سلامت

چگونه سرطان دهانه رحم را با استفاده از اسپرم ران ها درمان کنیم؟

درمان سرطان رحم به وسیله اسپرم ران ها

در طی چند سال گذشته، از ربات های حرکت دهنده اسپرم با عنوان spermbots برای درمان ناباروری استفاده شده است. spermbot که یک دستگاه یا ربات کوچکِ کنترل از راه دور است، می تواند اسپرم های ضعیفی که قدرت شناوری و حرکت کمی دارند را در بدن زن حرکت داده و به جلو هدایت کنند، تا جایی که اسپرم بتواند به تخمک بارور برسد. در مقاله ای که در سال 2015 در نشریه Nano Letters منتشر شد، نشان داده شد که محققان فنر فلزی را به اطراف سر و دم اسپرم وصل کرده و اسپرم را همانند یک ربات با استفاده از میدان مغناطیسی، کنترل کرده و به درون بدن زن هدایت می کنند. حقه جذابی به نظر می رسد؛ این طور نیست؟!

1 ربات حرکت دهنده اسپرم


در اینک زیر از وب سایت فن تریکس با نحوه تشخیص ناباروری و نازایی در زنان توسط خودشان آشنا شوید.

>>> تشخیص ناباروری و نازایی در زنان توسط خودشان <<<


این ایده و تکنیک، بسیار جالب و خارق العاده بود و استفاده از آن تنها برای درمان ناباروری بسیار ناچیز بود. برای همین، دانشمندان و محققان دوباره به تکاپو افتادند و از این روش برای کارهای دیگر و پیشرفته تری استفاده کردند. در سال 2017، مجدداً مقاله ای در نشریه ACS Nano منتشر شد که نشان داد چگونه می توان از spermbots برای حمل داروهای شیمی درمانی و مبارزه با سرطان رحم و سرطان دهانه رحم زنان (و به طور کلی دستگاه تولید مثل زن)، استفاده کرد.

در این پژوهش، ابتدا سلول های اسپرم گاوی به دوکسورابیسین (doxorubicin) آغشته شدند. دوکسورابیسین یک داروی شیمی درمانی است که برای درمان انواع بیماری های سرطانی استفاده می شود. پس از آن، اسپرم ها به موتورهای مغناطیسی مجهز شده و در یک پتری دیش مخصوص کشت میکروب، که حاوی سلول های HeLa جدا شده از تومور سرطانی سرویکس (رحم) بود، آزاد شدند. Spermbotها به سمت سلول های سرطانی شناور شدند و طی یک دوره سه روزه توانستند حدود 87 درصد از سلول های هدف (سلول های سرطانی) را از بین ببرند. این در حالی بود که همین دارو اگر به شکل معمول خود استفاده می شد، فقط می توانست حدود 55 درصد از سلول های سرطانی را نابود کند. این یک کشف فوق العاده بود!

– همچنین می توانید با استفاده از میکروسکوپ AR گوگل سرطان را تشخیص دهید.

بنابراین، همان گونه که محققان در پژوهش خود اظهار داشتند، spermbots می تواند غلظت های زیادی از داروهای ضد سرطانی را با خود حمل کرده و از آن ها در برابر رقیق شدن توسط مایعات بدن حفاظت کنند. این اسپرم ران ها همچنین می توانند برخی پروتئین ها و Prostasomes را در بدن منتشر کنند. این پروتئین ها و Prostasome، سیستم ایمنی بدنِ میزبان را خنثی کرده و از عدم پذیرش یک دستگاه یا ابزار کاملاً مصنوعی در بدن جلوگیری می کنند. از سوی دیگر، اسپرم ران ها می توانند به راحتی در بدن به سلول های دیگر متصل شوند و از طریق غشای سلولی، داروهای ضد سرطانی را در اختیار آن ها قرار دهند.

بنابراین، یکی از راه هایی که می تواند داروهای درمان بسیاری از سرطان ها مانند سرطان دهانه رحم را وارد بدن بیمار کند و در اختیار بدن قرار دهد، اسپرم بوت ها یا همان اسپرم ران ها هستند.

اما قبل از استفاده ی این روش برای درمان سرطان ها، مسائل و سؤالات زیادی در این مورد مطرح می شود. مثلاً دوز داروی مورد استفاده چقدر باید باشد؟ آیا ممکن است سیستم ایمنی بدن به آنها واکنش منفی نشان دهد؟

اما با تمام این تفاسیر، استفاده از این تکنولوژی در مقیاس بالا در آینده ای نزدیک انتظار می رود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howstuffworks




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا