سلامت

نحوه استفاده از آلوورا برای درمان و تسکین درد آرتریت روماتوئید RA

آرتریت روماتوئید یا همان روماتیسم مفصلی یک بیماری خود ایمنی التهابی بوده که منجر به درد مفاصل می شود. در این بیماری سیستم ایمنی اشتباهاً به خود و معمولاً غشایی که مفاصل مچ دست و انگشتان را به هم پیوند می دهد حمله می کند. البته ممکن است درد در اطراف گردن، شانه ها، آرنج ها، مفصل ران، زانوها، قوزک پا و خود پا نیز احساس شود. اما مدیریت درد و التهاب می تواند میزان ناراحتی این بیماری را کاهش دهد. یکی از روش های پیش رو استفاده از ژل آلوورا است.

درمان و تسکین درد آرتریت روماتوئید با آلوورا

1- همان طور که می دانید گیاه آلوورا درمانی سنتی برای انواع زخم، سوختگی، عفونت و برخی دردهای مفصلی و آرتریت است.

شما می توانید از ژل آلوورا به صورت مستقیم روی مفصل ها استفاده کرده یا آب آن را برای کاهش التهاب بنوشید. آلوورا به خاطر خواص ضد التهابی که دارد، برای آرتریت روماتوئید مفید است و به عنوان یک مسکن عمل کرده و سرعت بهبود زخم ها را نیز افزایش می دهد. جالب است بدانید که مرطوب کننده ای طبیعی بوده که از پیری پوست هم جلوگیری می کند.

– استفاده از ژل و قسمت داخلی برگ آلوورا بهتر از انواع دیگر این گیاه است؛ زیرا حاوی قندی است که گفته می شود مسئول تمام خواص آلوورا می باشد.

2- سعی کنید برگ های ضخیم و گوشتی گیاه را آماده کنید.

سپس مقداری از برگ را جدا کرده و ژل داخل آن را به طور کامل درآورید؛ یا با پوست کن پوست را از ژل جدا کنید.

– برای درمان درد آرتریت روماتوئید ، بهتر است به جای خرید ژل های آلوورا که به صورت تجاری به فروش می رسند، برگ گیاه را خریداری کرده و خودتان ژل را تهیه کنید.

1 درمان آرتریت روماتوئید با آلوورا

3- ژل آلوورا را روی تمام مفصل هایتان بمالید.

البته توصیه می کنیم، ابتدا ژل را روی قسمت کوچکی از دست تست کرده تا واکنش های احتمالی آن را ببینید. اگر کهیر، خارش و دیگر واکنش های این چنینی را مشاهده کردید، از استفاده ژل اجتناب کنید؛ زیرا پوستتان نسبت به آن حساس است. اما اگر واکنشی مشاهده نشد، ژل را روی تمام دست و مخصوصاً جاهایی که درد آزارتان می دهد، بمالید تا درد را به صورت موقت تسکین دهد. از این تسکین دهنده ی طبیعی می توانید در هر زمان و به هر میزان که دوست دارید استفاده کنید.

2 درمان آرتریت روماتوئید با آلوورا

4- نشان داده شده است که نوشیدنی آلوورا یا آب آلوورا، پاسخ ایمنی بدن که در آرتریت روماتوئید مفید است را کاهش می دهد.

با این حال باعث نفخ، اسهال و گرفتگی عضلات می شود. در این صورت از نوشیدن آن باید خودداری کرد.

به علاوه این نوشیدنی قند خون را نیز کاهش داده و با داروهای دیابتی تداخل ایجاد می کند. بنابراین این نوشیدنی را بیش از 3 تا 4 با در هفته ننوشید. همچنین از جذب پمادهای استروئیدی و سطح پتاسیم خون نیز می کاهد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از تلفیق آلوورا با داروها حتماً با پزشک مشورت کنید.

5- در صورتی که مایل به استفاده از نوشیدنی آلوورا هستید، خودتان آن را در منزل تهیه کرده تا افزودنی و نگهدارنده هایی که ممکن است در نوشیدنی های صنعتی باشد را نداشته باشد.

می توانید آن را با عسل یا دیگر آبمیوه ها مخلوط کرده تا طعم بهتری پیدا کند. به یاد داشته باشید که ابتدا با مقدار کم شروع کرده و واکنش بدنتان را نسبت به آن بسنجید. سپس میزان مصرف را افزایش دهید.

در پایان یادآور می شویم که عواملی مانند لجن درمانی، گل همیشه بهار، بروملین آناناس و رقص زومبا بر درمان و تسکین درد آرتریت  یا التهاب مفاصل تاثیرگذار می باشند. 

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشاد

درود بر ادیسون اینترنت شبکه های بسیار خوب مجازی وتمام کسانی که به هرطریق ممکن دراین فضاها
اطلاع رسانی آگاهی دهنده آموزش دهنده و گرد آورنده ی آنچه که نیاز جامعه ی بشریت است
میباشند
روزانه قدردان وخیرخواهتان هستم
بدرودتان باد تا ابد

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

دکمه بازگشت به بالا