تغذیه

تفاوت بین روش باربیکیو و روش گریل چیست؟

بسیاری از ما هنگام صحبت کردن در مورد کباب از واژه ی باربیکیو، گریل، کباب یا زغالی کردن و… بدون توجه به معنی آن ها استفاده می کنیم. گاهی نیز با وجود این که اصلا تفاوت این واژه ها را نمی دانیم آن ها را به جای هم به کار می بریم. از بین تمام واژه هایی که در کباب کردن مواد غذایی استفاده می شود، باربیکیو و گریل بسیار جای صحبت داشته و اغلب همه ی ما در معنای واقعی آن شک داریم و نمی دانیم که آیا واقعا این دو واژه یک معنا دارند یا در چیزهایی مثل روش تهیه، متد و مواد استفاده شده با هم فرق دارند. این مسئله همیشه برای اغلب ما سوال بوده است و همیشه خواسته ایم بدانیم که فرق باربیکیو با گریل چیست؟

تفاوت روش های گریل و باربیکیو

اگرچه هم واژه ی گریل و هم باربیکیو به طبخ غذا در محیطی بیرون از خانه و در فضایی آزاد بر روی یک منبع گرما برمی گردد، اما نمی توان گفت که گریل و باربیکیو یکی بوده و می توان آن ها را به جای هم به کار برد. زیرا تکنیک پخت باربیکیو با گریل مشابه نیست و فرق دارد. مهمترین فاکتوری که بین این دو تفاوت ایجاد می کند میزان گرمای استفاده شده و کل مدت زمان لازم برای پخت کامل غذاست.

2 تفاوت باربیکیو و گریل

باربیکیو چیست؟

کلمه ی باربیکیو به پخت گوشت با حرارت و سرعت پایین برمی گردد. حال چه روی دستگاهی به نام گریل یا همان کباب پز باشد و چه روی منقل آتش. مهم حرارت و سرعت است که (در بالا نیز به آن اشاره شد) باید کم و آرام باشد.

در باربیکیو اغلب از تکه گوشت های درشت و استخوان دار مثل دنده ها و… استفاده می شود و آن ها را روی حرارتی غیر مستقیم و به دور از تماس با شعله قرار می دهند تا پخته شود. به همین دلیل حداقل زمان لازم برای پخت با این روش، چند ساعت و گاهی یک روز کامل می باشد، تا گوشت کاملا پخته شده و به راحتی و بدون کوچکترین زحمتی، خود به خود از استخوان جدا شود. در واقع روش باربیکیو برای جدا کردن هرچه راحت تر گوشت از استخوان است. آشپزهای معروف و به نام مثل Mark Bittman می گویند باربیکیو باید در دمایی بین 225 تا 275 فارنهایت صورت گیرد و غذا یا همان گوشت باید در تمام یا بخشی از مدت زمان پخت، با دود زغال احاطه شود تا مزه ی کباب زغالی به خود بگیرد.

بنابراین وقتی در مهمانی ها و دورهمی ها به صرف کباب در کنار هم جمع می شویم، اگر از روش گفته شده برای طبخ غذا استفاده کردیم، یعنی مهمانی به صرف کباب باربیکیو است. از روش باربیکیو اغلب زمانی استفاده می شود که بره ای را سر بریده و گوشت و استخوان ها را برای ساعت های طولانی روی حرارت غیر مستقیم آتش قرار می دهند. تا در این مدت به آماده شدن دیگر جزئیات بره، یعنی دل و جگر و کله و پاچه بپردازند.

3 تفاوت باربیکیو و گریل

گریل چیست؟

گریل همان روشی است که همه ی ما اغلب برای کباب کردن گوشت ها یا دیگر مواد غذایی استفاده می کنیم. پختن غذا یا گوشت با سرعت روی حرارتی مستقیم و البته بالا. همان طور که گفته شد، منبع حرارت هرچیزی می تواند باشد و زمانی که غذا به صورت مستقیم و روی حرارت بالای آن قرار گرفت، یعنی گریل شده است. پس گریل بر خلاف بابربیکیو که آهسته و با حرارت پایین صورت می گیرد، داغ و سریع است. بافت گوشت در روش باربیکیو نرم، روغنی و چرب است. اما در گریل گوشت سریعا خشک و سفت می شود. پس درواقع زمانی که غذاهای دریایی، همبرگر، استیک، گوشت های قرمز و سفید بدون استخوان و چنجه کباب می کنید، آن ها را گریل کرده اید. گریل همچنین روشی محبوب برای میوه ها و سبزیجاتی مانند بادمجان و کدو می باشد.

همه ی ما اغلب با فر یا زغال و یا کباب پزهای برقی و گازی مواد غذایی را گریل می کنیم.

تنها نکته ای که در پایان لازم است یاد آور شویم این است که اگر در روش گریل، برای کبابتان سسی آماده می کنید که روی آن بزنید، توجه داشته باشید که حتما آن را در ساعات های پایانی پخت روی گوشت بزنید. زیرا حرارت بالا آن را خواهد سوزاند و طعم بسیار بدی به کبابتان می دهد. مخصوصا اگر سس حاوی شکر باشد.

در پایان از شما دعوت می کنیم تا به مقالات زیر در مورد گریل، باربیکیو و کباب پزها نیز نگاهی بیندازید…

>>> راهنمای خرید گریل، کباب پز یا باربیکیو مناسب <<<

>>> چگونه باربیکیو، گریل یا کباب پزهای زغالی را تمیز کنیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
mehdi porrahdar مهدی پورراهدار

بسیار عالی و مفید
ممنون از شما

دکمه بازگشت به بالا