خانه و کاشانه

چگونه لکه نیکوتین سیگار و قلیان را از لباس، پوست، لب و دندان پاک کنیم؟

نحوه رفع لکه نیکوتین سیگار و قلیان

لکه های نیکوتین ناشی از استعمال سیگار و قلیان، پیپ، تنباکو و توتون، لکه هایی مقاوم و قیر مانندی هستند که بسیار چسبنده بوده و اغلب در همه جا باقی می مانند. روی لباس، فرش و موکت، در و دیوار و حتی روی پوست، لب و دندان نیز آثار خود را باقی می گذارند. علاوه بر لکه، بوی بسیار تندی نیز داشته که تا زمانی که لکه وجود دارد، بوی آن نیز از بین نمی رود. بنابراین برای از بین بردن آثار این دخانیات باید ابتدا لکه ها را تمیز کرد تا بو نیز از بین برود.

برای از بین بردن لکه ی نیکوتین از پارچه یا لباس، فرش و موکت

1- محلول آب و سرکه

به ازای هر یک پیمانه آب گرم 2 قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید. محلول را در بطری اسپری ریخته و روی محل اسپری کنید. سرکه لکه را تجزیه و آن را از بین می برد. بعد از اسپری زدن، دستمالی جاذب روی آن انداخته و فشار دهید تا لکه و سرکه را جذب کند. با استفاده از اسکاج اسفنجی روی لکه به صورت دایره ای بکشید و آب را جذب کرده و لکه را موثرتر از بین ببرید. این کار را تا جایی که لکه ها پاک شوند، ادامه دهید.


– از شامپوی فرش هم می توانید استفاده کنید.

همچنین می توانید لکه های فرش و موکت را با استفاده از شوینده های ارگانیک از بین ببرید.

>>> چگونگی رفع لکه فرش با شوینده های ارگانیک <<<


2- قرص سفید کننده دندان برای لباس

پارچه و لباس هایی که لکه ی نیکوتین گرفته اند را قبل از اینکه به صورت معمولی بشویید، به مدت یک شب در آب گرم به همراه 3 تا 4 عدد قرص سفید کننده ی دندان بخیسانید. بلافاصله صبح روز بعد لباس را بشویید. خواهید دید که لکه به راحتی از بین رفته است. اما به یاد داشته باشید از این راه حل برای لباس های رنگی استفاده نکنید.

3- پودر آنزیم دار برای لباس های رنگی

لباس های رنگی را به مدت یک شب در محلول آب گرم و پودر ماشین لباسشویی آنزیم دار ریخته و صبح روز بعد بشویید.

4- الکل

اگر لکه از بین نرفت باید از الکل استفاده کنید. به دلیل اینکه نمی توان از سفید کننده ها استفاده کرد، پاک کردن لکه از لباس های رنگی کمی دشوار است. البته الکل هم گاهی رنگ لباس را از بین می برد. به همین دلیل قبل از استفاده، آن را در گوشه ی نامحسوس لباس تست کنید. اگر مشکلی نبود با زدن الکل و کشیدن اسفنج لکه را از بین برده و سپس در ماشین لباسشویی بشویید.

– از الکل ایزوپروپیل 91 درصد استفاده کنید.

برای از بین بردن لکه از پوست و بدن

1- آب لیمو

برای از بین بردن لکه ی نیکوتین از ناخن، یک بار در روز ناخن هایتان را با آب لیمو اسکراب کنید. اسیدی بودن آب لیمو باعث از بین بردن لکه ها به مدت یک هفته می شود. برای این کار لیمویی را از وسط نصف کرده و روی دست ها و ناخن ها اسکراب کنید. بعد از اینکه دست ها کاملاً به آب لیمو آغشته شد با استفاده از لیفی اسکراب و لایه برداری از دست را انجام دهید.

همچنین می توانید به جای این کار در یک کاسه ی آب گرم، آب نصف لیمو را گرفته و دو تا سه عدد قرص آسپرین هم انداخته و دست هایتان را روزی 15 دقیقه در آن بخیسانید. آسپرین حاوی اسید بوده و لکه ها را از بین می برد.

2- سیب زمینی

برای پاک کردن لکه ها از پوست از سیب زمینی استفاده کنید. آنزیمی در سیب زمینی خام وجود داشته که لکه های نیکوتین را از بین می برد. برای استفاده از آن، سیب زمینی را از نصف ببرید. سپس به آرامی قسمت برش خورده را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی لکه ماساژ دهید. پس از چند بار استفاده، لکه از بین می رود.

3- مسواک کردن دندان ها بعد از دخانیات

بهترین روش از بین بردن لکه های نیکوتین از دندان، مسواک زدن مرتب با خمیر دندان فلورایددار است.

– خمیر دندان همچنین برای از بین بردن لکه های پوستی و و لکه های لب نیز موثر است. می توانید آن را روی لکه زده و با لیف اسکراب انجام دهید.

4- جوش شیرین

اگر لکه ها با کمک مسواک و خمیر دندان از بین نرفت روزی یک بار از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین یک ساینده ی ملایم بوده که می تواند لکه ها را در طول زمان از بین ببرد. یک بار در روز، روی مسواک جوش شیرین ریخته و مسواک بزنید. لازم است که برای مراقبت از لثه ها مسواک نرم باشد. جوش شیرین مزه ی خوبی نخواهد داشت اما لکه های نیکوتین را به طور موثری از بین می برد.

5- توجه داشته باشید که از بین بردن لکه ها کمی طول می کشد.

لکه های نیکوتین روی دندان و پوست یک شبه از بین نمی روند. این لکه ها عمیق بوده و مقاومت بالایی دارند. برای از بین رفتن نیاز به توجه و استفاده از روش ها به مدت طولانی خواهند داشت. بهترین راه کاهش لکه ها، کاهش مصرف نیکوتین است.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا