تغذیهسلامت

آیا آووکادو با لکه های قهوه ای سالم و قابل خوردن است؟

تشخیص سالم بودن آووکادوی قهوه ای

شاید بارها و بارها برایتان پیش آمده باشد که بعد از خرید آووکادو در لابه لای آووکادوهای سبز چند عدد آووکادو با لکه های قهوه ای هم دیده می شود. شاید هم پوست آن قهوه ای نبوده ولی بعد از بریدن داخل آن قهوه ای می باشد؛ و یا شاید موقع خرید آووکادوها آنقدری کال بوده که آن ها را برای مدتی کنار گذاشته اید تا برسد و بعد از آن، به امید یک آووکادوی رسیده و عالی آن را برش زده اید و متوجه شده اید که داخل آن قهوه ای است. اگر آووکادو برای مدت طولانی بماند و زود مصرف نشود سیاه و قهوه ای می شود. به هر حال دیدن آووکادوی قهوه ای با توجه به قیمت نسبتاً بالایی که دارد، ممکن است بسیار ناامیدتان کند. همچنین این شک را در شما به وجود می آمورد که آیا این میوه اکنون خراب شده و دیگر قابل مصرف نیست، یا نه، خوردن آن ضرری نداشته و می توان آن را مصرف کرد؟

1 آووکادوی قهوه ای


با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس راه حل هایی را برای رسیدن آووکادوی کال بیاموزید.

>>> راه حل هایی جهت رسیدن آووکادوی کال <<<


باید بگوییم که هیچ دلیلی برای دور انداختن آووکادوی قهوه ای نیست. این آووکادو تنها مقداری نرم و خمیری شده، خراب هم نبوده و خوردن آن هیچ ضرری ندارد. حتماً متوجه شده اید که آووکادو بعد از برش قهوه ای می شود. باید بگوییم که تمام چیزی که در اینجا اتفاق می افتد تنها یک واکنش شیمیایی است. وقتی بافت داخلی این میوه در معرض اکسیژن موجود در هوا قرار گرفته و با آن واکنش می دهد، ملانین را تولید می کند. دقیقاً همان اتفاقی که برای سیب پوست کنده و بریده شده می افتد. اگر چه ممکن است این برش سیب قهوه ای شده چندان برای خوردن جذاب و دلچسب نباشد اما همه ی ما می دانیم که سیب به هیچ وجه خراب نبوده و کاملاً سالم و قابل مصرف است.

اگر چه اغلب لکه های قهوه ای و سیاه در اکثر میوه ها نشانه ی فساد و خرابی آن می باشد، اما در مورد آووکادو این گونه نیست. پس آووکادوهای قهوه ای را با خیال راحت مصرف کنید. اما این نکته را هم بگوییم که در مواردی باید از منطقتان برای استفاده کردن یا نکردن از آووکادو کمک بگیرید. مثلاً اگر یک هفته است که آووکادوی پوست کنده و بریده شده را در گوشه ای گذاشته و کاملاً قهوه ای و بدریخت شده است، اگر خراب هم نباشد قطعاً قابل خوردن هم نیست. این آووکادوی قهوه ای را باید دور انداخت!


برای اطلاع بیشتر در رابطه با تشخیص رسیده یا کال بودن آووکادو به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> تشخیص رسیده یا کال بودن آووکادو <<<


اما اگر آووکادوها را بریده، برای استفاده در غذا کنار گذاشته اید و متوجه لکه های سیاه شدید، استفاده از آن نیز مشکلی ندارد. توصیه می کنیم در چنین مواقعی برای جلوگیری از تغییر رنگ آن، مقداری آب لیمو روی آووکادوها ریخته تا فرآیند تغییر رنگ را کند کرده و آووکادوها برای مدت طولانی رنگ خود را حفظ کنند.

در مورد طعم آووکادوی تغییر رنگ داده نیز باید بگوییم که آووکادوی قهوه ای ممکن است کمی تلخ بوده و بافتی نرم و پوره مانند داشته باشد. اما گاهی نیز طعم آن با آووکادوی تازه تفاوتی ندارد. پس یادتان باشد که از روی ظاهر قضاوت نکنید. یک آووکادوی قهوه ای هنوز هم همان ارزش آووکادوی سبز را دارد!

در پایان نیز می توانید با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس طرز تهیه انواع صبحانه با آووکادو را بیاموزید.

>>> طرز تهیه انواع صبحانه با آووکادو <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا