ورزش

طرز ساخت جامپ باکس یا جعبه پرش پلیومتریک

آموزش ساخت جعبه پرش پلیومتریک

جعبه پرش یا جامپ باکس وسیله ای ساده و در عین حال کاراست که به شما این امکان را می دهد بدون اینکه از خانه بیرون رفته و سری به باشگاه بزنید تمرینات ورزشی را به راحتی در خانه انجام دهید. از این جعبه معمولاً برای انجام تمرینات ورزشی پلیومتریک و برای افزایش سرعت و قدرت پایین تنه استفاده می شود. این جعبه ها را هم می توان از فروشگاه های لوازم ورزشی و هم به صورت آنلاین خریداری کرد. اما ساخت جعبه پرش در خانه، هم بسیار آسان و هم مقرون به صرفه است. پس با فن تریکس همراه باشید و دست به کار شوید.


همچنین می توانید خودتان در خانه وزنه های ورزشی بسازید. برای اطلاع از نحوه ساخت وزنه های ورزشی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه ساخت وزنه های ورزشی در خانه <<<


آماده کردن تخته های چوب

1- برای ساخت جعبه، یک عدد تخته چندلا یا همان پلای وود با ابعاد 2/4 در 1/2 متر (8 در 4 فیت) تهیه کنید.

این تخته تمام بدنه ی جعبه پرش شما را تشکیل می دهد. شما در واقع باید 6 مستطیل که در 3 بعد متفاوت جعبه قرار دارد را از این تخته برش بزنید.

1 روش ساخت جعبه پرش ورزشی

2- تخته ها را اندازه بزنید.

همان طور که گفته شد برای ساخت جعبه پرش ، به 6 تخته نیاز دارید. 2 تخته که باید در ابعاد 71 در 51 سانتی متر باشند، دو عدد دیگر در ابعاد 71 در 57 سانتی متر و دو تخته نیز در ابعاد 57 در 47 سانتی متر. چون تخته ی اولیه به ابعاد 2/4 در 1/2 متر است فضای کافی برای برش هر 6 تخته را روی آن خواهید داشت. پس با دقت با ماژیک و خط کش خطوط را ترسیم کنید. هر مستطیل باید کامل کشیده شود تا بتوان آن را به خوبی و با دقت برش زد.

2 روش ساخت جعبه پرش ورزشی

3- اگر می توانید خودتان مستطیل ها را در خانه با اره برش بزنید.

در غیر اینصورت بهتر است آن را به نجاری سپرده و از نجار بخواهید با اره ی برقی مستطیل های ترسیم شده را برش زده و در صورت نیاز سنباده بزند.

حال باید تخته ها را سر هم کنید

1- ابتدا با دست تخته ها را در کنار هم نگه دارید تا شکل اولیه ی جعبه ، دستتان بیاید و بدانید که چگونه باید آن ها را در کنار هم سوار کنید.

یکی از مستطیل های 57 در 47 را برداشته و روی زمین بگذارید. این تخته بیس و پایه ی جعبه پرش خواهد بود. حال با توجه به اندازه ی اضلاع تخته ای که پیش رویتان روی زمین است و تخته هایی که در اختیار دارید دقیقاً می توانید بفهمید کدام تخته را باید به طول مستطیل روی زمین و کدام را به عرض آن وصل کنید. تخته ای هم که دقیقاً جفت تخته ی روی زمین است، رویه ی جعبه می باشد.

– اگر تخته ها دقیقاً کنار هم مچ نشد باید دوباره اندازه گیری ها و برش ها را هرچه دقیق تر انجام دهید. به همین دلیل انجام این مرحله بسیار مهم است تا جعبه پرش هرچه تمیز و زیبا و بدون عیب و نقص از آب درآید.

2- بعد از اطمینان از مچ بودن دقیق تخته ها در کنار هم آن ها را بچسبانید.

مقدار زیادی چسب گوریلا را روی یکی از اضلاع تخته روی زمین و ضلع تخته ای که باید به آنجا وصل شود بزنید، سپس دو تخته را به هم بچسبانید و کاملاً محکم فشار دهید. 10 تا 15 دقیقه اجازه دهید چسب خشک شود و سپس کار را ادامه داده و به سراغ ضلع بعدی بروید.

– دقت داشته باشید که ضلع ها را حتماً یکی یکی بچسبانید و فرصت خشک شدن به آن را داده و اضافات چسب را با دستمال پاک کنید و بعد به سراغ ضلع بعدی بروید.

3 روش ساخت جعبه پرش ورزشی

3- بعد از اینکه تمام اضلاع را با چسب به هم متصل کردید، باید با پیچ نیز آن ها را محکم کنید.

با استفاده از دریل پیچ بند، روی 4 ضلع بالایی و 4 ضلع پایینی جعبه پرش با فاصله های 13 سانتی متر (5 اینچ) پیچ بزنید. سپس روی اضلاع چپ و راست جعبه (مستطیل های 71 در 57 سانتی متر) نیز پیچ با فاصله های گفته شده بزنید.

– هدف این است که هر تخته ای که روی تخته ی دیگر قرار گرفته و با چسب چسبیده با پیچ نیز محکم شود.

4 تهیه جامپ باکس ورزشی

4- جعبه را قبل از تست کردن 2 ساعت کنار بگذارید.

اگرچه چسب گوریلا حین کار و به سرعت خشک می شود، اما بهتر است دو ساعت از جعبه پرش استفاده نکنید تا کاملاً محکم شود. سپس بعد از اینکه جعبه سفت شد به آرامی روی آن پا بگذارید. اگر پایتان را نگه داشت به آرامی روی آن بپرید.

– حسن این جعبه پرش آن است که به شما ارتفاعات متفاوتی برای پرش می دهد. می توانید آن را برگردانده و روی هر ارتفاعی که دوست دارید، بپرید.

5 تهیه جامپ باکس ورزشی

5- با رنگ های اسپری در دو لایه رنگ، جعبه پرش را رنگ کنید و به آن رنگ و تم ورزشی بدهید تا شما را به ورزش کردن مشتاق تر کند.

در پایان، فن تریکس مطالعه مقالات “طرز ساخت جا انگشتری چوبی” و”طرز ساخت زیر پایی” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا