در فروشگاه ها موجود است، استفاده کنید. طبق دستورالعمل آن، محلول را روی فلاسک زده و با پارچه ای نرم آن را تمیز کنید.

2- فلاسک های استیل را می توان مانند انواع ظرف، با آب، صابون، ریکا و اسکاج نرم شست. دقت کنید که اسکاج باید نرم باشد تا باعث خش دار شدن رویه فلاسک نشود.

3- اگر رویه ی فلاسک هیپ چرم است، سعی کنید آب زیادی به آن نخورد؛ زیرا آب، چرم را خراب می کند. برای تمیز کردن این نوع فلاسک ها باید از شوینده ی چرم یا حوله ای مرطوب استفاده کنید. توجه داشته باشید که هرگز فلاسک هیپ چرم را زیر شیر آب نگیرید.

در پایان برای اطلاع از نحوه شستن، تمیز کردن و ضدعفونی کردن لیف گیاهی لوفا، صدف و گوش ماهی مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> نحوه شستن، تمیز و ضدعفونی کردن لیف گیاهی لوفا <<<

>>> نحوه شستن، تمیز و ضدعفونی کردن صدف و گوش ماهی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی فرجی

بسیار عالی

دکمه بازگشت به بالا