بیشتر بدانید

چگونه خار یا تیغ کاکتوس را از پوست، مو و لباس خارج کنیم؟

کاکتوس ها گل های زیبا و مورد علاقه ای هستند که به دلیل شکل خاصشان و تفاوت ویژه ای که با دیگر گل ها دارند یعنی وجود خارهای روی تنه، طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما گاهی همین خارهای زیبا باعث ایجاد ناراحتی هایی برای طرفداران می شود و آن ها را می آزارد. کمی بی احتیاطی در حمل و نقل و نزدیک شدن به این نوع گیاهان باعث می شود خارها وارد پوست، مو و لباس شوند. خوشبختانه راه های زیادی برای رهایی از خارهای آزار دهنده وجود دارد که آن ها را مرور خواهیم کرد.

اگر خارها مستقیماً وارد پوستتان شده:

1- اگر می توانید خارها را در پوست ببینید و محو نشده اند، حتماً آن ها را با کمک یک پنس و با حرکاتی آرام و مستقیم یکی یکی بیرون بکشید.

برای جلوگیری از شکسته شدن خار، از در آوردن آن ها با دست یا هر وسیله ی دیگری خودداری کنید.

– اگر تیغ به زیر پوست نفوذ کرده و قابل رویت نیست، با پنس اطراف خار را گرفته و مانند ترکاندن جوش، فشار دهید تا تیغ بیرون آید.

1 خارج کردن تیغ کاکتوس از بدن

2- اگر تعداد خارها زیاد است و مانند مو ریز و نازک هستند به گونه ای که نمی توان آن ها را با پنس گرفت، باید از جوراب زنانه استفاده کرد.

برای این کار دستکشی پوشیده تا خارها هنگام کار وارد دستتان نشوند. سپس جوراب را در دست فشرده و روی خارها بکشید تا خارها به آن گیر کرده و بیرون کشیده شوند.

2 خارج کردن تیغ کاکتوس از بدن

3- بعد از این که خارها را در آوردید، محل را 5 تا 10 دقیقه با آب تمیز بشویید. سپس پماد آنتی باکتریال زده و محل را با گاز استریل یا بانداژ بپوشانید.

زخم ناشی از خار کاکتوس به زودی خوب می شود. اما در این مدت مهم است که از خیس و کثیف شدن زخم جلوگیری کرد. بنابراین حتماً روی زخم را پوشانده و آن را تا بهبودی کامل تمیز نگه دارید.

4- اگر نتوانستید خار را در آورید، یا در قسمتی از بدن است که این امکان وجود ندارد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

به خصوص اگر در گردن، گلو، دهان و یا نقاط حساس بدن باشد. به یاد داشته باشید که ماندن خار در پوستتان برای مدت طولانی باعث بروز عفونت می شود.

اگر خارهای کاکتوس روی لباستان است:

1- از نوار چسب استفاده کنید.

خارج کردن خارهای کاکتوسی که وارد لباس می شود، بسیار دشوار است. اما با زدن چسب نواری روی محل می توان به راحتی خارها را بیرون کشید. برای اطمینان از این که همه ی خارها خارج شده اند، چندین بار روی محل نوار چسب بزنید. دقت داشته باشید که از این روش هرگز روی پوست استفاده نکنید. زیرا باعث می شود خارها بیشتر وارد پوست شده و آسیب بیشتر شود.

3 خارج کردن تیغ کاکتوس از بدن

2- تکه های بزرگ خار را با استفاده از یک شانه بردارید.

بعد از برداشته شدن تکه های خار روی لباس دقت کنید تا اگر خاری روی آن باقی مانده حتماً آن را با نوار چسب یا پنس بیرون بکشید.

4 خارج کردن تیغ کاکتوس از بدن

3- لباسی که خار را از آن خارج کردید حتماً با ماشین لباسشویی شسته تا خارهای احتمالی و یا کوچک که روی لباس به چشم نمی آیند و یا نتوانستید آن ها را خارج کنید از بین بروند.

– به یاد داشته باشید که لباس خاردار را به تنهایی در ماشین لباسشویی انداخته و با لباس های دیگر نشویید، زیرا خارها به راحتی به لباس های دیگر منتقل می شوند.

اگر خار در موها گیر کرده است:

1- آن هایی که قابل برداشتن با پنس هستند را درآورید.

اگر خار در پوست سر وارد شده آن را با پنس در آورده و در صورتی که باعث زخم و آسیب کف سر شد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

5 خارج کردن تیغ کاکتوس از بدن

2- حال موها را خوب شانه کنید تا خارهای کوچک که قابل دیدن نبوده و ممکن است در موهایتان وجود داشته باشد بیرون آیند.

برای این که کار راحت تر و بهتر صورت گیرد، 10 دقیقه موهایتان را در آب گرم خیسانده و بعد شانه کنید. با این روش همه ی خارها مطمئناً از بین می روند.

6 خارج کردن تیغ کاکتوس از بدن

3- در جاهایی که به هیچ وجه نمی توانید خارها را از مو بردارید یا احتمال می دهید حتی با خارج کردن خار باز هم خارهایی در مو باقی مانده اند، حتماً آن قسمت از مو را با قیچی ببرید و هرگز اجازه ندهید خار در مو باقی بماند.

زیرا وارد پوست سر شده و آسیب های جدی و عفونت را به وجود می آورد.

همچنین برای اطلاع از نحوه درمان خانگی خارش و درد پوست سر به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> درمان خانگی و گیاهی حساسیت، درد و خارش پوست سر <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
5 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
فرناز

تيغ هاي كاكتوس كه تو دستام رفته ريزه و نرم و با پنس نميشه راه حل ديگه ،، از رو سوزش ميفهمم دستم تيغ هست

پری

اگر یه نوع خار دیگه ای بره تو لباس و کل لباس درگیر این خار بشه چطور پاک‌کنیم؟‌؟؟ از این خار های علف تابستونی که تو آفتاب گردونا در میاد کل لباسم رو گرفته 😔😔

کمان

خار رفته تو هر دو دستم روش شمارو انجام دادم نصفش در امده ولی یه سری زیره پوست هستن و بیرون پوست اثری ازشون نیست خیلی میسوزه ، اگر چرب کنم ممکنه به مرور بیرون بیاد؟ چیزی ازشون پیدا نیست بیرون پوست، میسوزه خیلی حالا بعدش چه حالی بشم نمیدونم… بیشتر بخوانید.

مریم

عاای بود ممنون.خارکاکتوس رولباسم گیرکرد نمیدونستم چجوری دربیارم.خیلی زیاد وریز بودن خداروشکر ب کمک شما تونستم باچسب بکنمشون

کاربر ناشناس

دستم یهد برخورد کرد ب کاکتوس.امکان داره خار رفته باشه داخل دستم..راهنمایی کنید

دکمه بازگشت به بالا