ورزش

10 راه موثر برای افزایش قد بالاتنه

قد کوتاهتان موجب ناراحتیتان می شود؟ دوست دارید قد بلند تری داشته باشید؟ فکر می کنید افزایش قد بعد از دوران بلوغ امکان پذیر نیست؟ در اینجا می توانید پاسخ سوالاتتان را پیدا کنید. چند تمرین کششی هستند که با انجام آن ها می توانید چند سانتی متری به قدتان اضافه کنید. این تمرین ها ستون فقرات را تحت تاثیر قرار داده، عضلات متصل به آن را تقویت می کنند و این دلیل اصلی افزایش قد است.

افزایش قد در قسمت بالاتنه می تواند باعث شود تا بلند قدتر به نظر برسید و به طور کلی اندامتان را نیز زیباتر می کند. روش ها و نکته هایی که در ادامه مقاله می خوانید راه های طبیعی و موثر برای افزایش قد بالاتنه می باشد.

روش های موثر برای افزایش قد بالاتنه

1 افزایش قد بالاتنه با 10 تمرین کششی

1- اول و مهم تر از همه قبل از کار کردن روی بالاتنه باید تمرین هایی برای پایین تنه هم انجام دهید.

تمریناتی که انجام می دهید باید تعادل را بین دو قسمت بدنتان به وجود بیاورد. با اینکه کار کردن روی افزایش قد بالاتنه مهم تر است، اما تمرینات مربوط به پایین تنه را نادیده نگیرید.

2- تمرینات کششی بالاتنه روشی مناسب برای افزایش قد این قسمت هستند.

این تمرینات کششی روی ستون فقرات تاثیر می گذارند و بالاتنه را بلند تر می کنند. تمرینات کششی همزمان دست و پا، به افزایش قد نیم تنه و بالاتنه کمک می کند.

3- تمرین آویزان شدن از یک میله هم روش خوبی برای افزایش قد است.

تمریناتی مثل بارفیکس، ستون مهره ها را کش داده که این باعث افزایش قد می شود. به خاطر داشته باشید که آویزان ماندن نباید زود تر از 20 ثانیه تمام شود.

4- تمرینات چرخشی (مداری) نیز برای افزایش قد مناسب هستند.

این گونه تمرینات بدن را انعطاف پذیرتر می کنند. با گذر زمان و افزایش عمر، بدن و ستون فقرات انعطاف پذیری خود را از دست داده و این مسئله انجام این تمرینات را ضروری تر می کند.

5- تمرینات وارونگی بدن یا اینورژن تراپی هم به افزایش قد کمک می کنند.

تجربه ها ثابت کرده است که این تمرین در افزایش قد موثر است. در این تمرین جاذبه با تاثیر بر روی غضروف ستون فقرات و زانو ها باعث کشیدگی آن ها می شود. این تمرین باید به صورت روزانه 10 دقیقه و در دو نوبت 5 دقیقه ای در صبح و در دو نوبت 5 دقیقه ای در بعد از ظهر انجام شود. (مثلاً 5 دقیقه تمرین صبح را به دو نوبت 2.5 دقیقه ای تقسیم کنید)

6- انجام تمرینات یوگا به افزایش قدتان کمک می کند.

یوگا انعطاف پذیری و ساختار بدنتان را بهبود می بخشد.

7- یک رژیم غذایی مناسب و خوب در داشتن قد بلند بسیار موثر است.

یک رژیم غذایی پر از مواد مغذی علاوه بر افزایش قد، به حفظ انرژی بدنتان هم کمک می کند. برای سلامت استخوان ها مواد غذایی کلسیم دار و ویتامین D مصرف کنید. از چربی و شیرینی زیاد پرهیز کنید. زیرا این مواد تولید هورمون رشد را کاهش می دهند.

8- ایجاد یک عادت برای تمرین یا انجام یوگا در افزایش قد بسیار موثر است.

اگر تمرینات کششی یا یوگا را یک یا دوبار در هفته تکرار کنید، نتیجه چندانی نمی بینید. تدوام این تمرین ها راز موفقیت است. یک عادت برای تمرین کردن به وجود بیاورید.

9- در تمرینات تنوع ایجاد کنید.

مثلاً 4 یا 5 روز هفته را تمرینات کششی و 2 یا 3 روز حرکات یوگا انجام دهید.

10- استراحت کنید و حداقل 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.

این کار انرژی لازم بدن برای انجام تمرینات را فراهم می کند.

این تمرینات افزایش قد دائمی بالاتنه را در پی دارند. علاوه بر این، اینگونه تمرینات باعث بهبود سلامت کلی ساختار استخوان ها و ستون فقراتتان هم می شوند.

مقالات پیشنهادی فن تریکس

>>> حرکات کششی برای افزایش انعطاف پذیری پاها <<<

>>> حرکات کششی برای رفع خستگی و گرفتگی عضلات بعد از پرواز <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarah

سلام
هیچ برنامه تمرینی قرار ندادید و صرفا به نوع تمرینات اشاره کردیز

دکمه بازگشت به بالا