سلامت

چگونه سطح NAD را افزایش دهیم؟

NAD یا نیکوتین ‌آمید آدنین دی‌ نوکلئوتید، ملکولی است که به متابولیزه کردن غذاها در بدن کمک می کند. همچنین تولید انرژی کرده و به تولید و ترمیم سلول ها می پردازد. سطح NAD با افزایش سن کاهش یافته و حفظ سطح بالای آن می تواند به کند کردن فرآیند پیری کمک کند. غذاهای مغذی مخصوصاً آن هایی که سرشار از ویتامین های گروه B هستند، می توانند NAD را در بدن ساخته، حفظ و استفاده کنند.

روش های مختلف افزایش NAD در بدن را در ادامه بازگو خواهیم کرد.

غذاهایی که باعث افزایش سطح NAD می شوند.

1- مصرف غذاهای خامی که حاوی ویتامین B هستند را بیشتر کنید.

ویتامین های گروه B در بسیاری از غذاها یافت شده و به افزایش سطح NAD کمک می کنند. اما این ویتامین ها ظریف بوده و به راحتی توسط پخت و پز و فرآوری از بین می روند. با این حال اگر غذاهایی که نیاز به پخته شدن دارند، درست پخته شوند، می توانند تا حدودی ویتامین B را تامین کنند. اما مواد خام مانند بادام زمینی، آووکادو و تخمه آفتابگردان بهتر هستند.

– غذاهایی مانند مرغ و ماهی که نیاز به پخته شدن دارند، بخارپز کردن بهتر از روش های دیگر است. زیرا مواد مغذی بیشتری را حفظ می کند.

– به خاطر داشته باشید که روش های پخت و پز به شکل های متفاوتی بر ویتامین ها تاثیر می گذارد. زمان پخت، مقدار گرما و نوع غذا نیز در از دست رفتن مواد مغذی موثر است.

1 افزایش سطح ان ای دی در بدن

2- به جای آرد سفید، نان و برنج را با غلات کامل عوض کنید.

از آنجایی که پردازش و فرآوری می تواند ویتامین های گروه B را از بین ببرد، غذاهایی با غلات کامل مغذی تر هستند. به جای نان سفید، از نان گندم کامل استفاده کرده و برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید نمایید.

2 افزایش سطح ان ای دی در بدن

3- غلات صبحانه غنی شده بخورید.

سیریل های شیرین نشده بهترین گزینه برای صبحانه بوده، زیرا غنی ترین منبع ویتامین B3 هستند. خوردن شیر با سیریل هم بسیار مفید است. به خصوص شیر گاو که حاوی ویتامین B3 است.

3 افزایش سطح ان ای دی در بدن

4- پروتئین های سالم مثل مرغ، ماهی، آجیل، قارچ و تخم مرغ بخورید.

پروتئین های کم چرب منبع خوبی از ویتامین های گروه B هستند. در حالی که گوشت قرمز نیز حاوی ویتامین B است، خوردن زیاد آن ممکن است خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش دهد، به ویژه اگر گوشت قرمز فرآوری شده باشد.

4 افزایش میزان ان ای دی در بدن

5- دسری با عدس و لوبیا لیما به عنوان کنار غذا تهیه کنید.

لوبیا لیما و عدس منابع عالی مواد مغذی هستند که سطح NAD را افزایش می دهند.

6- چربی های سالم غیر اشباع بخورید.

رژیم غذایی با چربی و قند بالا می تواند سطح NAD را کاهش داده و فرآیندهای متابولیک که شامل مولکول NAD هستند را تحت تاثیر قرار دهد. بدن به مقدار متوسط چربی های سالم نیاز دارد، بنابراین مقدار کمی از چربی های غیر اشباع مشتق شده از گیاهان را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برش های آووکادو با ساندویچ، سالاد و یا 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی منبع خوبی از چربی غیر اشباع سالم هستند.

5 افزایش میزان ان ای دی در بدن

سبک زندگی برگزینید که روی افزایش سطحNAD تاثیر گذار باشد

1- هر روز حداقل 30 دقیقه ورزش کنید.

در میان بسیاری از مزایای دیگر ورزش، ورزش منظم، تولید NAD را تحریک کرده، متابولیسم را افزایش می دهد و می تواند توانایی بدن شما برای تعمیر DNA آسیب دیده را بهبود بخشد. بزرگسالان باید حداقل 30 دقیقه ورزش روزانه داشته باشند. به خصوص ایروبیک که برای سلامت کلی بدن مفید است. بنابراین سعی کنید پیاده روی سریع، شنا و یا دوچرخه سواری را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

2- از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.

NAD در فرآیندهای متابولیک و تولید سلول دخالت داشته و الکل با این فرآیندها تداخل ایجاد می کند. در نتیجه روی آن تاثیر منفی دارد.

3- هر زمان از خانه خارج می شوید کرم ضد آفتاب بزنید.

اشعه ماوراء بنفش سبب آسیب رساندن به سلول های پوست شده و بدن از NAD ذخیره برای ترمیم آسیب استفاده می کند. برای به حداکثر رساندن آسیب خورشید، کرم ضد آفتاب SPF 30 را هر روز مصرف کنید. مخصوصاً زمان هایی که بیش از 15 تا 30 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید هستید.

مقالات پیشنهادی فن تریکس

>>> چگونه سطح پایین کورتیزول خون را افزایش دهیم؟ <<<

>>> چگونه سایز بدن بر طول عمر زنان تاثیر می گذارد؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا