بیشتر بدانیدجوانان

چگونه بازی کردن باعث جوان ماندن انسان می شود؟

تاثیر بازی بر جوانی

همه ی ما لحظه به لحظه و دقیقه به دقیقه پیرتر از قبل می شویم، اما این اصلاً دلیل نمی شود که احساس پیری کنیم! با بازی کردن ، سرگرمی ها و تمرینات روزانه خوب و مناسب می توانیم هم کودک درونمان را زنده نگه داشته و هم ذهن فعال و هوشمندی داشته باشیم. دوست دارید احساس کنید که یک جوان 20 ساله پر شر و شور هستید؟ پس وقتش است به یک گیمر تبدیل شوید!

1 تاثیر بازی بر جوان ماندن انسان

بله درست است، گیم یا همان بازی! بازی های تخته ای، پازل ها، معماها و بازی های ویدئویی حافظه را تقویت می کنند، احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش داده یا آن را به تاخیر می اندازند. فواید بسیار دیگری نیز دارند که همه برای سلامت ذهن مفید می باشند. در ادامه با فن تریکس همراه باشید تا از تاثیر بازی بر جوانی خود آگاه شوید.

1- بازی ها واکنش های شما را سریع تر و زیرکانه تر می کنند.

2 تاثیر بازی بر جوان ماندن انسان

برای اینکه بازی های ویدئویی مانند ایکس باکس را برای فرزندانتان نخرید، دلیل دیگری غیر از مضر بودن برای سلامتیشان بیاورید.

اتفاقاً تحقیقی در سال 2008 نشان داد، بازی های ویدئویی علاوه بر مفید بودن برای حافظه کودکان، برای مغز و حافظه بزرگسالان نیز مفید هستند.

2- بازی ها آلزایمر را به تاخیر می اندازند.

3 تاثیر بازی بر جوان ماندن انسان

امروزه پزشکان در حال مشاهده روند آشوبگر و پیش رونده بیماری آلزایمر هستند. فعال نگه داشتن مغز و ذهن در طول عمر باعث می شود تا ریسک ابتلا به آلزایمر در کهنسالی کاهش پیدا کند. یکی از بهترین راه های فعال نگه داشتن ذهن، بازی کردن است. حتی حل کردن یک جدول هم به فعال ماندن ذهن در طول عمر کمک می کند.

تحقیقی در سال 2012 ثابت کرده است که چیدن تکه های پازل در کنار هم، درصد بتا آمیلوئید را کاهش می دهد. بتا آمیلوئید پروتئینی است که در عملکرد مغز تاثیر گذاشته و می تواند باعث بیماری آلزایمر شود.

3- بازی ها حافظه را تقویت می کنند.

4 تاثیر بازی بر جوان ماندن انسان

شطرنج یک بازی فکری است. زیرا نه تنها به مهارت بلکه به حافظه ای قوی نیاز دارد. در سال 2017 تحقیقی نشان داد که حرفه ای های شطرنج، در به یاد آوردن صداهای مختلف نسبت به کسانی که شطرنج بازی نمی کردند، عملکرد بهتری داشتند.

4- بازی ها، عملکرد حواس پنج گانه را هوشمندانه تر می کنند.

5 تاثیر بازی بر جوان ماندن انسان

علاوه بر احساس سر زندگی کردن، با بازی کردن بازی هایی که نیازمند به کارگیری حواس پنج گانه هستند (مثل صندلی بازی)، می توانید واکنش ها و حواس های پنج گانه تان را تقویت کنید. از آنجایی که حواس پنج گانه با حافظه هم در رابطه هستند، به کار انداختن و فعال نگه داشتن این حواس به تقویت حافظه هم کمک می کند.

5- بازی ها کمک می کنند تا به روش های متفاوتی فکر کنید.

6 تاثیربازی برجوان ماندن انسان

در حالی که بازی هایی مثل شطرنج به تفکر منطقی و خطی نیازمندند، معماها نیازمند عملکرد متفاوتی از ذهن هستند. این عملکرد متفاوت، پیوند قوه تخیل و حافظه است. پیدا کردن ارتباط میان معما و جواب آن و دنبال کردن راهنماها، سرنخ ها و پیوند آن ها برای پیدا کردن جواب، افکار را به روش جدیدی با هم ترکیب کرده و با تقویت ارتباط بین سلول های عصبی، مغز را فعال نگه می دارد.

6- بازی ها مهارت های حرکتی تان را حفظ می کنند.

با گذر عمر ممکن است بدنمان همراه با سایر آسیب دیدگی ها دچار رعشه یا همان لرزش شود که ممکن است بستن دکمه یا برداشتن کلیدها از روی میز را به یک کار دشوار تبدیل کند. اما تقویت مهارت های حرکتی ظریف به کمک بازی کردن بازی های تخته ای می تواند به تناسب و هماهنگی بدنتان کمک کند. مطالعه ای که در سال 1993 روی بازی های تخته ای انجام شد، نشان داد که این بازی ها قدرت ادراکی، قوه تشخیصی، احساسات و مهارت های حرکتی ظریف را بهبود می بخشند.

7- بازی ها به داشتن فعالیت بدنی بیشتر، کمک می کنند.

بازی های ویدئویی پرشی (مثل بازی سونیک) نشان دادند که می توانند باعث بروز علاقه افراد به فعالیت بیشتر شوند. تحقیقی در سال 2009 نیز نشان داد که این نظریه درست است و کسانی که در بازی ها افراد یا موجوداتی را دائماً به حرکت در می آورند و همیشه در حال انجام کاری هستند، خودشان هم تمایل دارند نسبت به سایر افراد فعالیت های بدنی بیشتری داشته باشند.

8- بازی ها انعطاف پذیری شما را حفظ می کنند.

7 تاثیربازی برجوان ماندن انسان

بازی هایی مثل بازی تویستر به انعطاف پذیری بدنتان کمک می کنند. این گونه بازی ها ماهیچه ها و مفصل هایتان را در گذر زمان انعطاف پذیر نگه می دارند. از آنجایی که انعطاف پذیری کم باعث کوتاه شدن قدم ها و کاهش سرعت راه رفتن می شود، بازی کردن بازی هایی مثل تویستر می تواند در حفظ انعطاف بسیار موثر باشد.

9- بازی ها خلاقیتتان را افزایش می دهند.

8 تاثیربازی برجوان ماندن انسان

بازی های نقش آفرینی می توانند با خلاق نگه داشتن ذهنتان شما را جوان نگه دارند؛ به علاوه این گونه بازی ها احساس افسردگی و ناراحتی را کاهش داده و می توانند دردهای مزمن را بهبود ببخشند.

در این مقاله شما با تاثیر بازی بر حفظ جوانی آشنا شدید؛ در ادامه فن تریکس مطالعه مقاله “چه عواملی نشان دهنده طولانی بودن عمر انسان می باشد؟” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bestlifeonline




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا