راهنمای خریدرپورتاژ آگهیمهارت های فنی

هر آنچه لازم است در مورد خرید رنگ ترافیکی به آن توجه داشته باشید

رنگ‌ها تاثیرات زیادی بر کیفیت فضاهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم، می‌گذارند. به همان اندازه که یک رنگ مناسب می‌تواند کیفیت عملکردهای مکانی را که از آن استفاده شده است را بالا ببرد، یک رنگ نامناسب هم می‌تواند از کیفیت آن بکاهد. یکی از پرکاربردترین رنگ هایی که تاثیر مهمی در تصادفات رانندگی و حفظ نظم دارد، رنگ های ترافیکی است. به همین خاطر لازم است تا در خرید این رنگ به فاکتورهای مهمی توجه کرد.
در این مطلب سعی ما بر آن است که شما را با رنگ ترافیکی و فاکتورهای مهم در خرید آن آشنا کنیم. پس اگر قصد خرید رنگ ترافیکی را دارید، تا پایان این مطلب با فن تریکس همراه باشید.

رنگ ترافیکی چیست؟

رنگ ترافیکی همان‌طور که از نامش پیدا است، در موارد جاده‌ای و ترافیکی کاربرد دارد. در عصری که زندگی بدون وسایل نقلیه ممکن نیست، نیاز به ابزار و تجهیزاتی داریم تا تردد با این وسایل را بدون مشکل کند.
یکی از این تجهیزات رنگ ترافیکی است. این رنگ‌ها در دو گروه سرد و گرم با پایه رزین‌های متفاوت دسته‌بندی می‌شوند. در این رنگ‌ها از حلال استفاده نشده است تا در نتیجه آن، استفاده از رنگ‌های ترافیکی در ضخامت‌های بالا امکان‌پذیر باشد. این ویژگی کمک کرده است تا رنگ ترافیکی دوام و ماندگاری خوبی داشته باشد و هزینه‌ها تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

ویژگی‌های رنگ ترافیکی

• در برابر تغییرات آب و هوا این رنگ‌ها مقاومت خوبی دارند.
• با ترافیک‌های سنگین جاده‌ای و تردد زیاد سایش پیدا نمی‌کنند.
• دانه‌بندی مناسبی دارند.
• در سطح‌های آسفالتی و بتنی به‌خوبی اجرا می‌شوند.
• با تابش آفتاب تغییر فام پیدا نمی‌کنند.
• سرعت خشک شدن آن‌ها بالا است.

2 خط کشی پارکینگ اتومبیل ها با رنگ ترافیکی

کاربردهای رنگ ترافیکی

هر رنگی کاربردهای منحصر به فرد خودش را دارد. به طور مثال رنگ اپوکسی به جهت مقاومت بالایی که دارد، در آزمایشگاه ها، کارخانه ها و … کاربرد دارد و رنگ ترافیکی هم از این قاعده مستثتی نیست. کاربرد این رنگ‌ها با توجه به ساختار آن‌ها متفاوت است. برای آشنایی با کاربردهای متفاوت رنگ‌های ترافیکی نیاز است تا در ابتدا با انواع رنگ‌های آن که در دو دسته گرم و سرد قرار می‌گیرند، آشنایی پیدا کنید.

انواع رنگ ترافیکی

بسته به کاربردهایی که رنگ ترافیکی دارد، در طول زمان انواع مختلفی از آن به وجود آمده است. در ادامه به مهم ترین این موارد اشاره خواهیم کرد.

رنگ‌های ترافیکی سرد

این رنگ‌ها در هیچ‌کدام از مراحل آماده سازی و یا اجرا نیازی به دماهای بالا ندارند و به‌راحتی قابل اجرا هستند.

رنگ سرد آکریلیک ترموپلاست

این نوع رنگ برای خط کشی جاده‌های داخل و خارج شهر و کشیدن خطوط ممتد و منقطع به‌کار می‌رود. در ساختار این نوع رنگ از رزین‌های آکریلیک ترموپلاست پایه حلالی و آب استفاده شده است. این ترکیب خواص فیزیکی مکانیکی خوبی دارد.

رنگ سرد کلروکائوچو

از این رنگ نیز در خط کشی‌های ممتد و منقطع شهری و خارج شهری استفاده می‌شود. در ساختار رنگ سرد کلروکائوچو با ویژگی‌های مناسب رزین‌های آلکیدی اصلاح شده و کلروکائوچو به‌کار رفته است.

رنگ ترافیک چند جزئی

این نوع رنگ‌ها در دو دسته دو جزئی و سه جزئی به بازار عرضه می‌شوند. رنگ‌های ترافیکی چند جزئی برای خط‌کشی خطوط عابر پیاده و کانال‌های عبور و مرور، خطوط حاشیه بزرگراه‌ها و نیز علائم هشدار برای کاهش سرعت استفاده می‌شوند.
ساختار رنگ‌های چند جزئی متشکل از رزین‌های آکریلیک ترموست و هاردنرهای پراکساید است. عملیات آماده سازی این رنگ‌ها در محل گرماده است و باعث می‌شود دما افزایش پیدا کند.

رنگ‌های ترافیکی گرم

قبل از استفاده از رنگ‌های گرم لازم است که با دمای بالای مشخصی، فیلم رنگ آماده شده و بعد روی سطح مورد نظر اجرا شود. این رنگ‌ها سرعت خشک شدن بالا و چسبندگی زیادی دارند و خواص فیزیکی مکانیکی آن‌ها نیز خوب است.
در ساختار رنگ‌های ترافیکی گرم رزین‌های هیدروکربنی و آلکیدی پودری استفاده شده است. این رنگ‌ها در آزادراه‌‌ها و دیگر جاده‌های پرحجم استفاده می‌شوند.

3 خط کشی معابر عمومی با رنگ ترافیکی

مزایا و معایب استفاده از رنگ ترافیکی

استفاده از این رنگ‌‌ها در پارکینگ‌های خانگی یا سطوح بالاتر و جاده‌‌ها مزایای زیادی دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر استفاده کرد.
• سرعت کار بالا
• کاهش آلودگی
• سازگاری با محیط زیست
• سازگار با سلامت انسان
• سرعت خشک شدن بالا
• مقاوم در برابر سایش
• قابلیت انعکاسی مناسب
• سهولت در استفاده
اما مانند هر ابزار دیگری این رنگ‌ها نیز معایبی دارند. این معایب بیشتر به شرایط محیطی و شخصی که کار را اجرا می کند، بستگی دارند.
این رنگ‌ها غلظت بسیار بالایی دارند و سرعت خشک شدن زیاد آن‌‌ها ممکن است برای کاربران مبتدی مشکل ایجاد کند. یک مشکل دیگر هم این است که دانه‌بندی آسفالت نیز روی کیفیت نهایی تاثیر می‌گذارد. به همین علت نتیجه کار با رنگ ترافیکی روی سطوح مختلف یکسان نیست.

4 موردی که قبل از خرید رنگ ترافیکی باید به آن‌ها توجه کنید

نتیجه نهایی مهم‌ترین چیزی است که قبل از خرید رنگ ترافیک به آن فکر می‌کنید اما رسیدن به نتیجه مطلوب، نیازمند نکاتی است که باید به آن‌ها دقت کنید. اجازه دهید آن‌ها را توضیح دهیم.

1. ماده سازی سطح

بهترین نتیجه روی سطحی اتفاق می‌افتد که قبل از شروع فرآیند رنگ‌کاری، بتن‌کاری، هموار و آماده شده باشند. اگر سطح شما نیاز به بتونه‌کاری داشت، فراموش نکنید که 30 روز پس از آن می‌توانید رنگ‌کاری را شروع کنید.

2. تعمیر ترک‌‌ها

رنگ کردن سطحی که ترک دارد اصلا نتیجه مطلوبی به شما نمی‌دهد. هیچ شکافی بدون رسیدگی به وضعیت آن، ثابت نمی‌ماند و تنها بدتر می‌شود. نتیجه نهایی آن وارد شدن خسارت به شما خواهد بود.
برای همین در صورت وجود ترک روی سطح آسفالتی، باید آن را با برس‌های استیل یا ماشین‌های تمیز کننده و مواد پر کننده داغ تعمیر کنید.

4 خط کشی خیابان ها و جاده ها با رنگ ترافیکی

3. تمیز کردن آسفالت

اگر روی سطح شما لکه‌های روغن یا گریس وجود داشته باشد، باعث می‌شود تا نتیجه مطلوبی از رنگ‌کاری عایدتان نشود. پس تمیز کردن سطح از هرگونه روغن و گریس را فراموش نکنید.

ممکن است مقالات زیر برایتان مفید باشد:

>>> چگونه رنگ را از سطوح بتنی و سیمانی پاک کنیم؟ <<<

>>> چگونه رنگ لاتکس را از سطوح چوب پاک کنیم؟ <<<

4. روکاری

با انجام مرحله روکاری عمر رنگ‌های ترافیکی افزایش پیدا می‌کند. بعد از روکاری سطح شما آماده رنگ‌کاری خواهد بود.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت رنگ ترافیکی

رنگ‌های ترافیکی متعددی در بازار وجود دارد که قیمت هرکدام از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. قبل از آن‌که به مقایسه قیمت رنگ‌ها در یک فروشگاه اینترنتی بپردازید باید عواملی را که باعث تفاوت قیمت رنگ‌ها می‌شود بشناسید.
• رزین‌ها و دیگر مواد به‌کار رفته در ساختار آن‌ها
• سرعت خشک شدن رنگ
• دستی یا ماشینی بودن

چرا برای خرید رنگ ترافیکی باید از یک فروشگاه معتبر اقدام کنیم؟

زمانی که تصمیم به خرید از یک فروشگاه معتبر می‌گیرید از نکاتی مطمئن خواهید بود که چند مورد از آن‌ها را نام می‌بریم:
• امکان مقایسه محصولات و بهترین تصمیم‌گیری زمان خرید
• امکان دریافت خدمات مشاوره
• امکان خرید کالای با کیفیت و در نتیجه اطمینان از محصول خریداری شده
• امکان پیگیری خرید در صورت بروز مشکل و دریافت نکردن آن
و چندین ویژگی دیگر که نتیجه تمام آن‌ها صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما است. در حالی که با خرید از یک فروشگاه غیرمعتبر، خود را در معرض خطراتی مانند هدر رفتن وقت و هزینه قرار می‌دهید.
بدتر از همه زمانی است که بسیاری از این فروشگاه‌ها کالای بی‌کیفیت و بدون نام و نشان را برای شما ارسال می‌کنند. فراموش نکنید سفارش رنگ ترافیکی از یک فروشگاه اینترنتی نه‌چندان معتبر، شاید برای شما هزینه کمتری داشته باشد اما قرار نیست نتیجه بهتری هم بدهد.

سخن نهایی

رنگ‌های ترافیکی متعددی از برندهای مختلف در بازار موجود است. مهم نیست شما رنگ را برای پارکینگ خود تهیه می‌کنید یا برای سطوح بالاتری مانند جاده‌ها، چیزی که اهمیت دارد خرید رنگ باکیفیت و مناسب است.
رنگ‌های ترافیکی برخلاف دیگر انواع رنگ‌ها کاربردهای وسیعی ندارند و به همین علت آشنایی افراد با آن‌ها کمتر است. شاید برای همین بهتر باشد تا قبل از خرید رنگ ترافیکی با کارشناسان حوزه رنگ مشورت کنید.
کار بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی رنگ عرضه کالا است و خدمات مشاوره و پیش از فروش برای شما ندارند. پس بهتر است برای خرید رنگ مناسب که دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد از فروشگاهی خرید کنید که کارشناسانی برای ارائه مشاوره به شما داشته باشد. شرکت پخش رنگ تهران با سابقه ای طولانی در حوزه رنگ آماده است تا شما را در تجربه خرید رنگ خود همراهی کنید. برای ارتباط با مشاوران این شرکت می توانید از طریق وبسایت این گروه، با آنها در ارتباط باشید.

همچنین می توانید جهت آشنایی با نحوه رنگ آمیزی سطوح بتنی، مقاله ” چگونه بلوک های بتنی ساختمان را رنگ آمیزی کنیم؟ ” را مطالعه کنید.

“سلب‌ مسئولیت: فن تریکس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.”

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
rangtehran.ir




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا