آموزش های ویدئوییخانه و کاشانه

چگونگی کندن برچسب ظروف استیل و تمیز و براق کردن آن

ظروف استیل از جمله ظروفی است که با وجود قدمت بسیار طولانی، هنوز هم قابل استفاده بوده و بخشی از ظروف آشپزخانه را تشکیل می دهد. اما متاسفانه ظروف استیل از نوع ظروفی می باشد که سریع لک شده و هر چیزی مثل کثیفی و چربی به راحتی به آن چسبیده و به آسانی پاک نمی شود. جدای از لکه دار شدن این ظروف، سخت ترین کار جدا کردن چسب و برچسب روی آن ها می باشد. زیرا تراشیدن آن موجب خش برداشتن و خراب شدن ظرف می شود. آب و مایع ظرفشویی هم نمی تواند این لکه ها و چسب ها را به راحتی از بین ببرد. اما با روش هایی که فن تریکس به شما آموزش می دهد دیگر جای نگرانی نیست. با ما همرا باشید.


همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با “کندن برچسب از ظروف نو” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> از بین بردن و کندن برچسب از ظروف نو <<<


استفاده از حرارت

1- ابتدا تا جایی که امکان دارد برچسب را با دست بکنید. فقط حواستان باشد که به بدنه ی ظرف آسیبی نزده و برچسب و ظرف نیز به هیچ وجه خیس نشود.

2- برای تمیزی محیط کار و راحت و بی دردسر کندن لکه ها و برچسب ها از ظروف فلزی، بهتر است محیط کارتان را با روزنامه پوشش داده تا بعد بتوانید روزنامه های کثیف شده را دور ریخته و با کوچکترین زحمتی کار را پیش ببرید.

3- حال باید با کمک فندک برچسب را به صورت یکنواخت و به مدت 30 ثانیه حرارت دهید. کمی ظرف و برچسب سیاه می شود که اصلا جای نگرانی نیست. زیرا به راحتی می توان آن ها را پاک کرد.

4- پس از حرارت دیدن برچسب، چسب آن ذوب شده و با کوچکترین زحمت بلند می شود. برای بلند شدن برچسب، آن رابگیرید و به سمت خود بکشید. در صورتی که متوجه شدید برچسب محکم بوده و قابل جدا شدن نیست مجدداً فندک را روی آن گرفته و حرارت دهید.

5- با استفاده از روغن نارگیل لکه های باقی مانده را پاک کنید. مقداری روغن روی انگشتانتان زده و روی سطح کار بکشید. همچنین می توانید دستمال و پارچه ای را آغشته به روغن کرده و روی سطح کار بمالید تا کاملاً تمیز شود. به همین راحتی برچسب و لکه های روی سطح ظرف از بین خواهد رفت. اگر روغن نارگیل در دسترستان نبوده از روغن پخت و پز هم می توانید استفاده کنید.

بعد از جدا کردن برچسب، ظرف را با مایع ظرفشویی شسته تا روغن و آلودگی های همراه آن نیز از بین برود.

تمیز و براق کردن ظروف استیل

همانطور که گفته شد استیل از جمله ظروفی است که به راحتی کثیف شده و لک باقی می گذارد. همچنین به مرور زمان از درخشندگی آن کاسته شده و کدر می شود. این لکه ها اگر مرتب تمیز نشوند حتی با اسکاج و مایع ظرفشویی نیز قابل تمیز شدن نبوده و باید از روش دیگری برای براق شدن وپاک کردن این ظروف استفاده کرد. یکی از بهترین روش های ممکن استفاده از سرکه است. اگر ظروف استیلتان بسیار لک و کدر شده و درخشندگی خود را از دست داده اند برای برق انداختن و سیقل دادن آن، طبق دستور زیر عمل کنید:

1- برای از بین بردن لک، چربی و روغن ها پارچه ای را به سرکه ی سفید آغشته کرده و روی تمام سطح ظرف بکشید.

2- بعد از اینکه پارچه آغشته به سرکه را روی ظرف کشیدید، پارچه ی دیگری را به طور کامل در آب گرم خیس کرده و بچلانید. سپس روی ظرف بکشید تا همه ی سرکه ها و جرم های جدا شده با آن را بردارد.

3- حوله ی خشکی را برداشته و سطح ظرف را با آن خشک کنید. ظرف شما تمیز و براق شده و هیچ گونه لکه ای روی آن نیست. بهتر است در این مرحله از شستن ظرف در زیر آب خودداری کنید. زیرا لکه ی آب روی آن باقی می ماند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا