تغذیه

چگونه کیک سوخته را از قالب جدا کنیم؟

کیک ها جزء آن دسته از شیرینی هایی هستند که دارای بافتی بسیار لطیف و اسفنجی می باشند. به همین دلیل با کمی سهل انگاری و غافل شدن از آن ها سریعاً سوخته و ته می گیرند. خصوصاً هنگامی که از یک رژیم غذایی بدون چربی پیروی می کنید و در چرب کردن کف قالب محدودیت هایی برای شما وجود دارد. در این حالت باید در پخت کیک بسیار دقت کنید. زیرا سریعاً سوخته و ته می گیرد. با به وجود آمدن این مشکل در هنگام پخت کیک، خارج کردن کیک سوخته و چسبیده به قالب بسیار مشکل ساز شده و ممکن است افراد را از پخت و پز خسته کند. اما اکنون فن تریکس روش هایی را برای هر چه راحت تر انجام دادن این کار به شما آموزش می دهد.


همچنین با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با ترفند های جدا کردن شمع از قالب بعد از ساخت شمع آشنا شوید.

>>> ترفند های جدا کردن شمع از قالب شمع <<<


جدا کردن کیک از قالب

1- دور تا دور کیک را از قالب جدا کنید.

یک چاقوی صبحانه را دور تا دور کیک و قالب آن بچرخانید و سعی کنید به آرامی کیک را از دیواره ی قالب جدا کنید. اگر دیواره و کناره های کیک شما سوخته است کیک را با چاقو طوری برش بزنید که قسمتهای سوخته ی کیک جدا شوند؛ و قالب کیک مورد نظر ما فقط شامل کیک های بدون سوختگی باشد. در این مرحله ممکن است لازم باشد چندین بار چاقو را دور تا دور کیک چرخانده و برش را تکرار کنید.

1 جدا کردن کیک سوخته از قالب

2- از لیسک پلاستیکی استفاده کنید.

لیسک را در دیواره ی کیک بگذارید، به سمت کف ظرف خم کرده و سعی کنید به آرامی کیک را از کف قالب جدا کنید. لیسک به اندازه ی کافی انعطاف پذیر بوده و می تواند تا حد زیادی خم شود پس به راحتی می توانید ته کیک را از قالب آن جدا کنید. اما دقت کنید که اگر کیک شما بسیار سوخته و محکم به قالب چسبیده است هرگز سعی نکنید آن را با زور از قالب آن جدا کنید. برای این کار یک کفگیر فلزی را زیر آب داغ گرفته و با آن امتحان کنید. چرا که گرما و رطوبت تا حدی می تواند بافت کیک را نرم کرده و آن را از قالب جدا کند.

2 جدا کردن کیک سوخته از قالب

3- کیک را روی بشقاب برگردانید.

بعد از انجام مراحل گفته شده، بشقابی روی قالب کیک گذاشته، قالب را برگردانید و به آرامی آن را تکان دهید تا کیک جدا شود.

3 جدا کردن کیک سوخته از قالب

4- به زیر قالب ضربه بزنید.

در صورتی که با انجام مرحله ی قبل، کیک از قالب جدا نشد، قالب را برداشته و به کف آن چند ضربه ی محکم بزنید. در حین انجام این کار بشقاب را روی قالب نگه داشته تا اگر کیک از قالب جدا شد داخل بشقاب بیفتد.

4 جدا کردن کیک سوخته از قالب

5- قالب را به حالت برگردان رها کنید.

اگر باز هم کیک از قالبش جدا نشد، ممکن است بعد از سرد شدن کامل، قالب جدا شود. قالب را به صورت برگردان روی ظرف گذاشته و اجازه دهید ساعت ها بماند.

5 جدا کردن کیک سوخته از قالب

6- کیک را با اهرم جدا کنید.

اگر باز هم موفق به جدا کردن کیک نشدید روش هایی که در ادامه گفته می شود را امتحان کنید. اما اگر وقت و ابزار مورد نیاز را نداشتید ممکن است لازم شود با زور و با استفاده از اهرمی مانند چاقو یا قاشق آن را جدا کنید که البته کیک خرد شده و خراب می شود.

6 جدا کردن کیک سوخته از قالب

گرما، بخار، سرما

1- در ظرفی با عمق زیاد آب داغ بریزید.

یک ظرف پهن را برداشته تا قالب کیک شما در آن جای گیرد. آب داغ را تا نصف ارتفاع قالب پر کنید و قالب کیک را در ظرف پر از آب داغ بگذارید. آب داغ باعث منبسط شدن قالب و جدا شدن کیک از قالبش می شود. بعد از گذشت چند دقیقه قالب را برداشته و به روش هایی که پیشتر گفته شد کیک را از قالبش جدا کنید. اگر موفق نشدید از روش های بعدی استفاده کنید.

7 جدا کردن کیک سوخته از قالب

2- به کیک بخار دهید.

بخار توسط کیک جذب شده و آن را مرطوب می کند و باعث می شود کیک از قالب جدا شود. برای این کار آب را در کتری بجوشانید و آن را در ظرفی مانند پارچ منتقل کنید. قالب خود را روی پارچ گذاشته و آن ها را در محیطی بسته مانند مایکروویو یا کابینت قرار دهید و بعد از گذشت چند دقیقه سعی کنید کیک را از قالب در آورید.

مایکروویو فقط محیطی است که بخار را به دام انداخته و فضای اطراف کیک را مرطوب می کند تا کیک جدا شود. پس دقت داشته باشید که مایکروویو را اصلا روشن نکنید.

8 جدا کردن کیک سوخته از قالب

3- در کف قالب یخ بگذارید.

بعد از اینکه قالب را از محیط بسته مانند مایکروویو خارج کردید، قالب را برگردانده و کاسه ای پر از یخ را روی کف قالب بگذارید. چند دقیقه ای آن را کنار گذاشته و سعی کنید کیک را از قالب در آورید.

9 جدا کردن کیک سوخته از قالب

4- کیک را فریز کنید.

اگر روش های گفته شده افاقه نکرد، ابتدا کیک را برای یک ساعت در یخچال و برای 6 ساعت در فریزر قرار دهید. این کار باعث می شود که کیک شکل قالبی خود را از دست ندهد و در نتیجه شکسته و خراب نشود. همچنین به راحتی از قالب جدا می شود. بعد از 6 ساعت آن را از فریزر در آوردید و با چاقوی صبحانه دور تا دور آن را از قالب جدا کنید. سپس قالب را روی ظرفی برگردانده و پشت آن بزنید تا ببینید که این راه حل حتماً جواب می دهد.

10 جدا کردن کیک سوخته از قالب

بعد از خارج کردن کیک از قالب باید قسمت آسیب دیده و سوخته را ترمیم کنید.

برای این کار:

1- لایه ی سوخته را جدا کنید.

با استفاده از یک چاقوی تیز و یا نخ دندان لایه ی آسیب دیده ی کیک را جدا کنید. اگر بعد از برداشتن لایه ی سوخته متوجه شدید که در زیر این لایه نیز قسمت هایی از کیک سوخته وجود دارد، به هیچ وجه آن قسمت ها را جدا نکنید، زیرا باعث خرد شدن و پودر شدن کف کیک یا نقاطی از آن می شود و ظاهر کیک را خراب می کند. قسمت های سوخته را به روش های گفته شده در ادامه ترمیم کنید.

11 جدا کردن کیک سوخته از قالب

2- آثار سوختگی را با تکه های کیک ترمیم کنید.

اگر تکه هایی از کیک شکسته و جدا شده اند، آن ها را برداشته و به کف کیک و قسمتهای باقی مانده ی سوخته بچسبانید. اگر کیک داغ و مرطوب باشد این تکه ها به راحتی روی آن می چسبند و قسمت های آسیب دیده را ترمیم می کنند.

12 جدا کردن کیک سوخته از قالب

3- آسیب ها و سوختگی های کوچک را با خامه بپوشانید.

قسمت هایی که سوختگی وجود دارد را خامه زده و بپوشانید. در صورت عمیق بودن سوختگی، کمی از آن را برداشته و حفره ی ایجاد شده را با خامه پر کنید.

همچنین می توانید شکستگی ها و قسمت های کنده شده را نیز با خامه پر کنید. اگر دیواره های کیک نیز آسیب دیده اند آن ها را با لایه ای از خامه صاف کنید.

13 جدا کردن کیک سوخته از قالب

همچنین می توانید با استفاده از مرنگ کیک خود را تزئین کند.


برای اطلاع از طرز تهیه مرنگ غلیظ و براق اینجا کلیک کنید.


4- کیک تکه تکه شده را با رویه ای چسبناک در کنار هم قرار دهید.

اگر در فرآیند جدا کردن کیک از قالب، کیک شما کاملاً تکه تکه شد، رویه ای شکلاتی یا خامه ای را تهیه کرده و تکه ها را کنار هم نگه دارید. برای این کار از کارامل استفاده کرده یا لایه ی شکلاتی زیر را امتحان کنید.

• 15 میلی لیتر شیر، یک قاشق چای خوری کاکائو و 10 گرم کره را با هم مخلوط کنید.

• آن را روی حرارتی ملایم گذاشته و آنقدر هم بزنید تا قوام پیدا کرده و سپس از روی حرارت بردارید.

• اجازه دهید در دمای اتاق مانده و قوام آن بیشتر شود.

• تکه های کیک را به هر شکلی که دوست دارید چیده و این رویه ی شکلاتی را روی آن ها بریزید.

14 جدا کردن کیک سوخته از قالب

اما اگر کیک به طور کامل خراب شد چه کنیم؟

1- کیک را به صورت مربع های کوچک برش بزنید.

اگرکیک شما به طور کامل شکل و فرمش را از دست داده است، سعی کنید در داخل قالب، کیک را به صورت مربع های کوچک برش بزنید. و بعد از این مربع ها را با تزئینی زیبا میل کنید.

15 جدا کردن کیک سوخته از قالب

2- کیک را در قالب سرو کنید.

اگر کیک به حدی خراب شده است که نمی توان آن را از قالب در آورد، در داخل قالب آن را تزئین کرده و با همان قالب روی میز گذاشته و سرو کنید. تکه های کیک بعد از در آمدن از قالب جهت خوردن، خرد می شوند اما با تزئینی جالب مانند استفاده از میوه و خامه و شکلات می توانید این مشکل را تا حدی پنهان کنید.

16 جدا کردن کیک سوخته از قالب

3- توپ های کیکی بسازید.

اگر کیک تا حدی خراب شد که فقط پودری از آن باقی ماند، باز هم نگران نباشید. کل کیک را پودر کرده و به آن کره ی بادام زمینی و یا پنیر خامه ای اضافه کنید، و خوب هم بزنید تا به شکل خمیر در آید و به قوام برسد. سپس تکه هایی از خمیر را برداشته و آن را به شکل های اسکوپ در آورید. از خلال دندان، کاکائو و یا هر چیز مشابه دیگری برای تزئین کیک های خود استفاده کنید.

17 جدا کردن کیک سوخته از قالب

برای تزئین کیک می توانید از انواع شکر طعم دار و شکلات استفاده کنید. برای آشنایی با طرز تهیه شکر طعم دار و شکلات به شکل های متفاوت، مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه نمایید.

>>> طرز تهیه شکر طعم دار برای تزئین کیک و دسر <<<

>>> طرز تهیه شکلات به شکل های متفاوت برای تزئین کیک و دسر <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دینا

خیلی ممنون واقعا کاربردی بود

ج

خیلی ممنون کارم راه افتاد

دکمه بازگشت به بالا