سلامت

سایز بدن چگونه بر طول عمر زنان تاثیر می گذارد؟

رابطه سایز بدن زنان با طول عمر آن ها

مطالعات جدیدی که به تازگی انجام شده، حاکی از آن است که سایز بدن انسان یعنی چاقی، لاغری، کوتاهی، بلندی و همچنین جنسیت رابطه ی مستقیمی با طول عمر و امید به زندگی دارد. احتمال رسیدن به سن 90 سالگی در زنان لاغر و بلند قد بیشتر از مردان و زنان کوتاه قد است. یعنی طول عمر این زنان بیشتر از دیگر زنان و مردان می باشد.


برای اطلاع از علائم طولانی بودن عمر انسان اینجا کلیک کنید.


تحقیقات و مطالعات دانشمندان هلندی نشان داده است، اگر این خانم ها (بلند قد و لاغر) یک ساعت در روز ورزش کنند، احتمال افزایش طول عمر آن ها بیشتر خواهد شد. این در حالی است که، تاثیری که یک ساعت ورزش روزانه بر طول عمر این زنان دارد، بر مردان نخواهد داشت.

1 علت طول عمر زنان بلند قد و لاغر

محقق اصلی لوید براندس، از گروه اپیدمیولوژی مرکز پزشکی دانشگاه ماستریخت، در هلند می گوید: یافته ها حاکی از آن است که سایز بدن و فعالیت فیزیکی هر دو با امید به زندگی و افزایش طول عمر در ارتباط هستند. اما به نظر می رسد که این رابطه بین زنان و مردان متفاوت می باشد.

البته او هشدار می دهد که این گونه مطالعاتِ مشاهداتی نمی تواند ثابت کند که فعالیت فیزیکی و سایز بدن صدرصد می تواند باعث افزایش طول عمر زنان شود.

براندس می گوید: در زنان شانس رسیدن به سن 90 سال تنها با یک ساعت ورزش در روز دیده شده است. اما ورزش بیشتر، مرگ را هر چه دیرتر نمی کند.

اما در مردان کاملاً برعکس است و به نظر می رسد که مردان هر چه زمان بیشتری را در روز به فعالیت های فیزیکی اختصاص دهند، شانسشان برای رسیدن به سنین بالا بیشتر خواهد شد.

در مطالعه ای بر روی بیش از 7800 زن و مرد، محققان دریافتند که زن های بلند قدی که از همان اول لاغر بوده و لاغر نیز می مانند، احتمال اینکه عمر آن ها به 90 سال برسد بیشتر از زنان کوتاه قد دارای اضافه وزن است. در واقع احتمال رسیدن به سن 90 سالگی در خانم هایی که قد آن ها تقریباً 175 سانتی متر هست 31 درصد بیشتر از خانم هایی است که قد آن ها حدود 160 سانتی متر می باشد.


بد نیست به مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس بپردازید تا بدانید که خانم های بلند قد چگونه باید لباس بپوشند تا جذاب تر به نظر برسند.

>>> خانم های بلند قد چگونه لباس بپوشند تا جذاب تر به نظر برسند؟


مزایایی که اندازه قد برای خانم ها به وجود می آورد برای مردان وجود ندارد.

در رابطه با فعالیت فیزیکی، مردانی که بیش از 90 دقیقه در روز ورزش می کنند، احتمال رسیدن آن ها به سن 90 سالگی 39 درصد بیشتر از مردانی است که کمتر از 30 دقیقه فعالیت فیزیکی دارند. محققان بر این باورند که هر 30 دقیقه فعالیت بدنی روزانه، با افزایش 5 درصدی احتمال رسیدن به 90 سال همراه است.

درحالی که در بین زنان کسانی که تنها 30 تا 60 دقیقه در روز فعالیت فیزیکی دارند احتمال اینکه عمر آن ها به 90 سال برسد 21 درصد افزایش می یابد!

برای این مطالعه محققان در سال 1986 اطلاعات بیش از 7،800 مرد و زن 55 تا 69 ساله را جمع آوری کردند. شرکت کنندگان اطلاعاتی درباره وزن و قد خود در سن 29 سالگیشان و همچنین فعالیت فیزیکی در اوقات فراغتشان را در اختیار محققان گذاشتند.

این شرکت کنندگان تا زمان مرگ یا سن 90 سالگی تحت نظر بودند. البته سابقه ی بیماری و رفتارهایی مثل سیگار کشیدن که به نظر می رسد در طول عمر مردان و زنان نقش مهمی ایفا می کند در نظر گرفته شد.

محقق درباره ی نتیجه ی تحقیق می گوید: از آنجایی که هم زنان و هم مردان روزانه کمتر از یک ساعت فعالیت بدنی داشته اند، می توان گفت که فعالیت بدنی برای هر دو جنس یعنی زن و مرد مفید است.

اما در جواب اینکه چرا قد و وزن در طول عمر زنان تاثیر می گذارد باید گفت که مزیت لاغر بودن بین زنان و مردان مشترک است اما مسئله به افسردگی، درد و رنج زنان در رابطه با قد و وزنشان برمی گردد.

زنان همواره بیش از مردان از چاقی رنج برده و از نظر روانی نیز بیش از مردان این مسئله عذابشان می دهد. از آنجایی که اضافه وزن در مردان کمتر آزارشان می دهد سلامت روانیشان بیشتر است. همچنین مردان تمایل دارند تا در طول زمان وزنشان بیشتر شود. در واقع قد و وزن برای مردان بسیار کمتر از زنان مهم است و بابت آن از نظر روانی اذیت نمی شوند. زنان نه تنها به اضافه وزن تمایلی ندارند بلکه این مسئله در آن ها باعث عدم سلامت روان و افسردگی و دیگر مشکلات روانی می شود. همین مسئله ی به ظاهر ناچیز رابطه ی سایز با طول عمر در زنان و بی ارتباط بودن آن در مردان را مشخص می کند.

در پایان این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در کنار خانم های لاغر و بلند قد، باغبانان نیز عمر طولانی دارند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
webmd




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا