خانه و کاشانه

کاربردها و استفاده های دیگر کرم اصلاح صورت

فوم یا کرم اصلاح که به خمیر ریش نیز معروف است، از جمله محصولات مراقبی پوست بوده که برای نرم و لطیف تر کردن پوست بعد از اصلاح از آن ها استفاده می شود. اما اگر فقط برای شیو و تراشیدن ریش هایتان از آن استفاده می کنید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. چرا که فوم اصلاح حاوی ترکیباتی مانند لانولین و اسید استئاریک است که پوست های حساس را نرم و مرطوب می کند. این ترکیبات همان قدر که برای استفاده روی پوست ملایم هستند، برخی کاربردهای عالی در اطراف خانه نیز دارند که در ادامه این مقاله از فن تریکس به آن می پردازیم.

کاربردهای فوم اصلاح یا خمیر ریش

1- از بین بردن بخار روی آینه حمام

1 کاربردهای کرم اصلاح صورت

همه ی ما می دانیم که بخارات حمام تنها زمانی بسیار آزارمان می دهد که تمام سطح آینه را فرا گرفته و آینه را عملاً برایمان بلااستفاده می کند. در چنین مواقعی تنها کافیست از قفسه، فوم اصلاح را برداشته و یک لایه ی بسیار نازکی از آن را روی تمام سطح آینه پخش کنید. سپس با یک دستمال نرم فوم را از روی آینه پاک کنید. حال خواهید دید که آینه براق تر از هر زمان دیگری است و حتی دفعه ی بعدی که به حمام می روید نیز اثری از بخار روی آن نخواهد بود.

2- به عنوان خمیر بازی کودکان

2 کاربردهای کرم اصلاح صورت

مقداری فوم اصلاح را در ظرفی ریخته و مقداری رنگ غذا را در آن مخلوط کنید. حال آن را به بچه ها بدهید تا با دست و لباس و تمام وجودشان در آن هنرنمایی کنند و اصلاً نگران کثیف کاری آن نباشید، زیرا این رنگ بسیار راحت شسته و تمیز می شود. می توانید برای اینکه نقاشی های کودکانتان حجیم و برجسته شود نیز مقداری از فوم را در رنگ انگشتی مخلوط کنید. نقاشی کودکان روی کاغذ با این رنگ در عرض یک روز خشک خواهد شد.

3- تمیز کردن لکه های فرش

3 کاربرد های خمیر ریش

اگر طبق معمول باز هم روی فرش هایتان چیزی ریخته شد نگران نباشید، چرا که به راحتی می توانید به کمک کمی فوم اصلاح لکه را پاک کنید. مقداری فوم روی لکه زده و لکه را کامل با آن پوشش دهید. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس آن را پاک کرده و لکه را با پارچه ی مرطوب تمیز کنید.

4- براق کننده جواهرات

4 کاربرد های خمیر ریش

آیا جواهراتتان کدر و کهنه به نظر می رسد؟ فوم اصلاح یک تمیز و براق کننده موثر جواهرات است. مقداری از آن را کف دستتان پخش کرده و با غلتاندن جواهر بین دو دستانتان آن را تمیز کرده و آب بکشید. البته ناگفته نماند که جواهرات بسیار کمیاب و با ارزش باید اصولی و به دست افراد این کاره تمیز شوند. اما این روش برای تمیز کردن روزانه جواهرات روش کارایی است.

5- استفاده از خمیر به عنوان تخته نوشتاری

اگر شما هم با فرزندان یا دانش آموزانتان بر سر درس خواندشان مشکل دارید و دائماً برای تمرین درس هایی مثل ریاضی باید آن ها را با جایزه دادن و تشویق ترغیب کنید، این راه حل را حتماً امتحان کنید. مقداری فوم اصلاح را روی سینی ریخته و پخش کنید تا مانند تخته نوشتاری شود. حال آن را به دانش آموزان و فرزندتان دهید تا روی آن تکالیفشان را تمرین کنند. از آنجایی که روش جذاب تری نسبت به کاغذ و قلم است، برای کودکان نیز دوست داشتنی خواهد بود.

6- تمیز کردن کفش چرم جیر

5 کاربرد های خمیر ریش

زمانی که روی کفش های جیرتان قهوه می ریزد و تمیز کننده ی جیر نیز در دسترستان نیست و از طرفی لکه هم درحال تثبیت در بافت کفش است، وقت را تلف نکنید و فوراً فوم اصلاحتان را بردارید. کمی از آن را روی لکه ریخته و بمالید و سپس با دستمال آن را پاک کنید. از این ترفند می توانید برای از بین بردن لکه های مواد غذایی قدیمی روی کفش جیر نیز استفاده کنید.

7- نرم کردن چرم نو

6 کاربردهای فوم اصلاح صورت

فوم اصلاح، چرم نو را نرم می کند. بنابراین می توانید برای نرم کردن وسایل چرمی به خصوص دستکش چرم از آن استفاده کنید. روی دست کش های بیسبال جدید به خصوص در درزها مقداری فوم اصلاح زده و اجازه دهید چندین ساعت یا یک شب روی آن بماند. سپس فوم های اضافه را با دستمال پاک کنید. چرم باید نرم تر و انعطاف پذیرتر شود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا