حیوانات و جانوران

چه رنگ هایی پرندگان را جذب و یا دور می کند؟

پرندگان بینایی بسیار خوبی داشته و همه ی رنگ ها را به خوبی و حتی بهتر از انسان ها می بینند و تشخیص می دهند. انسان ها نیز از این توانایی پرندگان به نفع خودشان استفاده کرده و بهترین رنگ هایی که پرندگان جذب آن می شوند را انتخاب می کنند. این رنگ ها را در باغ و باغچه یا حیاط خود به کار برده تا زیبایی محیط پیرامون شان در کنار آواز پرندگان، دو چندان شود. با این حال گاهی برخی افراد وجود پرندگان در اطرافشان را دوست نداشته و ترجیح می دهند برای دور کردن پرندگان، از رنگ ها استفاده کنند.


برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پرندگان، به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> پرندگان چگونه خود را در فصل زمستان گرم نگه می دارند؟ <<<

>>> چرا پرندگان ماده آواز می خوانند؟ <<<


چرا پرندگان رنگ ها را می بینند؟

1 انواع رنگ جهت جذب و دور کردن پرندگان

رنگ برای بسیاری از گونه های پرندگان بسیار مهم است. زیرا از رنگ ها به عنوان نشانگرهایی در محیط اطرافشان استفاده کرده و با تکیه بر آن ها زندگی می کنند.

مثلا:

– یک پرنده با رنگ های پر زرق و برق، نشان دهنده ی همسری بالغ، قوی و سالم خواهد بود.

– پر ریزی پرنده و روشن شدن رنگ آن، نشان دهنده ی شروع فصل تولید مثل پرنده است.

– علامت های رنگارنگ آن ها، می تواند به معنای هشدار در برابر گیاهی سمی یا شکارچی قوی باشد.

– پرندگان رنگ ها را تشخیص داده تا با دیدن میوه های رنگی، بدانند که میوه رسیده و آماده ی مصرف بوده و حاوی بیشترین مواد مغذی است.

– گل های رنگی و براق حاوی شهد فراوانی بوده که حشرات را به خود جذب می کنند. پرندگان به عنوان منبع غذایی دیگری از آن ها استفاده می کنند.

– تغییر رنگ شاخ و برگ درختان آن ها را از تغییر فصل آگاه کرده تا بتوانند مهاجرت کنند.

از آنجایی که پرندگان سازگاری مناسبی با رنگ ها دارند، افزودن رنگ های مناسب به حیاط خود، می تواند یک روش خلاق و زیبا برای جذب پرندگان باشد. به خصوص در فصل پاییز و زمستان که رنگ طبیعی کمتر است.

بهترین رنگ ها برای جذب پرندگان

پرندگان مختلف جذب رنگ های مختلف می شوند. برخی پرندگان جذب رنگ مواد غذاییشان می شوند. پرندگان دیگر نیز ممکن است جذب رنگ های همرنگ خودشان شوند. زیرا آن را شریکی عالی یا پرنده ای از جنس خودشان می دانند. جدای از اینکه بعضی از پرندگان تنها جذب برخی رنگ های خاص می شوند، می توان از بیشتر رنگ های روشن برای جذب اکثر پرندگان استفاده کرد.

قرمز و صورتی: پرستو سانان
نارنجی: پرستو سانان، سیاه پره ایان
زرد: فنچ ها
آبی: گنجشک سانان

رنگ های استتار طبیعی مانند خاکستری، قهوه ای و سبز، انتخاب هایی عالی برای جذب پرندگانی با خلق و خوی عصبی تر مانند کبوتر، بلدرچین، مرغ و دیگر گونه های پرنده ای است که از روی سطح زمین تغذیه می کنند. زیرا رنگ هایی که همرنگ زمین بوده، برایشان نشان ایمنی و امنیت است.

رنگی که پرنده ها را دور می کند.

در حالی که بیشتر رنگ های روشن برای پرندگان جذاب است، اما با رنگ سفید، میانه ی خوشی نداشته و این رنگ آن ها را دفع خواهد کرد. رنگ سفید در بیشتر پرندگان علامت هشدار، خطر، تجاوز و پرخاشگری است. در حقیقت بیشتر پرندگان برای هشدار و آلارم، از رنگ سفید در پر و بالشان استفاده می کنند. بنابراین افزودن رنگ سفید در حجم بالا به حیاط یا باغ، نه تنها باعث جذب پرندگان نمی شود، بلکه آن ها را دفع کرده و دور می کند.

برای اطلاع از نحوه دور کردن کلاغ ها از باغ و حیاط خانه، مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> نحوه دور کردن کلاغ ها از باغ و حیاط خانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا