زیباییسلامت

چگونه با یک شامپوی ساده به موهای فر حالت دهیم؟

حالت دادن به موهای فر

مراقبت از مو های فر می تواند چالش بسیار بزرگی باشد. مخصوصاً زمانی که خشک و آسیب پذیر شوند. درمان های منظم و طبیعی و البته طولانی مدت در جهت حالت دادن موها، می تواند کمک بسیاری به همیشه سالم و زیبا ماندن آن ها کند. یکی از بهترین راه های مراقبت از موهای فر و مجعد استفاده دائمی از یک شامپوی نرم کننده و حالت دهنده است.


همچنین می توانید با مطالعه مقاله زیر چگونگی مراقبت از موهای ویو و فر شده را فراگیرید.

>>> مراقبت از موهای فر یا ویو شده <<<


در ادامه با ما همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم …

۱- شامپوی مناسب موهای خود را انتخاب کنید.

همیشه از یک شامپوی حالت دهنده و نرم کننده استفاده کنید. مطمئن شوید که شامپوی شما مخصوص موهای فر است. آن دسته از شامپو هایی که دارای فرمول ساخت با مرطوب کننده های کم هستند برای موهای فر شکننده و چرب مناسب تر هستند؛ و به عکس شامپوهای با فرمول ساخت قوی، برای موهای ضخیم و خشک بهتر می باشند. موهای خشک به شامپویی با میزان نرم کننده ها و روغن های بیشتر، نیاز دارد. برای موهای آسیب دیده شامپویی را تهیه کنید که مخصوص موهای آسیب دیده است، چرا که فرمول ساخت آن مخصوص بوده و به ترمیم مو کمک شایانی خواهد کرد.

۲- شامپو را به مو بزنید.

انتهای موهای فر خشک و آسیب دیده به نظر می رسند؛ زیرا پیرترین قسمت مو هستند. پس ابتدا سعی کنید که حالت دهنده را بر انتهای موها زده و سپس به آرامی به ریشه ها برسانید. در انتهای مو از نرم کننده بیشتری استفاده کنید و فقط مقدار کمی را بر روی ریشه های مو بمالید. ریشه ی مو خود دارای چربی است و پوست سر مدام چربی تولید می کند. پس این کار باعث می شود که کل موهایتان حالت طبیعی داشته باشد.

2 حالت دادن به موهای فر با شامپوی مناسب

۳- اجازه دهید حالت دهنده حداقل پنج دقیقه روی موهایتان بماند.

اگر موهایتان بسیار آسیب دیده و به صورت غیر طبیعی خشک می باشد می توانید زمان را به ۱۵ الی ۲۰ دقیقه افزایش دهید.

۴- موها را به طور کامل و به آرامی با آب ولرم رو به سرد شستشو دهید.

چرا که این کار باعث ماندگاری چربی طبیعی مو شده و موجب می شود روغن طبیعی مو از بین نرود. آب گرم تمام چربی های مو را از بین برده و باعث خشکی می شود. پس با حفظ کوتیکول مو آن ها را صاف کنید. با یک شانه ی دندان درشت، موهای خود را شانه زده تا بهتر شسته شده و حالت بگیرد. البته استفاده از یک شانه ی دانه درشت برای موهای پیچ خورده نیز توصیه می شود.

3 حالت دادن به موهای فر با شامپوی مناسب

۵- بعضی از شرکت ها در کنار شامپو یک مرطوب کننده هم قرار داده اند تا نتیجه کار مطلوب تر باشد.

استفاده از این محصول کاملاً اختیاری است، اما توجه داشته باشید که این مرطوب کننده ها می تواند محافظت از موهایتان را افزایش داده و حالت پذیری آن ها را بهتر کند. حتماً دستورالعمل روی جعبه محصول را مطالعه کرده تا بتوانید بیشترین بهره را از محصول انتخابی خود ببرید و موهایتان را به بهترین شکل ممکن حالت دهید.

۶- اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شود.

چرا که هوای آزاد بهترین راه برای جلوگیری از شکنندگی و آسیب پذیری موهای فر می باشد. هر چند وقت یکبار روش های خشک کردن و حالت دادن موهایتان را تغییر داده و متدهای مختلفی را برای صاف یا فر کردن مو به کار گیرید.

۷- اگر از اتو، بابلیس یا سشوار استفاده می کنید درجه حرارت را در کمترین حالت تنظیم کنید.

حرارت بالا به موها آسیب می زند. استفاده از اتو یا بابلیس سایز بزرگ باعث می شود یک نقطه از مو کمتر درگیر شده و کمتر آسیب ببیند.

4 حالت دادن به موهای فر با شامپوی مناسب

در پایان می توانید با مراجعه به لینک های زیر با “نحوه ساخت اسپری فر کننده مو” و “چگونگی حالت دادن و فر کردن موهای مصنوعی” آشنا شوید.

>>> چگونه موهای مصنوعی و اکستنشن را حالت داده و فر کنیم؟ <<<

>>> نحوه ساخت اسپری فر کننده مو یا موس مو <<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا