تغذیهسلامت

طرز تهیه پاستیل زغال فعال برای تسکین ناراحتی معده و درد شکم

تسکین ناراحتی معده و درد شکم با پاستیل‌ زغال فعال

ممکن است قبلاً از زغال فعال استفاده کرده باشید. زغال فعال معمولا به شکل قرص یا کپسول عرضه می شود. این قرص ها به پاکسازی معده ی ناراحت و مشکل دار کمک می کنند. زیرا زغال فعال باعث دفع سموم بدن شده و از یبوست جلوگیری می کند. به علاوه برای درمان شکم دردهای حاصل از گاز معده شدید، اسهال و سوء هاضمه نیز مفید است. اما پاستیل زغال فعال خانگی لطف دیگری دارد. برای آشنایی با طرز ساخت این پاستیل با ما در فن تریکس همراه باشید.

1 پاستیل زغال فعال

علاوه بر اینکه این پاستیل ها جنبه ی خوراکی داشته و می توان از آن به عنوان میان وعده استفاده کرد، فوایدی هم برای بدن دارند. چرا که سرشار از ویتامین بوده و به خواب بهتر و راحت تر کمک می کنند.

اکثر مادرها به عنوان اولین درمان برای ناراحتی های شکمی فرزندشان، از قرص های زغال فعال استفاده می کنند. تنها مشکلشان مادرها با این مسئله، کودکانی است که نمی توانند قرص ها و کپسول ها را ببلعند و یا بسیاری از آن ها از خوردن قرص، کپسول و داروهای پزشکی امتناع می کنند. اما با تبدیل همین قرص ها به شکلی جذاب و خوشمزه، نه تنها بچه ها از آن استقبال می کنند بلکه اصلاً متوجه نمی شوند که تحت درمان هستند!


همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تسکین و درمان ناراحتی و درد معده به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه رفع نفخ معده با روغن کرمانشاهی

>>> تسکین درد معده با زنجبیل


طرز تهیه پاستیل زغال فعال

ساخت این پاستیل بسیار آسان است و تنها به سه نوع مواد اولیه و 10 دقیقه زمان نیاز دارد. در کنار زغال فعال سم زدا، از ژلاتین هم استفاده می کنیم تا به پاستیل ها بافتی ژله ای داده و آن را جذاب تر کند. همچنین آب سیب طعم آن را خوشمزه و دلچسب می نماید. البته اگر آبمیوه هایی مثل آب پرتقال یا گلابی را ترجیح می دهید، به راحتی می توانید از آن به جای آب سیب استفاده کنید.

دست به کار شوید:

1- کار را با ترکیب آب سیب (یا هر میوه دیگری) با پودر ژلاتین در یک قابلمه بزرگ شروع کرده و آن را روی حرارت پایین بگذارید.

قبل از افزایش حرارت زیر قابلمه و هم زدن مواد برای حل کردن پودر ژله در آبمیوه، اجازه دهید پودر ژله چند دقیقه ای را در آب میوه بماند.

2 پاستیل زغال فعال

2- بعد از حل شدن کامل پودر ژله در آبمیوه، قابلمه را از روی حرارت برداشته و پودر زغال فعال را در آن مخلوط کنید؛ تا پودر در آب و ژلاتین حل شده و هیچ ذره ی گلوله شده ای در آن باقی نماند.

3 پاستیل زغال فعال

3- مواد شما آماده است.

برای تهیه پاستیل زغال فعال احتیاج به قالب سیلیکونی ژله دارید. هر چه قالب کوچک تر و دارای اشکال جالب تری باشد، برای کودکان بهتر است.

4 پاستیل‌زغال‌فعال

4- به آرامی مواد را در قالب ریخته و یکی یکی آن ها را پر کنید.

سپس قالب را در ظرف در داری گذاشته و آن را در یخچال قرار دهید؛ تا ژله خود را گرفته و آماده ی استفاده شود.

به یاد داشته باشید که برای ساخت این پاستیل های خوشمزه، بجز آب آناناس از همه ی آبمیوه ها می توانید استفاده کنید. آب آناناس به خوبی حالت ژله ای پیدا نمی کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا