حیوانات و جانورانخانه و کاشانه

چگونه کلاغ ها را از اطراف خانه و باغ دور کنیم؟

کلاغ ها پرندگانی فوق العاده باهوش و کاردانی هستند؛ که وجودشان در اطراف خانه، در حیاط و روی درختان برای انسان واقعاً ایجاد مزاحمت می کند. مخصوصاً اینکه هوش و ذکاوت فوق العاده شان باعث می شود مهارت هایی مانند، باز کردن کیسه ها برای یافتن غذا، دزدیدن برخی مواد غذایی مانند گردو و …، لانه سازی روی درختان و انواع و اقسام مزاحمت های دیگر را به سرعت فرا گرفته و انسان ها را به ستوه آورند. به خصوص اینکه موجوداتی اجتماعی بوده و از بودن در کنار انسان ها هیچ ابا و ترسی ندارند. به همین دلیل دور کردن کلاغ ها می تواند کمی مشکل بوده و نیاز به امتحان راه حل های مختلفی دارد؛ تا بتوان بهترین و کارآمدترین روش را یافت.

دور کردن کلاغ ها

برای این کار:

1- زباله ها را در جایی نگه دارید که در دید کلاغ ها نباشد.

به علاوه اگر خانه تان کلاغ دارد؛ هیچگاه زباله را در کیسه ی پلاستیکی نگهداری نکنید. حتی اگر کیسه را نیز محکم بسته باشید، کلاغ ها با مهارت آن را باز می کنند. زباله ها حتماً باید در سطلی با درب محکم باشند؛ و به هیچ وجه نباید حتی تکه ی کوچکی از زباله ها از روی سطل قابل مشاهده باشد. اگر کلاغ بداند در سطل چه خبر است، درب سطل را با مهارت باز میکند. همچنین به عنوان منبع غذایی از آن استفاده کرده و دیگر دست از سرتان بر نمی دارد.

2- اگر در حیاط و باغچه ی خانه باقی مانده ی مواد غذایی یا کمپوست می ریزید، آن ها را نیز کاملاً در خاک دفن کرده و از دید کلاغ ها دور نگه دارید.

کلاغ ها پرندگانی همه چیز خوار هستند. کمپوست، آشغال و هر چیزی که به چشمشان خوردنی بیاید را می خورند. حتی اگر نان خشک و باقی مانده غذا و سفره را در حیاط می ریزید، بدانید از کلاغ ها پذیرایه عالی کرده اید. برای دور کردن کلاغ ها، سعی کنید در حیاط و اطراف خانه تان چیزی که به نظر برای کلاغ خوردنی می آید وجود نداشته باشد.

3- از باغچه و باغتان که در آن گل و گیاه و سبزیجات یا درختان میوه دار دارید، در برابر کلاغ ها محافظت کنید.

اگر چه کلاغ ها می توانند برای باغ و باغچه سودمند باشند، چرا که حشرات و کرم ها را می خورند؛ اما خود، آفت به حساب آمده و به محصولات باغ امان نمی دهند؛ و آن ها را نیز می خورند. برای جلوگیری از این امر توری های قابل انعطاف که مخصوص دور نگه داشتن کلاغ ها و پرندگان از محصولات است را به دور درخت یا روی محصولات باغچه ای بکشید. یادتان باشد که توری را قبل از اینکه میوه ها شروع به رسیدن کنند، روی محصولات کشیده و آن را کاملاً محکم کنید. کلاغ ها قادرند آن را برداشته و کنار بزنند.

1 دور کردن کلاغ ها از خانه و باغ

برای دور کردن کلاغ ها محل نشیمن و لانه کردن آن ها را از بین ببرید.

یعنی:

1- شاخه های خشک شده ی درختان را هرس کنید.

کلاغ ها شاخه های خشک شده را دوست داشته و از آن به عنوان مکانی برای نشستن استفاده می کنند. از بین بردن این شاخه ها از تجمع کلاغ ها برای نشستن روی آن ها جلوگیری کرده و راه مناسبی برای دور کردن کلاغ ها می باشد.

2 دور کردن کلاغ ها از خانه و باغ

2- روی دیوار حیاط حصارهای بوته ای و شاخ گوزنی بکشید؛ تا از نشستن کلاغ در دیوار های اطراف خانه جلوگیری شود.

کلاغ نمی تواند محلی برای نشستن روی این حصارها پیدا کند. در نتیجه از نشستن در دیوارهای اطراف خانه تان خودداری می کند.

3 دور کردن کلاغ ها از خانه و باغ

3- در هر نقطه ای از خانه تان که کلاغ ها می نشینند چسب پرنده گیر بریزید.

چسب پرنده گیر ماده ای غیرسمی و چسبناک است که باعث کثیفی و ایجاد ظاهر بد در پنجره ها نمی شود. فقط سطح را برای پرنده نامساعد کرده و باعث می شود پرنده حیاطتان را مکانی برای لانه سازی و نشستن انتخاب نکند.

4- روشنایی بیرونی منزلتان را کاهش دهید.

در طول شب کلاغ ها در مکان هایی که به خوبی روشن باشد تجمع می کنند. تاریک کردن اطراف خانه باعث می شود منزلتان برای کلاغ ها جذابیتی نداشته باشد.

5- کلاغ ها را دقیقاً قبل از تاریک شدن هوا بترسانید.

ترساندن کلاغ هنگام عصر باعث می شود که کلاغ شب را در حیاطتان سپری نکند. کلاغ همیشه عصرها به دنبال مکانی امن برای گذراندن شب می گردد. وقتی عصر هنگام آن ها را بترسانید، راه خوبی برای دور کردن کلاغ ها بوده که به مکان دیگری خواهند رفت.

4 دور کردن کلاغ ها از خانه و باغ

ترساندن کلاغ ها

ترساندن نیز راه حل موثری برای دور کردن کلاغ ها از اطراف خانه می باشد.

برای این کار:

1- از یک کلاغ تقلبی برای ترساندن دیگر کلاغ ها استفاده کنید.

پاهای کلاغ را بسته و آن را به صورت سر و ته به گونه ای که بال هایش باز باشد، در دید کلاغ ها آویزان کنید. کلاغ ها از جنازه ی هم نوعشان دوری کرده و دیگر به حیاطتان نمی آیند. البته این راه حل ممکن است برای مدت کوتاهی جواب دهد. زیرا احتمالاً کلاغ ها می فهمند که کلاغ مرده، واقعی نبوده و تقلبی است.

5 دور کردن کلاغ ها از خانه و باغ

2- روی کلاغ ها لیزر بتابانید.

پرتوی لیزر برای کلاغ ها مزاحمت ایجاد کرده و محل نشستنشان را ناامن می کند. با این حال باز هم بعد از مدت زمان کوتاهی باز می گردند. استفاده از لیزر به صورت مداوم و برای مدت طولانی در نهایت آن ها را دور می کند.

6 دور کردن کلاغ ها از خانه و باغ

3- با اجسامی متحرک و رقصان کلاغ ها را بترسانید. کلاغ ها از اجسام متحرک و رقصان که درخشنده و براق نیز باشند می ترسند.

می توانید نوارهایی با کاغذ کادو یا زر ورق و یا حتی سی دی های قدیمی و به درد نخور تهیه کرده و مانند حصاری اطراف خانه تان نصب کنید. جای نوارها را هر چند وقت یک بار عوض کرده تا کل محیط یا باغ برای کلاغ ها ناامن شود.

7 دور کردن کلاغ ها از خانه و باغ

4- از صداهای بلند استفاده کنید.

کلاغ ها صداهای بلند مانند صدای ترقه، انفجار و آلارم را دوست نداشته و با این صداها فرار می کنند. هر چند ایجاد این صداها در منازل مسکونی و مناطق شهری غیر ممکن است اما در باغ می توان از این راه حل استفاده کرد.

همچنین اگر حیواناتی مانند گربه شما را آزار می دهند می توانید با روش هایی که در مقاله زیر بیان کرده ایم آن ها را از خانه خود فراری دهید.

>>> روش های فراری دادن گربه از خانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
شیوا

چرا کلاغ رو بترسونیم ما محل زندگی حیوانات رو اشغال کردیم نه اونها بیچاره ها درختی نمونده که روش خونه بسازن حداقل ما راحتشون بذاریم

حمیدرضا

شما هم باغ داشتید و محصولش و از بین ببرن و خسارت وارد کنن همشونو از بین می بردید، حالا ما ک نمیکشیم فقط دورشون میکنیم،

دکمه بازگشت به بالا