تغذیهسلامت

چگونه می توانیم با رژیم غذایی مترو یا ساب وِی Subway وزن کم کنیم؟

رژیم ها و برنامه های غذایی بسیار زیادی وجود دارند که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. اما بیشتر آن ها محدودیت های بسیار زیادی دارند؛ محدودیت هایی مانند اینکه چه غذاهایی را می توان و چه غذاهایی را نمی توان خورد. همچنین برخی از رژیم های غذایی احتیاج به خرید و تهیه ی موادی دارد که اغلب اوقات دردسر ساز است. یکی از مزایای رژیم غذایی ساب وی ، ارزان بودن آن است و به شما اجازه می دهد به صورت روزانه و معمول غذا بخورید. پیروی از رژیم غذایی مترو یا ساب وی Subway به شما کمک می کند تا اضافه وزنتان را از دست داده و احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با این موضوع در ادامه با فن تریکس همراه باشید…

رژیم غذایی ساب وی

1- از منوی Fresh Fit Choices استفاده کنید

منوی Fresh Fit Choices را ترتیب دهید. این منو که مختص رژیم غذایی ساب وی است شامل 8 ساندویچ 6 اینچی (20 سانتی متری) بوده که عبارت اند از:

1 کاهش وزن با رژیم غذایی مترو یا ساب وی

– گوشت همبرگری. دارای 4.5 گرم چربی – دارای 290 کالری زمانی که در یک نان گندم 20 سانتی متری به همراه کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل سبز و خیار (بدون پنیر یا چاشنی های مشابه) پیچیده می شود.

– مرغ کباب شده در فر. دارای 5 گرم چربی – دارای 320 گرم کالری زمانی که با یک نان گندم 20 سانتی متری با کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل سبز و خیار (بدون پنیر یا چاشنی های مشابه) مصرف شود.

– مرغ با پوست کره زده شده، به همراه سبزیجات و ادویه طبخ داده شده در فر. دارای 6 گرم چربی – دارای 350 کالری زمانی که با یک نان گندم 20 سانتی متری با کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل سبز و خیار (بدون پنیر یا چاشنی های مشابه) مصرف شود.

– گوشت گاو. دارای 5 گرم چربی – دارای 320 کالری زمانی که با یک نان گندم 20 سانتی متری با کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل سبز و خیار (بدون پنیر یا چاشنی های مشابه) مصرف شود.

– ژامپون. دارای 4.5 گرم چربی – دارای 310 کالری زمانی که با یک نان گندم 20 سانتی متری با کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل سبز و خیار (بدون پنیر یا چاشنی های مشابه) مصرف شود.

– پیاز شیرین با مرغ تریاکی. دارای 4.5 گرم چربی – دارای 370 کالری زمانی که با یک نان گندم 20 سانتی متری با کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل سبز و خیار (بدون پنیر یا چاشنی های مشابه) مصرف شود.

سینه ی بوقلمون. دارای 3.5 گرم چربی – دارای 280 کالری زمانی که با یک نان گندم 20 سانتی متری با کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل سبز و خیار (بدون پنیر یا چاشنی های مشابه) مصرف شود.

– ساندویچ Vegetable Delite. این ساندویچ شامل دو قسمت از سبزیجات تازه است. مقدار زیادی اسفناج طعم دار (چاشنی زده با پودر خردل، پودر پیاز، زردچوبه، پودر سیر، میخک) به همراه کاهو، گوجه فرنگی، اسفناج، فلفل سبز، خیار و پیاز قرمز، پیچیده شده است. کل چربی این ساندویج 2.5 گرم و دارای 230 کالری می باشد، که مواد گفته شده در یک نان گندم 20 سانتی متری بدون پنیر یا چاشنی های مشابه پیچیده می شود.

2- در انتخاب نان مناسب دقت کنید

به منظور دریافت حداکثر 6 گرم چربی در هر ساندویچ، باید نانی را انتخاب کنید که کم چرب و کم کالری باشد. نان گندم و نان سیر و یا هر نوع نان دیگری که این ویژگی را داشته باشند گزینه های مناسبی می باشند.

3- از اغلب سبزیجات می توانید استفاده کنید

دستتان در انتخاب سبزیجات برای ساندویچ های رژیم غذایی ساب وی ، باز است.

2 کاهش وزن با رژیم غذایی مترو یا ساب وی

همه ی سبزیجات به غیر از آووکادو بدون چربی هستند. برخی از این سبزیجات عبارت اند از:

– آووکادو (5 گرم چربی)
– فلفل قلمی یا موزی 3 حلقه (مقدار برای هر ساندویچ است)
– خیار سه حلقه
– فلفل سبز سه عدد
– فلفل هالاپینو یا تند سه حلقه
– کاهو
– خیار شور سه برش
– زیتون سه عدد
– پیاز
– اسفناج
– گوجه سه حلقه

4- از سس ها استفاده نکنید

در رژیم غذایی ساب وی از سس ها به هیچ وجه استفاده نکنید.

پنیر، سس سالاد، مایونز، سس گوجه فرنگی و… دارای مقدار قابل توجهی کالری هستند که حتی برای ساندویچ های دیگر نیز توصیه نمی شوند. سرکه، ادویه جات و خردل همه گزینه های کم چرب و کم کالری بوده که می توانند عطر و طعم خوبی را به ساندویچ اضافه کنند.

5- از مواد دارای کالری بالا استفاده نکنید

از نوشیدنی های شیرین، چیپس ها، کوکی ها و مواد این چنینی که دارای کالری بالایی هستند اجتناب کنید. زیرا به سرعت می توانند رژیم غذایی شما را خراب کنند. آب و آب لیمو و چای بدون قند، بهترین نوشیدنی برای شما هستند. همچنین می توانید از میوه به عنوان میان وعده استفاده کنید.

ورزش کنید

1- میزان کالری دریافتی و کالری که می سوزانید را متعادل کنید. در هر رژیم غذایی سالم و موفق، باید میزان سوزاندن کالری بیشتر از میزان دریافتی آن باشد. در رژیم غذایی ساب وی ، کالری دریافتیتان براساس نوع نان و سبزیجاتی که روزانه انتخاب می کنید متفاوت است. با این حال به میزان دریافت کالری و سوزاندن آن توجه داشته باشید.

2- پیاده روی کنید. پیاده روی جزء اصلی رژیم غذایی ساب وی است. موسس این رژیم غذایی در کنار این که دریافتی چربی و کالری پایینی داشت، روزی 2.5 کیلومتر هم پیاده روی می کرد.

– مثلا یک فرد با وزن 73 کیلوگرم که در یک ساعت 2 مایل راه می رود، 204 کالری می سوزاند. در 3.5 مایل این رقم به 314 کالری می رسد.

– یک فرد 91 کیلویی که در عرض یک ساعت 2 مایل راه می رود، 255 کالری می سوزاند. در 3.5 مایل این رقم به 391 کالری می رسد.

– یک فرد 109 کیلویی که در عرض یک ساعت 2 مایل راه می رود، 305 کالری می سوزاند. در 3.5 مایل این رقم به 469 کالری می رسد.

3- برای جلوگیری از کمبود آهن، کلسیم و پروتئین و جلوگیری از کاهش میزان متابولیسم، باید حداقل 1200 کالری در روز مصرف کنید.

در آخر توصیه می کنیم قبل از شروع این رژیم غذایی یا هر برنامه کاهش وزن دیگری، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

در پایان برای معرفی رژیم غذایی پگان و اطلاع از تفاوت آن با رژیم پالئو و وگان به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> رژیم غذایی پگان Pegan چیست و چه تفاوتی با رژیم پالئو و وگان دارد؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا