سرگرمی و اوقات فراغتکودک

نحوه استفاده مجدد و سودمند از کلاه های بی مصرف تولد

کاربردهای جدید کلاه تولد

این روزها شاهد افزایش جشن های تولد و دیگر جشن های مشابه نظیر جشن های دندونی کودک هستیم. در این جشن ها از تزئینات و لوازم خاصی استفاده می شود تا زیبایی جشن را چندین برابر کند. یکی از مهم ترین و شاید پرطرفدارترین این وسایل و تزئینات، کلاه های بوقی یا کلاه جشن تولد هستند که در بین کودکان بسیار محبوب می باشد.

تا زمانی که جشن برپاست همه این اتفاقات خوب و دلنشین است. اما با اتمام شدن جشن باید همه ی تزئینات را جمع کرده و مکان مناسبی را برای نگهداری از آن ها پیدا کنیم.

ممکن است تزئینات تولد را برای سال های بعد نگهداری کنید و یا به علت تکراری شدنشان دور ریخته شوند. اما هر کدام از آن ها، قطعاً استفاده های جانبی و جدید دیگری نیز خواهند داشت. در این مقاله، ما به استفاده ها و کاربردهای جدید کلاه های بوقی یا کلاه تولد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

2 کاربردهای کلاه تولد


فن تریکس در مقاله زیر نیز نحوه ساخت کلاه پرستاری برای بازی های کودکانه را آموزش میدهد.

>>> آموزش ساخت کلاه پرستاری برای بازی های کودکانه <<<


استفاده های دیگر از کلاه تولد

1- برای خوردن میان وعده یا تنقلات، به جای ظرف از کلاه بوقی استفاده کنید.

زمانی که می خواهید به کودک خود یک میان وعده یا تنقلات بدهید، به جای اینکه ظرفی را کثیف کنید، از کلاه بوقی استفاده کنید. پاپ کرن، پاستیل، بیسکویت، کیک، آجیل و یا حتی میوه هایی مانند نارنگی را می توانید در کلاه بریزید و به کودکتان بدهید. قطعاً با این کار، کودک خوشحال شده و به خوردن غذا و مواد خوراکی ترغیب می گردد. نه فقط برای کودکان، حتی برای خودتان هم می توانید از این کلاه ها استفاده کنید. چرا که این کلاه ها به راحتی در دست نگه داشته می شوند. می توانید کمی تخمه یا آجیل درون آن بریزید و به تماشای فیلم بنشینید!

همچنین می توانید برای خوردن غذا و میان وعده کودکان خود ظرف های اشتها آور و جذابی بسازید.

2- به جای قیف های پلاستیکی آشپزخانه، از این کلاه ها استفاده کنید.

اگر قیف پلاستیکی مخصوص آشپزخانه شکسته و فرصت خرید یک قیف جدید را ندارید، می توانید از این کلاه های تولد برای مواد خشکی مانند نمک، شکر ، قهوه و … استفاده کنید. انتهای کلاه را ببرید تا قسمت نوک آن سوراخ شود. سپس برای استفاده آن را به کار بگیرید. هر چند که برای موادی مانند نمک و شکر، می توانید از یک کاغذ لوله شده به جای قیف پلاستیکی استفاده کنید، اما به دلیل اینکه کلاه های تولد مقوایی هستند، محکم تر بوده و حجم زیادی از مواد را نیز در خود جای می دهند.

3- کلاه تولد را کمی تغییر دهید تا کودک بستنی قیفیش را در آن قرار دهد و با خیال راحت بخورد.

اگر چه بستنی قیفی بسیار خوشمزه است، اما بیشتر کودکان هنگام خوردن آن با یخ زدن دست یا آب شدن بستنی مواجه می شوند و دستشان را چسبناک می کند. برای رفع این مشکل می توانید یک کلاه بوقی را باز و کمی کوچکتر کنید، سپس دوباره به شکل قیف درآورید و لبه های آن را مجدداً بچسبانید. بعد از آن در قسمت نوک کلاه کمی پلاستیک یا گلوله های بافتنی بچسبانید و بستنی را درون کلاه قرار دهید. با این کار، اگر بستنی آب شد، از نوک کلاه نمی ریزد.

4- از کلاه های بوقی به عنوان اسپیکر گوشی ها و موبایل ها استفاده کنید.

با این روش، به راحتی صدای موزیک موبایلتان را تقویت می کنید. برای این کار، دو کلاه تولد را از انتهای بازشان به هم بچسبانید. حتی می توانید انتهای باز یکی از کلاه ها را کمی تا کنید و در کلاه دیگر قرار دهید. سپس از قسمت نوک تیز کلاه ها، به اندازه 5 سانتی متر پایین آمده و روی کلاه دو مستطیل کوچک بکشید. طوری که از یکی از مستطیل ها موبایل شما بتواند عبور کند. سپس با قیچی، این مستطیل ها را ببرید و جدا کنید. حال موزیک موبایل خود را پخش کرده و آن را از یکی از این مستطیل ها رد کنید و درون کلاه ها قرار دهید. با این کار قطعاً صدای موزیک گوشی شما بسیار بیشتر خواهد شد.

5- از کلاه های بوقی به عنوان سورپرایز استفاده کنید.

زمانی که یک جشن یا مهمانی بزرگ دارید و می خواهید بچه ها را خوشحال کنید، می توانید از چند کلاه بوقی استفاده کنید. هر چیزی مانند خوراکی ها و تنقلات یا حتی هدیه های کوچک که برای بچه ها در نظر گرفته اید را درون کلاه ها قرار دهید. سپس لبه های باز کلاه را چسب بزنید و با استفاده از یک مقوای مربعی شکل دهانه باز کلاه را ببندید. برای تزئین کلاه می توانید از روبان ها یا توپک های رنگارنگ استفاده کنید. زمان ورود مهمان ها، این کلاه های زیبا را در اختیار بچه ها قرار دهید و از آن ها بخواهید انتهای آن را باز کنند. بدون شک بچه ها با خارج کردن خوراکی و هدیه های خود از کلاه ها، بسیار سورپرایز شده و خوشحال می شوند.

در پایان نیز مطالعه مقالات زیر را به شما توصیه می کنیم.

>>> آموزش روش ساخت عروسک جادو یا وودو <<

>>> آموزش ساخت مگنت های رومیزی با گل های طبیعی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realsimple




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا