زیباییسلامت

چگونه موهای آسیب دیده را درمان کنیم؟

تقویت موهای آسیب دیده

۱- اگر موهایتان بسیار آسیب دیده، فر و بی‌حالت شده و احتیاج به یک درمان واقعی دارند.

در این موقعیت باید یک شامپوی نرم کننده بسیار قوی انتخاب کنید. یک نرم کننده‌‌ی قوی به موهای فر و بسیار شکننده کمک شایانی می‌کنند و مخصوصاً برای درمان موهای آسیب دیده بسیار مفید هستند. مطمئن باشید که شامپویی متناسب با وضعیت موهایتان انتخاب می‌کنید. یعنی فقط در صورتی که موها بسیار شکننده و آسیب دیده است و نیاز به درمانی قوی دارد سراغ این نوع نرم کننده‌ها بروید. بهترین نوع نرم کننده‌ برای وضعیت موهای شما حالت دهنده‌هایی هستند که مواد تشکیل دهنده‌ی آنها شامل: کره‌ی شیا، روغن آووکادو، کراتین، روغن آرگان و روغن نارگیل است. همچنین می‌توانید حالت دهنده‌های قوی تری که دارای پروتئین برای موهای آسیب دیده است تهیه کنید یا به دنبال موادی که متشکل از کلاژن هیدرولیز شده، پانتتول، پروتئین سویا یا گلیکو پروتئین است باشید.

۲- نرم‌کننده را روی موهایتان طبق دستور محصول درست همانند چیزی که در مقالات قبلی گفته شد از انتهای مو به سمت ابتدای مو بمالید.

1 تقویت مو های آسیب دیده

۳- به موهایتان گرما بدهید.

البته این گزینه کاملاً اختیاری است. گرما پوشش مو را باز می‌کند و باعث می‌شود نفوذ مواد به مو عمیق‌تر شود. استفاده از سشوار به چنین موهایی بسیار آسیب می‌زند. پس اگر قصد گرما دادن به موهایتان را دارید، سه یا چهار حوله را با آب سرد خیس کرده و حدود یک تا دو دقیقه با مایکروویو گرم کنید و دور سرتان پیچیده و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند.

2 تقویت مو های آسیب دیده

۴- با آب سرد موها را آبکشی کنید و با انگشتان یا شانه‌ی درشت عمل آبکشی را انجام دهید.

۵- موهایتان را طبق معمول همیشه که از یک شامپوی مخصوص استفاده می‌کنید، بشویید.

قبل از شستشو، موهای خود را با یک حرکت به سمت پایین و در جهت رویش مو قرار دهید. این کار مانع از پیچ خوردگی شده و از آسیب جلوگیری می‌کند. پس از آن می توانید از یک حالت دهنده‌ی معمولی برای تکمیل کار استفاده کنید. اما لزومی ندارد.

3 تقویت مو های آسیب دیده

۶- موهایتان را تقسیم بندی کنید.

اگر موهایتان بلند است آن ها را به ۶ تا ۸ قسمت تقسیم بندی کنید تا راحت تر مدیریت شوند. در صورت لزوم انگشتانتان را در موها کشیده، گره‌ها را باز و مو‌ها را صاف کنید یا از یک شانه‌ی دانه درشت استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که موهای خیس آسیب پذیرترند.

4 تقویت مو های آسیب دیده

۷- اگر قصد استفاده از محصولات اضافی مانند غلطک‌ها، ماسک مو و یا سرم‌ها را دارید قبل از اینکه موهایتان کاملاً خشک شوند از آن ها استفاده کنید.

5 تقویت مو های آسیب دیده

۸- مرتباً این کار را تکرار کنید.

درست است که نرم کننده و حالت دهنده‌های قوی برای استفاده‌ی روزمره طراحی نشده‌اند اما برای نتیجه‌گیری باید به صورت منظم از آن ها استفاده شوند. اگر موهایتان بسیار آسیب دیده است از این مواد قوی هفته‌ای یکبار و در غیر این صورت ماهی یکبار استفاده کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
4 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
اسرا

با سلام خدمت شما من توی یه مجله معتبر که مال یه داروخانه بود خوندم که برای ترمیم و درمان موهای آسیب دیده بهتره که به اونا فرصت رشد دوباره ای بدید. من میخوام مه موهامو از ته کلا کوتاه کنم و اصلا هیچ مشکلی برام نداره فقط میخواستم بدونم… بیشتر بخوانید.

رضا

اگه تا حالا موهاتونو از ته کوتاه نکردید احتمال داره که یخورده کلفت بشن.

پری

منظورتون نرم کننده گیاهی بود؟

ادمین فن تریکس

با سلام خدمت شما فرقی نمی کنه اما چون درمان موهای آسیب دیده هستش اگر گیاهی باشه خیلی بهتره.

دکمه بازگشت به بالا