خانه و کاشانه

چگونه از فویل یا ورق آلومینیوم استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از فویل آلومینیومی

فویل های آلومینیومی از جمله وسایل کارآمد در آشپزخانه می باشند که در بسیاری از موارد می توان از آن ها استفاده کرد. بسیاری از خانم ها در نوع استفاده صحیح از فویل های آلومینیومی شک دارند. چرا که گاهی برخی غذاها در آن سوخته و بوی بسیار بدی را ایجاد می کند و گاهی نیز خود فویل سوخته و تغییر رنگ می دهد. همین امر باعث شده است که اکثر خانم ها نسبت به استفاده ی ایمن و بی ضرر بودن آن خیالشان راحت نباشد. برخی، علت به وجود آمدن این مشکل را عدم استفاده صحیح از قسمت تیره و براق فویل می دانند و معتقدند که مواد غذایی حتماً باید در قسمت براق فویل قرار گرفته و نگهداری شوند یا در معرض حرارت قرار گیرند. اما کمتر کسی است که در مورد تفاوت رنگ، یعنی تیره و براق بودن فویل ها اطلاعاتی داشته و صحت این موضوع یعنی اهمیت نحوه ی استفاده از فویل ها را تصدیق کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این موضوع را مورد بررسی قرار داده و خیال خانم های خانه را راحت کنیم.

1 نحوه استفاده از فویل آلومینیومی

گمانه زنی های زیادی در مورد فویل های آلومینومی، علت سوختن غذا در آن و کلاً علت سوختن خود فویل ها وجود دارد. با توجه به این که گفته می شود فویل ها نسوز هستند، علت سوختن و تغییر رنگ آن ها به نظر حرارت بسیار بالا بوده که بسیار هم خطرناک است. تحقیقات نشان می دهد که پیچیدن غذا در این فویل ها به خصوص غذاهای گوشتی، و در معرض حرارت بسیار بالا قرار دادن آن، فعل و انفعالات شیمیایی را به وجود می آورد که باعث انتقال مواد شیمیایی سمی به گوشت و مواد خوراکی می گردد. پس توصیه می کنیم به هیچ وجه غذاهای در فویل را در معرض حرارت بسیار بالا قرار ندهید.

اما در مورد استفاده از سمت براق یا مات فویل ها که دغدغه بسیاری از خانم های خانه است چه می توان گفت؟ آیا تاثیری در خطرناک و بی خطر بودن فویل ها دارد؟ اصلاً چرا فویل ها به این شکل ساخته شده است؟

باید بگوییم که مات و براق بودن فویل ها هیچ دلیل خاصی نداشته و نشان گر هیچ چیزی نیست و خطرناک و بی خطر بودن فویل نیز هیچ ربطی به استفاده ی صحیح از قسمت مات یا براق فویل ندارد. دو روی متفاوت فویل فقط و فقط به دلیل فرآیند تولید آن می باشد: برای تولید فویل، تولید کنندگان، آلومینیوم را ذوب کرده و سپس آن را در قالب هایی ریخته و به شکل شمش سرد می کنند. این شمش ها سپس در بین غلتک هایی چندین و چند بار فشرده شده و پرس می شوند تا نازک و نازک تر گردند.

با گذر زمان و فشار های مکرر به پرس نهایی رسیده و فویل آن قدری نازک می شود که می توان آن ها را دور لوله هایی پیچانده و به فروش رساند. قسمتی از ورق آلومینویم یا همان فویل که براق است، توسط غلتک تحت فشار قرار گرفته و به آن شکل درآمده و قسمت مات آن لایه های زیرین بوده که در معرض غلطک قرار نگرفته است.

بنابراین ورقه های آلومینیومی یا فویل ها از یک نوع ماده ساخته شده و هیچ تفاوتی از نظر کیفیت، نوع کاربری و… در دو روی مات و تیره ی آن وجود ندارد.

پس با خیال راحت هر سمتی از فویل که مایل بودید را استفاده کنید. فقط آن را در معرض حرارت بالا قرار ندهید که از این نظر خطرناک بوده و ضرر دارد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا