تغذیهسلامت

راهکارهایی برای جذب بهتر و بیشتر منیزیم در بدن

منیزیم دارای خواص فیزیکی و ذهنی فراوانی برای بدن است. از آنجایی که بسیاری از افراد منیزیم کافی و مورد نیاز بدن را دریافت نمی کنند، بهترین راه برای رساندن منیزیم کافی به بدنشان مصرف غذاهای غنی از منیزیم مانند سبزیجات، مغزیجات، حبوبات و دانه ها است. با این حال اگر به هر دلیلی بدن دچار کمبود منیزیم شد نیاز به مصرف مکمل آن می باشد. برای اطمینان از موثر بودن مصرف مکمل باید از جذب کامل آن در بدن مطمئن بود. با ما همراه باشید و با راهکارهایی که برای جذب بهتر و بیشتر این مکمل در اختیارتان می گذاریم آشنا شوید.


همچنین برای اطلاع از خواص روغن منیزیم و نحوه استفاده از آن به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> خواص روغن منیزیم و نحوه استفاده از آن <<<


روش های جذب منیزیم در بدن

1 افزایش جذب مکمل منیزیم در بدن

1- در صورتی که داروهای دیگری مصرف می کنید، حتماً در مورد استفاده آن به همراه مکمل منیزیم با پزشک صحبت کنید.

زیرا مصرف منیزیم می تواند بر برخی از داروها اثر بگذارد. به علاوه برخی داروها می توانند بر قدرت بدن در جذب منیزیم تاثیر بگذارند. بنابراین برای افزایش جذب منیزیم نباید آن را با این داروها مصرف کرد.

برخی از این داروها عبارت اند از:

– آنتی بیوتیک ها
– دیورتیک ها یا داروهای ادرار آور
– بیس فسفونات که برای افراد مبتلا به پوکی استخوان تجویز می شود.
– داروهای مورد استفاده برای درمان رفلاکس معده

2- مصرف ویتامین D را در کنار مکمل منیزیم در نظر داشته باشید.

برخی مطالعات نشان می دهد که افزایش ویتامین D در بدن می تواند به افزایش جذب منیزیم کمک کند. بنابراین هنگام مصرف مکمل منیزیم، غذاهای غنی از ویتامین دی مثل ماهی تن، پنیر، تخم مرغ و غلات غنی شده مصرف کرده و سعی کنید ساعات زیادی را در معرض نور خورشید قرار گیرید.

3- مواد معدنی دریافتی را در حد تعادل نگه دارید.

برخی از مواد معدنی جذب منیزیم را سخت تر می کنند. بنابراین از مصرف مکمل های مواد معدنی همزمان با مکمل منیزیم خودداری کنید. مثلاً کم یا زیاد بودن کلسیم در بدن می تواند جذب منیزیم را با مشکل مواجه کند. بنابراین هنگام مصرف مکمل منیزیم از دریافت کلسیم اضافی خودداری کنید. با این حال آن را به طور کامل حذف نکنید؛ زیرا مانع جذب منیزیم می شود. این امر در مورد پتاسیم نیز صدق می کند، یعنی نباید میزان پتاسیم را افزایش داده یا آن را به طور کامل حذف کرد.

4- کاهش مصرف الکل

الکل مقدار منیزیمی که در ادرار ما ترشح می شود را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده است، بسیاری از افرادی که نوشیدنی های الکلی استفاده می کنند، دارای سطوح پایین منیزیم هستند. الکل باعث افزایش سریع و قابل توجه دفع منیزیم و سایر الکترولیت ها از طریق ادرار می شود. این موضوع بدان معنی است که حتی نوشیدن مقدار کمی از نوشیدنی های الکلی می تواند سطوح منیزیم را کاهش دهد. به طور کلی سطح منیزیم در میان افرادی که از الکل استفاده می کنند پایین تر است.

5- اگر به دیابت مبتلا هستید، مراقب سطح منیزیم در بدنتان باشید.

اگر دیابت از طریق رژیم غذایی، شیوه زندگی و دارو کنترل نشود، ممکن است کمبود منیزیم رخ دهد. افراد مبتلا به دیابت، منیزیم بسیار زیادی را از طریق ادرار دفع می کنند. بنابراین اگر به طور دقیق تحت نظر نباشند، سطح منیزیم در این افراد به سرعت کاهش می یابد.

6- منیزیم را در طول روز مصرف کنید.

به جای اینکه دوز مشخصی از منیزیم را به یک باره در روز مصرف کنید، آن را در مقادیر کم و با هر وعده ی غذایی به همراه مقدار زیادی آب مصرف نمایید. بدن با این روش بهتر می تواند منیزیم را پردازش کند. البته برخی توصیه می کنند که در صورت وجود مشکل در جذب منیزیم، مکمل با معده ی خالی مصرف شود. زیرا گاهی مواد معدنی موجود در مواد غذایی که در معده وجود دارد با جذب منیزیم اختلال ایجاد می کند. با این حال گاهی منیزیم در معده خالی موجب ناراحتی معده و اسهال می شود. بنابراین مصرف آن با وعده غذایی بیشتر توصیه می شود.

7- خوراکی هایی که می خورید را در نظر داشته باشید.

مانند مواد معدنی، برخی مواد خوراکی نیز وجود دارند که مانع جذب منیزیم می شوند. بنابراین زمانی که مکمل منیزیم مصرف می کنید، از خوردن غذاهایی که دارای فیبر و اسید فیتیک بالایی هستند، مثل برنج قهوه ای، جو و نان آرد گندم کاملاً خودداری کنید.

همچنین مصرف غذاهایی که دارای اسید اگزالیک (اگزالات) هستند، مثل قهوه، چای، شکلات، سبزیجات برگ و آجیل به همراه منیزیم ممنوع است. بخار پز کردن یا پختن، می تواند مقداری از این اگزالات را از بین ببرد که تا حدی موثر است. بنابراین اسفناج را قبل از مصرف پخته و حبوبات را بخیسانید.

فن تریکس در مقاله زیر نحوه ساخت اسپری منیزیم و نمک دریایی را به شما آموزش می دهد.

>>> نحوه ساخت اسپری منیزیم و نمک دریایی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا