سلامتکودک

چگونه اسباب بازی های حمام بچه را تمیز کنیم؟

اسباب بازی های حمام یکی از بهترین و جذاب ترین راه ها برای تشویق کودک به حمام و سرگرم کردن آن ها در طول حمام کردن است. بچه ها از اسباب بازی به شکل های مختلفی استفاده کرده و اغلب آن را به دندان می گیرند. به همین دلیل تمیز کردن اسباب بازی های کودک بسیار اهمیت دارد؛ مخصوصاً آن دسته از اسباب بازی هایی که در محیطی مثل حمام با انواع آلودگی ها در تماس هستند. بسیاری از افراد فکر می کنند اسباب بازی های حمام به دلیل این که دائماً در آب قرار دارند همیشه تمیز بوده و نیازی به نظافت ندارند. اما واقعیت امر این است که کثیف ترین و آلوده ترین اسباب بازی های کودک که می تواند باعث بیماری شود، همان اسباب بازی های حمام است. زیرا رطوبت، محیطی ایده آل برای رشد باکتری ها و کپک می باشد. بنابراین توصیه می شود برای حفظ سلامت فرزندتان حتماً هفته ای یکبار اسباب بازی های حمام او را کاملاً تمیز و ضدعفونی کنید.


همچنین برخی از اسباب بازی ها برای کودکان سمی و خطرناک می باشند. پس باید آن ها را شناخته و تشخیص دهیم و از دسترس کودکان دور کنیم. پس برای اطلاع از نحوه ی تشخیص این نوع از اسباب بازی ها به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونگی تشخیص اسباب بازی های سمی و خطرناک <<<


برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد:

تمیز کردن اسباب بازی ها با استفاده از سرکه

1- سرکه

در بین تمامی روش هایی که برای تمیز کردن اسباب بازی ها گفته می شود، استفاده از سرکه بهترین گزینه است. زیرا سرکه تمیز کننده ای موثر و طبیعی بوده که کاملاً بی خطر و بی ضرر می باشد. توصیه می کنیم سرکه را در راس انتخابتان قرار داده تا از ایجاد هرگونه ماده ی مضر شوینده ها روی سطح اسباب بازی جلوگیری کرده و از سلامت اسباب بازی خیالتان راحت باشد.

2- محلول آب و سرکه بسازید.

به نسبت 2 به 1 آب گرم و سرکه ی سفید را مخلوط کنید. اسید موجود در سرکه تمامی کثیفی ها و آلودگی های اسباب بازی را تجزیه می کند. بنابراین نیازی به استفاده از صابون نیست. سرکه ی سیب نیز ماده ای بسیار موثر جهت تمیز کردن اسباب بازی های حمام است که از آن هم می توانید استفاده کنید.

3- آب های اضافی داخل اسباب بازی که از قبل در آن مانده است را خالی کنید.

برخی از اسباب بازی های حمام سوراخی داشته که معمولاً سوتی در آن تعبیه شده است. آب از آنجا وارد شده و در آن می ماند و همین سبب رشد باکتری ها، قارچ و کپک می شود. بنابراین قبل از هر کاری آب درون آن را به طور کامل خالی کرده و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

1 اسباب بازی حمام کودکان

4- سپس اسباب بازی ها را در محلول آب و سرکه بخیسانید.

اجازه دهید اسباب بازی ها حداقل 10 تا 15 دقیقه در محلول بمانند. مطمئن شوید که محلول به داخل اسباب بازی یعنی جایی که ممکن است آلودگی ها انباشته شده باشند نیز نفوذ کند.

2 اسباب بازی حمام کودکان

5- با استفاده از فرچه یا مسواک، اسباب بازی را اسکراب کرده و تمیز کنید.

سرکه آلودگی ها را تجزیه و سست می کند، به طوری که کشیدن فرچه یا مسواک روی سطح اسباب بازی تمامی کثیفی ها را به طور کامل از بین می برد.

3 اسباب بازی حمام کودکان

6- آب بکشید.

اسباب بازی را با آب ولرم آبکشی کرده و روی حوله ای در آفتاب بگذارید تا به طور کامل خشک شود. سپس آن را به کودکتان بدهید تا بازی کند.

تمیز کردن اسباب بازی ها با استفاده از ماشین ظرفشویی

1- ابتدا چک کنید که آیا می توان اسباب بازی را در ماشین ظرفشویی شست یا نه. سپس از وجود برچسب ایمنی استفاده در ماشین ظرفشویی روی اسباب بازی نیز مطمئن شوید.

ماشین ظرفشویی از حرارت بسیار بالا برای از بین بردن باکتری ها استفاده می کند. بنابراین باید مطمئن شوید که اسباب بازی به این حرارت مقاوم است.

4 اسباب بازی حمام کودکان

2- اگر امکان قرار دادن اسباب بازی در ماشین ظرفشویی وجود داشت، آب اضافی داخل اسباب بازی را خالی کرده و اجازه دهید در هوای آزاد کاملاً خشک شود.

3- اسباب بازی ها را در قفسه ی بالایی ماشین ظرفشویی بگذارید.

5 اسباب بازی حمام کودکان

4- هم می توانید از پودر مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کرده و هم می توانید به نسبت 1 به 3 سرکه و آب گرم را مخلوط کرده و به عنوان شوینده در ماشین ظرفشویی بریزید. البته به دلیل تفاوت بین ماشین های ظرفشویی، قبل از این کار مطمئن شوید که از این محلول می توان در ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

5- ماشین ظرفشویی را روی شستشوی گرم تنظیم کنید.

برخی از ماشین های ظرفشویی از دمای بسیار بالا برای استرلیزه کردن استفاده می کنند. توجه داشته باشید که دستگاه را روی آن دما تنظیم نکنید. زیرا اسباب بازی ها ذوب شده و از بین می روند.

6- اسباب بازی ها را پس از شستشو روی حوله ای در زیر نور آفتاب گذاشته تا کاملاً خشک شود. سپس در اختیار کودک قرار دهید.

6 اسباب بازی حمام کودکان

تمیز کردن اسباب بازی ها با استفاده از محلول کلر

1- اسباب بازی ها را چک کنید، اگر کپک یا آلودگی آن قابل رویت است، باید از وایتکس برای از بین بردن این نوع آلودگی ها و ضد عفونی و تمیز کردن اسباب بازی استفاده کنید.

فقط به میزان استفاده از وایتکس بسیار توجه داشته باشید. استفاده از مقدار زیاد آن می تواند برای کودک بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل و به خاطر ریسک پذیر بودن این روش، استفاده از آن باید بسیار به ندرت و فقط در زمان هایی که اسباب بازی بسیار چرک و کثیف شده است صورت گیرد.

7 اسباب بازی حمام کودکان

2- محلول را با دقت تهیه کنید.

یک قاشق غذاخوری وایتکس را در یک گالن آب (3.8 لیتر) مخلوط کنید. رقیق کردن وایتکس اثرات مضر آن را کاهش می دهد.

3- اسباب بازی ها را در آن بخیسانید.

هم می توانید محلول را روی اسباب بازی ها اسپری کرده و هم می توانید اسباب بازی ها را در آن بخیسانید. اسباب بازی ها را داخل محلول فشار داده تا محلول وارد سوراخ های اسباب بازی شود. بعد از گذشت دو دقیقه اسباب بازی ها را از آب خارج کنید.

– اگر اسباب بازی تمیز نشده و به زمان بیشتری نیاز دارد، نصف پیمانه وایتکس را با یک گالن آب مخلوط کرده و اسباب بازی ها را به مدت 15 دقیقه در آن بخیسانید.

8 اسباب بازی حمام کودکان

4- اسباب بازی را با دقت آبکشی کنید.

باید مطمئن شوید که محلول وایتکس کاملاً از داخل آن خارج شده و اسباب بازی کاملاً تمیز شده است. وایتکس برای پوست، چشم و شش های کودک بسیار خطرناک است، پس آبکشی را تا زمانی که هیچ بوی وایتکسی استشمام نشود، ادامه دهید.

5- اسباب بازی ها را در زیر نور آفتاب کاملاً خشک کنید.

نکات زیر را در نظر داشته باشید:

1- بعد از هر بار استفاده از اسباب بازی ها، آن را فشار داده و کاملاً آب آن را خالی کنید. تا باکتری و آلودگی در داخل آن باقی نماند.

2- بعد از هر بار استفاده آن ها را در زیر نور آفتاب گذاشته تا کاملاً خشک شوند.

3- اسباب بازی ها را در سبدی با تهویه ی مناسب و خارج از حمام نگه دارید.

4- بهتر است سوراخ اسباب بازی ها را با چسب حرارتی مسدود کرده تا آب وارد آن ها نشود. فقط قبل از چسب زدن توجه داشته باشید که داخل اسباب بازی بدون آب و کاملاً خشک باشد. وجود کوچکترین آب و رطوبت داخل اسباب بازی، باعث رشد باکتری در آن خواهد شد.

9 اسباب بازی حمام کودکان

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا