سلامت

چگونه از انتقال بیماری به همکاران در محیط کار پیشگیری کنیم؟

ابتلا به بیماری همکاران در محل کار

تحقیقات نشان داده است که در سال های اخیر به دلیل کمبود بارندگی و آلودگی هوا و محیط، بیماری های واگیردار مخصوصاً آنفولانزا و سرما خوردگی بسیار شایع تر از قبل شده است. هر چه هوا آلوده تر باشد و با کمبود بارش برف و باران مواجه باشیم، طراوت و تمیزی به هوا باز نمی گردد و ویروس ها در هوا معلق می مانند؛ در نتیجه به افراد سرایت کرده و گسترش می یابد. اکنون می خواهیم بدانیم که تا چه حد می توانیم جلوی پیشرفت و گسترش بیماری را گرفته و خودمان را در امان نگه داریم.

1 پیشگیری از انتقال بیماری در محیط کار

مسلم است که ابتلا به بیماری در محیط های عمومی بسیار بیشتر از هر جای دیگر است و هیچکس هم دوست ندارد بیمار شود. پس اگر شاغل بوده و هر روز ساعات زیادی را در محیط کار و ارتباط با همکاران و مردم هستید و نمی دانید چگونه باید خود را مصون نگه دارید، با فن تریکس همراه باشید.

1- واکسن آنفولانزا بزنید.

اگر قبلا واکسن آنفولانزا نزده اید، به محض این که احساس کردید در شرایطی هستید که مستعد ابتلا به آنفولانزا می باشید، حتماً واکسن آن را تزریق کنید. یعنی به محض این که یکی از همکارانتان آنفولانزا گرفت، به فکر مصون نگه داشتن خود از ابتلا به این بیماری باشید. واکسن ها معمولا سه ماهه می باشند. یعنی انسان را سه ماه از ابتلا به بیماری مصون می کنند. اما تقریباً دو هفته از زمان تزریق آن طول می کشد تا عملکرد خود را در بدن نشان دهد. پس بهتر است هر چه زودتر دست به کار شوید.

2- با صابون و ضدعفونی کننده های دست، رفیق شوید.

بهترین مواد برای از بین بردن ویروس آنفولانزا از روی دست ها، ضد عفونی کننده هایی است که دارای الکل می باشند. اگر چه این مواد در از بین بردن نورو ویروس ها (نورو ویروس عامل بیماری مسری گوارشی است) تأثیری ندارند، اما شستن دست ها در مواقعی مانند قبل از غذا خوردن و بعد از دستشویی را واقعاً جدی بگیرید.

همچنین تا حد امکان از تماس دست ها با صورت مخصوصاً چشم ها و دهان خودداری کنید، حتی اگر دست ها را شسته و ضد عفونی کرده باشید. زیرا ویروس آنفولانزا با تنفس هم گسترش می یابد و بر سطوح می نشیند. پس حتی اگر دست ها را ضد عفونی کرده باشید، تماس دست ها با سطوح و بعد با دهان و چشم ها فوراً منجر به بیمار شدنتان می شود.

3- تا حد امکان از همکاران بخواهید مرخصی گرفته و در خانه استراحت کنند.

در صورتی که مطمئن هستید فرد بیمار می تواند محیط کاری را به طور کامل آلوده و تمام همکاران را بیمار کند و از کار بیندازد، بهتر است در تنهایی با لحنی بسیار ملایم و محترمانه از او بخواهید که برای چند روز در منزل مانده و دیگران را از بیماری در امان نگه دارد.

گاهی ممکن است برخی مسئله را ساده گرفته و حرفتان را به تمسخر گیرند، اما بهتر است آن ها را قانع کنید، با رئیس خود صحبت کرده و از او بخواهید برای مدتی کار را برای وی تعطیل کند.

4- میز کارتان را تعویض کنید.

در صورتی که همکار بیمار در کنارتان نشسته و مدام در صورتتان سرفه می کند، اگر امکانش هست برای مدتی یا اتاقتان را عوض کنید یا میزتان را به جایی دورتر از وی انتقال دهید. همچنین در چنین شرایطی دقت لازم را داشته باشید که از استفاده ی وسایل دیگران مانند میز، صندلی، خودکار و… جداً خودداری کرده و وسایل خودتان را به آن مکان منتقل کنید.

5- مرخصی بگیرید یا تقاضای دورکاری کنید.

می توانید چند روزی تا بهبودی همکار و تمیز شدن محیط کار از ویروس ها خودتان به جای فرد بیمار مرخصی بگیرید. یا اگر در شرکتی کار می کنید که نسبت به دورکاری مشکلی ندارند، مسئله را با رئیس در میان گذاشته و به او بگویید که اگر در محیط بمانید و بیمار شوید کارایی شما خیلی کمتر از زمانی خواهد بود که در منزل دورکاری کرده و دو روزی را به مرخصی بروید.

6- به محض این که احساس بیماری به شما دست داد، دست به کار شوید.

به محض اینکه سر درد گرفته و بینی شما شروع به خارش کرد، اقدامات لازم را انجام دهید. هر چه زودتر اقدام کنید، زودتر بر بیماری و پیشرفت آن غلبه خواهید کرد. در این مواقع دارو بخورید یا به میزان زیادی آب و خصوصاً آب میوه های حاوی ویتامین سی مصرف کنید و به اندازه ی کافی استراحت کنید. بهتر است یک روز را در خانه مانده و از خانه بیرون نیایید.

در نهایت بهتر است بدنتان را در برابر ابتلای سریع به بیماری قوی نگه دارید. به این معنی که غذاهای سالم بخورید، به اندازه ی کافی بخوابید، ورزش کنید و خود را دور از استرس نگه دارید. هر چه خود را بیشتر در موقعیت های خوب قرار دهید، ذهن و بدنتان به اندازه ی کافی قوی شده و از ابتلای زود هنگام به بیماری در امان خواهید بود.

2 پیشگیری از انتقال بیماری در محیط کار

انتقال بیماری به انسان ممکن است از طریق حیوان نیز باشد. برای اطلاع از چگونگی انتقال بیماری از حیوانات به انسان به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونگی انتقال بیماری از حیوانات به انسان <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
themuse




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سروش قربانی

چرا پروانه ها در بالکن خونه و در تراس خونه وجود دارد حالا ما باید چه کار کنیم؟

دکمه بازگشت به بالا