آموزش های ویدئوییخانه و کاشانه

چگونه ظروف و وسایل جنس روی را تمیز، سفید و براق کنیم؟

وسایل جنس روی طیف وسیعی از جواهرات، ظروف آشپزخانه و لوله های آب را در بر می گیرند. از این رو تمیز، سفید و براق کردن وسایل جنس روی و شستشوی مناسب آن ها برای اکثر افراد که از این نوع وسایل استفاده می کنند بسیار اهمیت دارد. راه های زیادی وجود دارد که می توان بدون شوینده های خاص و قوی به طور موثری آن ها را تمیز، سفید و براق کرد. رایج ترین این روش ها استفاده از جوش شیرین، سرکه، آبلیمو و خمیر دندان است. البته از مواد اسیدی مثل آبلیمو و سرکه نمی توان برای سفیدی و براقیت استفاده کرد و این مواد تنها برای تمیز کردن می باشند. زیرا جلا و براقیت وسیله را از بین می برند.

تمیز، سفید و براق کردن وسایل از جنس روی

1- برای این کار یک حوله یا پارچه ای کهنه آماده کنید. زیرا پارچه در انجام این کار خراب می شود.

2- برای تمیز کردن وسایل از جنس روی از آب لیمو یا سرکه استفاده کنید.

البته اگر در مورد از بین رفتن جلا و براقیت وسیله جنس روی نگران نیستید. اگر از آب لیمو استفاده می کنید یک یا دو نصف لیمو کافی است. اگر سرکه را انتخاب می کنید حتماً سرکه ی سفید باشد.

3- اگر می خواهید وسیله جنس روی، سفید و براق شده و براقیت و جلای آن از بین نرود، از موادی که کمتر اسیدی هستند مثل جوش شیرین یا خمیر دندان استفاده کنید.

نوع خمیردندان اصلاً مهم نیست. در مورد جوش شیرین نیز بسته به بزرگی وسیله، به یک قاشق چایخوری تا یک قاشق غذاخوری جوش شیرین آرام آرام آب اضافه کنید تا خمیری به دست آید.

4- یک مسواک کهنه نیز برای تمیز کردن گوشه کنارها و شیارهای وسیله لازم است.

5- حال وسیله از جنس روی را روی حوله یا پارچه ی کهنه ای که آماده کرده بودید بگذارید.

6- اگر از لیمو استفاده می کنید، آن را از وسط نصف کرده، روی وسیله جنس روی کشیده و به همین شکل آن را پاک کنید.

در جاهایی که جرم بیشتری وجود دارد، فشار بیشتری وارد کرده و توجه کنید تا پاکسازی کامل صورت گیرد. اگر از آب لیمو یا سرکه استفاده می کنید، دستمال یا اسکاجی را آغشته به آن کرده و روی ظرف بکشید؛ دقیقاً مانند وقتی که ظرف را اسکاج می کشید. برای جاهایی که کثیف تر است فشار بیشتر و ماده ی بیشتری بزنید.

7- اگر از خمیر جوش شیرین یا خمیر دندان استفاده می کنید، آن را آغشته به مسواک کرده و با کشیدن مسواک روی ظرف آن را تمیز، سفید و براق کنید.

8- بعد از اینکه تمیز کاری با روش و مواد گفته شده تمام شد و وسیله جنس روی را کامل تمیز کردید، با استفاده از حوله ای تمیز سطح کار را پاک کرده و خشک کنید.

سپس حوله ی تمیز دیگری را با آب خیس کرده و روی وسیله بکشید؛ تا ماده ی شوینده به طور کامل پاک شده و از بین برود و وسیله به طور کامل شسته شود. بعد از آن بلافاصله با حوله ی خشک دیگری وسیله از جنس روی را به طور کامل خشک کنید.

پولیش و جلا سنج زدن به وسایل رویی

1- یک دستمال مخصوص پولیش فلزاتی مانند روی، استیل، برنز یا نقره که اغلب هم برای جواهرات از این جنس ها استفاده می شود را از فروشگاه ها تهیه کنید.

2- یک براق کننده ی فلزات یا همان پولیش فلزات تهیه کرده و برای قسمت هایی از وسیله جنس روی که خوردگی یا تیرگی داشته و براقیت خود را از دست داده است استفاده کنید.

با استفاده از دستمال گفته شده، جلاسنج را روی وسیله جنس روی زده و بدون اینکه دست به آن بخورد اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را نیز به شما پیشنهاد می دهد.

>>> طرز شستن و تمیز کردن ظروف کاسرول و سرامیکی <<<

>>> نحوه کندن برچسب ظروف استیل و براق کردن آن <<<

>>> چگونگی افزایش ماندگاری ظروف چوبی <<<

>>> چگونگی افزایش عمر ظروف نچسب آشپزخانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا